Výrazná zmena pre Slovákov: Finančná správa ruší viac ako desiatku kontaktných miest

  • Finančná správa ruší 13 kontaktných miest
  • Presunú sa do väčších pobočiek
Na snímke logo finančnej správy a úrad
Ilustračné foto: TASR/František Iván
  • Finančná správa ruší 13 kontaktných miest
  • Presunú sa do väčších pobočiek

Už onedlho čaká Slovákov ďalšia výrazná zmena. Do platnosti vstúpi už k 1. decembru tohto roka a týka sa návštev Finančnej správy (FS) SR. Tá pristupuje k optimalizácii 15 kontaktných miest daňových úradov po celom Slovensku.

Optimalizácia kontaktných miest

Z nich bude 13 zrušených a ich agenda bude spolu so zamestnancami presunutá v rámci kraja do väčšej pobočky daňového úradu. Dve kontaktné miesta sa zmenia na pobočky, pričom pre ich klientov sa nič nezmení. Klientom bude naďalej plne zabezpečený komfort poskytovaných služieb, uviedla v stredu FS.

„Po vzniku finančnej správy v roku 2012 boli zriadené kontaktné miesta daňových úradov s cieľom pokryť v tom čase chýbajúcu elektronickú komunikáciu. Napredovanie elektronickej komunikácie, menej fyzických návštev klientov a snaha zefektívniť činnosť na daňových úradoch priviedli finančnú správu k prehodnoteniu fungovania kontaktných miest daňových úradov na Slovensku,“ uviedla hovorkyňa FS Martina Rybanská.

Týka sa to týchto miest

Zmeny sa týkajú Hurbanova, Kolárova, Hlohovca, Šamorína, Revúcej, Detvy, Sniny, Levoče, Stropkova, Moldavy nad Bodvou, Sobraniec, Veľkých Kapušian a Gelnice. Na pobočky sa pretransformujú kontaktné miesta v Sabinove a v Kežmarku.

„Nejde pritom o nový zámer, finančná správa týmto krokom nadväzuje na predchádzajúce obdobie, keďže od roku 2013 pristúpila už k optimalizácii 18 kontaktných miest daňových úradov,“ priblížila Rybanská.

Zmena podľa hovorkyne umožní zlepšenie služieb finančnej správy. „Elektronizácia a automatizácia procesov umožní zamestnancom pracovať v jednom centre tak, aby ich výstupy boli jednotné, včasné a odborne profesionálne,“ dodala. Odstráni sa tiež problém so zastupiteľnosťou, rovnomernejšie bude rozdelená agenda, kvalitnejšie bude aj zaškoľovanie nových príslušníkov vzhľadom na generačnú výmenu.

Finančná správa primátorom dotknutých miest, ktorých sa optimalizácia týka, sľúbila, že v prípade záujmu zabezpečí služby priamo v teréne formou výjazdov. V čase najväčšieho náporu, napríklad v období podávania daňových priznaní, tak je finančná správa pripravená preberať daňové priznania priamo v danom meste po dohode s jeho vedením.

Zmena pre online bazáre, predajcovia sa budú musieť hlásiť

Ďalšou veľkou novinkou, ktorá vstúpi do platnosti  v novom roku, je európska smernica proti daňovým únikom. Tá sa týka aj online podnikateľov. Tí si musia po novom dať pozor a splniť isté požiadavky. Ak niekto totižto predáva cez online portály, ponúka ubytovanie, prenajíma nehnuteľnosť či odvoz cez on-line platformy, mal by sa zaregistrovať na Finančnej správe SR. Upozornila na to advokátska kancelária Highgate Law & Tax.

Nová smernica ukladá prevádzkovateľom virtuálnych trhovísk a platforiem pre zdieľanú ekonomiku informovať finančnú správu o príjmoch právnických a fyzických osôb, ktoré dosiahli na danej platforme za uplynulý rok tržby nad 2 000 eur. Viac sme o tom písali v tomto článku.

Platformy síce nebudú posielať údaje o malých predajcoch, ktorých tržby uvedenú čiastku počas sledovaného oznamovacieho obdobia neprevyšujú, avšak aj títo sa musia na daňovom úrade zaregistrovať.

Zdroje: TASR, archív Startitup

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá