Tých­to 5 chýb sto­jí medzi tebou a tvo­jim prvým zaro­be­ným mili­ó­nom

Ľudovít Nastišin / 14. septembra 2015 / Tools a produktivita

Vytvo­riť sedem cifer­ný onli­ne biz­nis bolo pred asi 10 rok­mi nanaj­výš neprav­de­po­dob­né, no ako sa tech­no­ló­gia posú­va vpred, obja­vu­je sa stá­le viac tých sedem cifer­ný­ch. So súčas­nou tech­no­ló­gi­ou, zdroj­mi, men­to­rin­gom, výsku­mom a dostup­ný­mi infor­má­cia­mi je to už omno­ho jed­no­duch­šie. No aj napriek tomu drvi­vá väč­ši­na túto sumu nedo­siah­ne.

 

Prečo? Učenie sa nie je pre väčšinu ľudí problém a nedostatok informácií to nie je určite, pretože ešte nikdy ich nebolo viac dostupných ako teraz. Je to nedostatok reálnej pozornosti a konzistentné študovanie tých správnych informácií zmixosvané s nekonzistentnou exekúciou a implementáciou, čo drží väčšinu ľudí v úzadí. Nejde o to si niečo vypočuť a zapamätať si to. Je treba tie myšlienky a stratégie zasadiť do stálej praxe a opakovať ich, pokiaľ sa nestanú automatické. Musíte sumarizovať kľúčové myšlienky, zlepšiť perspektívu a potom urobíť oveľa inteligentnejší krok. Tých dôvodov, prečo väčšina sedem cifier nedosiahne je hromada, ale tu uvádzame top 5.

 

 1. Väčšina sa viac zameriava na dokonalosť a nie na experimentovanie.

Hľadanie dokonalosti ma stálo 100,000 dolárov v posledných rokoch. Za ten čas, kedy milionár vyskúšal a otestoval osem rôznych experimentov bez focusu a dokonalosti väčšina ľudí sa s tým svojim nápadom nedostala ešte ani na trh. Z tých 8 boli možno dve, ktoré sa javili ziskovo. To na čo narážam je, že ich neparalyzovala túha po dokonalosti ale poháňala ich túžba skúšania a hľadania.

 

 Scio - israeli startup

 

Vyskúšajte všetky svoje šialené myšlienky. Nezáleží na tom, ako šialene znejú, vyskúšajte ich. Zistite, ktoré fungujú a potom optimalizujte ich efektivitu. Vyskúšajte všetky jej variácie. Zistite, ktorá funguje najlepšie. Myšlienky sú nanič dokiaľ sa neuskutočnia.

 

 2. Väčšina nedostatočne premýšľa do budúcna.

„Ťažko na cvičisku, ľahko na bojisku.“

Jednou z najprehliadanejších príležitostí pre podnikateľa je mať pripravený resp. si jasne stanovený cieľ. Skutočne produktívni ľudia vedia, čo chcú dosiahnuť a sústredia sa na to. S takýmto mindsetom využívajú reverzné inžinierstvo a rozdelia to na niekoľko menších uskutočniteľných úloh. Strategické premýšľanie nad budúcnosťou vás vie ochrániť pred mnohými vecami a okrem týchto vás aj naučí schopnosti predpovedať.

 Naplánujte si svoju dlhodobú stratégiu ešte pred taktickým plánom. Stratégia ukazuje kam chcete ísť, kým chcete byť a aký typ klienta chcete pritiahnuť. Taktika pomôže s tým, ako to dosiahnuť. Nikdy to nebude reálna stratégia, ak neprejde týmito dvoma testami: to, čo sa snažite robiť je pre vášho existujúceho a potenciálneho klienta dôležité a záleží mu na tom, a po druhé: odlišuje vás to od konkurencie.

 

 

 3. Väčšina sa nikdy nenaučí inteligentne delegovať.

Zariadiť, aby ostatní urobili niečo tak dobre alebo lepšie, ako vy, je jednou z najťažších úloh líderstva, no je nevyhnutná, ak chcete, aby váš podnik prerástol do siedmych cifier. Predtým ako začnete strategicky delegovať a budovať tím musíte vedieť, kto ste a čo je pre vás najdôležitejšie. Hneď ako si stanovíte vaše najcennejšie hodnoty, dajte ich na papier a zakomponujte ich do firemných štandardov. Konzistentne tieto hodnoty systematizujte a zapracúvajte do firmy.

 Váš tím musí byť „value based“. Ak niekto dokáže urobiť to, čo vy aspoň z 80 %, mal by to robiť. Keď delegujete prácu uistite sa, že osoba čo to má nastarosti bola prijatá s jasným cieľom a definovanou úlohou. Väčšina podnikateľov najíma prirýchlo a vyhadzuje príliš pomaly. Malo by to byť naopak. Najímajte pomaly, vyhadzujte rýchlo.

 

 

4. Väčšina robí nesprávne obchody.

Milionári si uvedomujú, že nikdy nebudú bohatí, ak vymenia svoj čas za peniaze. Je to dobré na začiatku, keď začínate, no v istom bode sa musíte sústrediť na rast a napredovanie. Bojujete vopred prehratý boj ak chcete dosiahnuť sedem cifier a meníte svoj čas za ďalšie peniaze. Nedosiahnete sedem cifier, ak budete robiť stále viac a viac toho, čo vám zarobilo „len“ šesť cifier.

Zamerajte sa na to aby ste naplno využili konzistentný príjem bez uskutočnenia tohto nevýhodného obchodu. Je veľa možností – investovanie do majektu, angel investing, vybudovanie online impéria, partnerstvo, affiliate marketing, rôzne programy a pod. Zamyslite sa nad svojím životom a zistite, či maximálne využívate svoj čas. Ak meníte čas za peniaze, uistite sa na 100%, že to stojí za to. Je to tak jednoduché.

 

5. Väčšina je zameraná na svoje ego a nie na zákazníka.

Ľudia sa zaujímajú o to, čo dokáže váš biznis urobiť pre nich. Mnohí podnikatelia sa snažia predať svoje skúsenosti a expertízu. Veria, že ľudia im chcú zaplatiť za to, čo vedia, no nie je to tak. Chcú si kúpiť riešenie na svoj problém či dosiahnuť to, počom túžia. Chcú výsledky. Chcú vyriešiť svoj problém a zredukovať čo najviac námahy na to, aby to dosiahli. Nestarajú sa o vás.

Skutočne rozumiete dopodrobna tomu, čo vaši zákazníci chcú? Je treba si uvedomiť, že pravdepodobnosť reakcie trhu na to, čo chcete vy je nulová. Ide o zákazníkov. Vaši zákazníci sú marketingoví odborníci, takže sa uistite, že máte spravené svoje due dilligence. Nájdite spôsob, ako zistiť, čo chcú, rozprávajte sa s nimi o tom, čo potrebujú, po čom túžia, čo ich trápi a pod. Zákazníci chcú zábavu a osobnú cestu cez všetky body záujmu. Do you deliver?

 

Zdroj: entrepreneur.com

Pridať komentár (0)