Zachovaná klasická žurnalistika

  • Klub podnikových médií na slávnostnom odovzdávaní cien vyhlásil výsledky 15. ročníka súťaže formátov internej a externej komunikácie Podnikové médium roka.
  • Počas roka sa firmy, agentúry, ale i štátne a mimovládne organizácie, mestá a obce mohli prezentovať takmer všetkými formami komunikácie bez rozdielu cieľovej skupiny.
dsc_2235
Podnikové médium roka
  • Klub podnikových médií na slávnostnom odovzdávaní cien vyhlásil výsledky 15. ročníka súťaže formátov internej a externej komunikácie Podnikové médium roka.
  • Počas roka sa firmy, agentúry, ale i štátne a mimovládne organizácie, mestá a obce mohli prezentovať takmer všetkými formami komunikácie bez rozdielu cieľovej skupiny.

V 13 kategóriách sa v 15. ročníku súťaže stretlo viac ako 280 prác z celého Slovenska.  O umiestnenie v súťaži bojovali komerčné, ale i štátne či príspevkové organizácie. Porota brala do úvahy finančné možnosti, za akých daný subjekt tvorí svoj materiál. Napríklad samospráva nikdy nemôže konkurovať veľkým komerčným spoločnostiam, ktoré majú viac financií na komunikáciu.

„15 rokov ubehlo veľmi rýchlo.  V začiatkoch súťaže k nám chodili  záujemci vznikajúcich súkromných spoločností, aby sa dozvedeli o činnosti a o podstate práce v podnikových médiách. Dnes sme, samozrejme, omnoho ďalej. Môžeme pozorovať, že napríklad v úrovni komunikácie mestá a obce doháňajú veľké komerčné spoločnosti,“ hovorí Monika Kozelová, riaditeľka súťaže  a dodáva. „Myslím, že okrem zápolenia o prvé miesta, je táto súťaž aj o konfrontovaní sa s inými tvorivými tímami, o konkurencii a posúvaní kvality podnikových médií.“

Zobraziť celú galériu (3)
zdroj: Podnikové médium roka

Hodnotenie poroty je jednoduché. Školskými známkami hodnotia každú prácu podľa jednotlivých kritérií, ako je napríklad obsah, grafika, nápaditosť, výber tém…  Napriek tomu je posudzovanie pre porotcov zložité, lebo sa medzi súťažnými médiami strácajú kvalitatívne rozdiely.

Porota sa nakoniec zhodla aj v udelení špeciálnej ceny GRAND PRIX  pre Slovak Telekom, a. s. a ich kampaň #nezivimpredsudky. Túto kampaň prihlásil operátor do kategórie Voľné formy, z ktorej si odniesol 1. miesto. „Interné kampane majú dlhé roky nezastupiteľné miesto v internej komunikácii našej spoločnosti. Pravidelne prichádzajú s posolstvami, ktoré reflektujú potreby firmy a zároveň sú aj odpoveďou na svet okolo nás, či už ten pracovný alebo osobný,“

Povedala Simona Sýkorová, poradkyňa internej komunikácie Slovak Telekom a dodáva „Najsilnejšie sa zapíšu tie kampane, ktoré apelujú na emóciu zamestnancov a pomáhajú im tak pracovne ako aj osobnostne. Takto nastavené kampane majú veľmi silnú spontánnu znalosť a ich odkazy pretrvávajú v hlavách kolegov veľmi dlhý čas.“

Zobraziť celú galériu (3)
zdroj: Podnikové médium roka

Špeciálnu cenu predsedu poroty získal Žilinský samosprávny kraj a odniesol si aj ďalšie 2 ceny. Vyhral kategóriu facebookové stránky a Instagram a zabodoval aj v audiovizuálnej prezentácií (3. miesto).  „Veľmi ma teší, že sa začínajú presadzovať noviny, magazíny, letáky a brožúry, ktoré nám do súťaže  zasielajú samosprávy.  Na prihlásených prácach vidno, že pisatelia začínajú viac dbať o propagovanie  udalostí v regióne, o vtiahnutie do života v regióne nielen obyvateľov, ale aj návštevníkov.“  Povedala Adriana Hosťovecká, porotkyňa súťaže.

Zobraziť celú galériu (3)
zdroj: Podnikové médium roka

Podľa porotkyne súťaže Adriany Hosťoveckej je práve v tomto type médií (podnikové médiá) vidieť ešte klasickú dobrú čistú žurnalistku, kde je čitateľ na prvom mieste a v symbióze je obsah aj grafika.

