You­tu­be: To sú miliar­dy ľudí a žiad­ny zisk!

Marek Schwarz / 26. februára 2015 / Tools a produktivita

The Wall Stre­et Jour­nal sa pozrel na You­Tu­be z finanč­né­ho hľa­dis­ka. Pod­ľa jeho infor­má­cií You­Tu­be nie je zárob­ko­vou služ­bou, hoci ide o naj­väč­ší por­tál svoj­ho dru­hu, na kto­rý mesač­ne zablú­di viac ako miliar­da ľudí.

 

YouTube teda nie je ani cez svoju veľkú obľúbenosť zárobkovým podnikom. Má vo svojom portfóliu síce hity, ktoré sa môžu pýšiť aj viac než dvojmiliardovým počtom prehratí a každý mesiac sa na videá z YouTube pozrie miliarda používateľov, no aj tak Google vraj nie je schopný tento potenciál premeniť na finančný zisk.

Hlavným dôvodom je podľa WSJ to, že väčšina používateľov si prezerá videá s pomocou priamych odkazov, vďaka ktorým ani nemusia navštíviť samotnú stránku YouTube. Dnes si môžeme prehrať video z YouTube napríklad aj priamo v okne IM klienta a je zrejmé, že ak nenarazíme na reklamu prehrávanú pred samotným videom (ktorú možno vzápätí preskočiť), žiadna iná sa nezobrazí. Denník tiež poukazuje na to, že YouTube nemá práve široký záber.

 

Podľa jeho zdrojov ide celých 85 percent zhliadnutí videí na účet slabým 9 percentám užívateľov, čiže tu existuje minorita, ktorá je veľmi aktívna a veľká väčšina užívateľov si videá prezerá len sporadicky. Kvôli tomu je YouTube pre inzerentov relatívne nezaujímavý a tí si ešte stále oveľa radšej vyberú klasické televízne vysielanie.

Google teraz vkladá nádeje do nových služieb, ako je Music Key, ktorá bude platená. Ide o nový hudobný portál, ktorý nám za 10 Eur poskytne prístup k celej hudobnej databáze Google Play Music Library, a to bez reklám. Vedľa toho by mohli pomôcť cielené reklamy, ktoré budú zákazníkovi ponúkať produkty, na ktoré sa predtým pozeral napríklad na Amazone. Je teda pochopiteľné, že Google bude hľadať nové cesty, ako z YouTube urobiť zárobkový server, avšak dnes sa nedá hovoriť o tom, že by mal k tomu blízko.

zdroj: engadget

Pridať komentár (0)