Zákla­dy lan­ding page opti­mi­za­ti­on.

Webdesigning.sk: Michal Králik / 20. augusta 2014 / Tools a produktivita

V posled­nej dobe som sa začal viac a viac stre­tá­vať s poj­mom “lan­ding page opti­mi­za­ti­on”. Hovo­rím o dobe iba nie­koľ­ký­ch pár mesia­cov. A pri­tom neviem pre­čo. Pred­sa kaž­dý by mal opti­ma­li­zo­vať svo­je strán­ky, aby z nich pro­fi­to­val. Či už sa jed­ná o web dizajn ale­bo pre­daj sušie­nok.

Čo je landing page optimization (LPO)?

Po slovensky by sme to mohli voľne preložiť ako optimalizáciu vstupnej stránky, ktorú vidí užívateľ prvú, keď sa dostane na našu stránku. Tá by mala užívateľa primeť tvoriť interakciu s našou stránkou, akú od neho očakávame. Kontaktovať, vyplniť dotazník, prihlásiť sa na odber noviniek.

Podľa wikipédií je LPO súčasťou internetového marketingu s cieľom zvýšiť percento užívateľov, ktorí tvoria zisky. Často sa s týmto pojmom a optimalizáciu stretávame pri PCC reklame. (Celý článok na wikipédii.)

Tvoriť stránky, ktoré sú nielen pekné, ale majú aj zmysel.

Stránky so zmyslom a presným účelom by mali byť vedúcim smerom vo web dizajne a nie boj flat a 3D/ parallaxu. Mať peknú stránku a ukazovať ju kolegom a priateľom je fajn, ale mať účelnú stránku je skvelé!

Ako zistiť čo je “zmysel”.

Nie len pekná stránka predáva, ale aj správne zacielená stránka. Uveďme si zopár najpodstatnejších vecí, načo by sme si mali odpovedať pri optimalizovaní:

  • Aký je jeden, jediný účel stránky?
  • Sú všetky prvky stránky sústredné na tento účel?
  • Je na stránke jasne vidno o akú spoločnosť sa jedná?
  • Obsahuje stránka tlačítko pre splnenie tohoto účelu?
  • Načítava sa stránka dostatočne rýchlo?
  • Je stránka optimalizovaná pre mobilné zariadenia?

Tu nájdete internetový dotazník so širším okruhom otázok, ktoré by ste mali zodpovedať.

Tisíc ciest k jednému cieľu.

Je ťažké povedať, čo je správnou cestou k optimalizácii stránky. Nie vždy bude pre vás fungovať všetko, ale určite si môžete vybrať z toho to najlepšie pre vás. Zopár podstatných vecí, na ktoré je fajn sa sústrediť:

  • Silný nadpis.
  • Obsah zameraný na produkt/službu.
  • Obsah, ktorý užívateľ môže preskenovať, nie prečítať.
  • Čistý vizuál bez zbytočností.
  • Tlačítka “Call-to-action”.
  • Testovanie.

Riešite LPO pri tvorbe projektov? Aké prostriedky nato využívate?

Užitočné zdroje informácií:

Online príručka ku LPO
101 Landing Page Optimization Tips

 

 

Zdroj: webdesigning.sk

Pridať komentár (0)