Výsledková listina

PODNIKOVÉ  NOVINY 

  1. VSE – TEAM:
  2. MB Communication, s.r.o Hutník
  3. Org. cestovného ruchu Trenčín región Trenčín región

PODNIKOVÝ MAGAZÍN – INTERNÁ KOMUNIKÁCIA

  1. Lidl Slovenská republika – Medzi nami
  2. Schaeffler Skalica, spol. s r.o. Schaeffler Slovensko & Česko, Tatra banka, a.s.  Tatrabankár
  1. Kia Motors Slovakia s.r.o. Kia Family News

PODNIKOVÝ  MAGAZÍN – EXTERNÁ KOMUNIKÁCIA

  1. CORNER SK, spol. s r.o. – TASTE & ENJOY
    MEDIREX GROUP ACADEMY –    labMED
  1. TESCO  – Tesco magazín
  2. ŠKODA AUTO Slovensko s.r.o. – ŠKODA Magazín

ČASOPISY NEZISKOVÝCH, PRÍSPEVKOVÝCH A ROZPOČTOVÝCH ORGANIZÁCIÍ    

  1. Región Liptov – Tatry Magazín
  2. Hlavné mesto SR Bratislava ba
  3. Regionálne združenie obcí Hornád -Abovský hlásnik
    STAR production, s.r.o.                       Metropola 

PODNIKOVÁ  BROŽÚRA A LETÁK 

  1. Slovnaft a.s. – Palivové riešenia
    Syngenta Slovakia –      Plodinový katalóg
  1. KPMG         DNA zákazníckej skúsenosti
  2. Volkswagen Slovakia, a.s. Porsche Cayenne

VÝROČNÉ SPRÁVY 

  1. TEMPEST a.s. – Výročná správa
  2. Falck Emergency a. s. Ročenka 2017
  3. Asseco Central Europe, a.s. Výročná správa za rok 2017

WWW STRÁNKY A INTRANET

  1. KPMG Slovensko spol. s r.o. –
  2. Org. cestovného ruchu Trenčín región www.trencinregion.sk
  1. mesto Žiar nad Hronom ziar.sk
    Lidl Slovenská republika, v.o.s. www.kariera.lidl.sk

ELEKTRONICKÝ MAGAZÍN  A ELEKTRONICKÉ MÉDIÁ 

  1. Volkswagen Slovakia, a.s. Appka VW
  2. Allianz – Slovenská poisťovňa, a. s. – Allianz TV
  3. CORNER SK, spol. s r.o.     TASTE & ENJOY

PODNIKOVÝ KALENDÁR   

  1. SuperZOO –    Pomôžte zvieratkám bez domova
  2. Antalis, a.s. Kalendár Antalis 2018
  3. Občianske združenie Bratislavské rožky Prešporský kalendár

VOĽNÉ  FORMY

  1. Slovak Telekom, a. s. –   #nezivimpredsudky
  2. Falck n. o. ZÁCHRANA SOM JA
  3. RESPECT APP Staršia ako vy

VIRÁL  

  1. RESPECT APP – Susedia v Kauflande
  2. Slovak Telekom, a. s. WIN TV
  3. Lidl Slovenská republika, v.o.s. My Lidl Shop

AUDIOVIZUÁLNA PREZENTÁCIA 

  1. BILLA s.r.o. — Nákupný asistent
  2. Falck n. o. Ovládajú deti na Slovensku prvú pomoc?
  3. Žilinský samosprávny kraj Žilina Region inspired by

FACEBOOKOVÉ STRÁNKY A INSTAGRAM  

  1. Žilinský samosprávny krajŽilinský samosprávny kraj
  2. Mestský úrad v Trnave – Trnava
  3. Lidl Slovenská republika, v.o.s. – Lidl Slovensko 

Špeciálne ceny

GRAND PRIX   Slovak Telekom, a. s. –   #nezivimpredsudky

CENA SITA ZA NAJLEPŠIU OBSAHOVÚ STRÁNKU Tatra banka, a.s. – Tatrabankár

CENA PIVOVAROV LOBKOWICZ ZA NAJLEPŠIU GRAFICKÚ STRÁNKU TESCO –  Tesco magazín

Cena PhDr. Mariána Matyáša pre ojedinelý projekt v oblasti podnikových médií Katolícka univerzita v Ružomberku -REFLEXIE

CENA PRE NAJLEPŠIE KOMUNIKUJÚCU SPOLOČNOSŤ  Lidl Slovenská republika, v.o.s.

CENA KLUBU PODNIKOVÝCH MÉDIÍ  Falck n. o. – ZÁCHRANA SOM JA

CENA PREDSEDU POROTY  Žilinský samosprávny kraj

DETSKÁ CENA ŽIRAFA  Lidl Slovenská republika, v.o.s.

CENA KÚPEĽOV BRUSNO ZA INVENČNÉ POSTUPY PRI TVORBE  Antalis, a.s. – Kalendár Antalis 2018

CENA HLAVNÉHO MESTA BRATISLAVA Vihorlatské múzeum v Humennom – Skanzeny v Prešovskom samosprávnom kraji

Zdroj: TS

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech