Twitteru robí reklamu snáď každý, no aj tak si to vždy niečím pokazia

Michaela Líšková / 17. apríla 2016 / Business

To malé modré logo vtáčika je všade, kam sa pozrieš. V televízií, na internete, v rádiu. Kamkoľvek sa otočíš, spoločnosti, osobnosti – každý ťa prosí, naloguj sa, použi hashtagy a #pridajsaktimu. Poď s nami na Twitter. Nemáš kam utiecť, pretože nie je kam.

Printové médiá pomaly vymierajú, a Twitter ešte sype soľ do rany. Každý bloger a novinár, ktorý má svoj účet na Twitteri, je vlastne zamestnancom Twitteru, či už si to prizná alebo nie. Dnes je jednoduchšie si na Twitteri nájsť novinára, ktorý bol najbližšie k dianiu a „followovať jeho tweety“. A zatiaľ, čo bude článok tohto novinára o 15 či 20 minút aj tak napísaný v rámci jeho dennej práce, jeho tweety budú za ten čas už niekoľko tisíckrát pretweetované ďalej a videné možno aj milión ľuďmi. Aspoň v zahraničí určite.

independent.co.uk

foto: independent

Rozširovanie správ, informácií, celebritných klebiet, teenagerských citátov a známych fráz cez Twitter je pravdepodobne tým najefektívnejším spôsobom, ktorý dnešná technológia ponúka.
Predtým povolených 140 znakov ťa nútilo prejsť čo najskôr k pointe a zároveň ti umožňovalo zasiahnuť obrovské množstvo ľudí. Koncept Twitteru je geniálny, a to aj napriek pôvodným plánom platformy Twitter, Inc. byť…nuž, jednoduchý.

Na obzore nie je nič, čo vyzerá, že by mohlo Twitter ohroziť, možno okrem vlastnej samodeštrukcie. Hoci sa snažili aj iné spoločnosti. Na Facebook ani nemysli. Vo svete ho už ľudia vnímajú ako príliš preplnený priesor.
Teraz, keď Facebook už vo svete používa menej ľudí na to, aby sa znovu spojil a užil si so svojimi stredoškolskými kamošmi, je už iba spomienkou na to, čo kedysi bývalo.

A photo taken in the western French city of Rennes on November 7, 2013 shows an official Twitter account on a smartphone. Twitter will make its Wall Street debut on November 7 with a price tag of 26 US dollars per share, bidding to raise up to 2.1 billion US dollars in the most eagerly awaited stock offering since Facebook. A tweet from the company said it would offer 70 million shares on the New York Stock Exchange, generating 1.82 billion US dollars, and give underwriters a 30-day option to purchase an additional 10.5 million shares of common stock. AFP PHOTO / DAMIEN MEYER (Photo credit should read DAMIEN MEYER/AFP/Getty Images)

foto: mbc

Vyzerá, že sa tu ešte twitter chvíľu zdrží. Na Slovensku sa rozmáha trochu pomalšie, ale tiež nás neobišla. Každý vie, čo Twitter je, a mať založený účet je takmer podmienkou najmä  pre verejné osobnosti.
Napriek tomu je Twitter, Inc. ako spoločnosť úplne stratená. Ak by bol Twitter dom, pivnica by sa už zabárala do zeme ako do pohyblivého piesku. Miesto toho, aby popracovali na základoch, vytvárajú nové a nové vrstvy, len aby sa udržal nad zemou. Počul si o Moments? „To najlepšie z príbehov, ktoré sa na Twitteri dejú.“ Čo to je?! Nikoho to nezaujíma. Moments je nanič,

Čo chcem povedať je, že používanie(podľa mnohých) nejde dolu vodou z dôvodu, že sú užívatelia unavení z Twitteru ako z konceptu; sú unavení zo spoločnosti, ktorá spraví päť chybných krokov po tom, čo spraví jeden dobrý.
Aplikácia aj počítačové rozhranie sa stali spomalenými a neprehľadnými. Algoritmické zdroje a 1000- znakové limity idú takpovediac „do kytek“. Všetko, čo bolo spočiatku na Twitteri zaujímavé, je preč. Takmer to až vyzerá, ako keby sa snažili ľudí zbaviť.

tek.no

foto: tek

Je až zarážajúce, keď si človek uvedomí, že spoločnosť, ktorej obsah je poskytovaný zadarmo, ktorá dostáva zadarmo masovú reklamu prakticky z každého kúta Zeme a ktorej jedinou úlohou je, aby sa sama nezničila, nemôže prísť na to, ako byť udržateľná. Asi jediná vec, ktorá Twitteru v roku 2016 pomáha je fakt, že mnoho používateľov zostane a bude dúfať v lepšiu alternatívu. Či to budú mesiace alebo roky, to nevie nikto.

Zdroj: medium.com, Titulná foto: dotmug.net

Pridať komentár (0)