Zarábaj na Amazone – 10 krokov ako spravíš zo svojho biznisu zlatú baňu

Martin Bohunický / 28. októbra 2015 / Lifehacking

Pokiaľ rozbiehaš novú spoločnosť, malo by byť v tvojom záujme dostať produkt k čo najširšiemu okruhu potencionálnych klientov. Jedným spôsobom, ako dosiahnúť obrovský dosah, je umiestniť svoje podnikanie na neustále sa rozrastajúci Amazon. Celý proces, ako svoj biznis naštarovať, obsahuje pritom len 10 jednoduchých krokov.

 

Amazon.com je schopný sprostredkovať za jediný rok predaje v neskutočných výškach. Len v roku 2013 to bolo 77,5 miiardy dolárov. Recept na úspech? Kultúra typu miesto-ktoré-dokáže-používať-každý. Teoreticky môžeš začať ešte dnes.

 

 

1. Vygeneruj si čiarový kód.

Na to ti stačí kontaktovať organizáciu GS1. Napríklad tu

 

2. Vytvor si SKU. (Stock keeping unit)

SKU je systém, kde máš zoznam svojich produktov a dokážeš prehľadne monitorovať svoje obchody. SKU si vytvoriť môžeš ale nemusíš. Ak to nespravíš, Amazon ti proste SKU vygeneruje.

 

3. Premysli si, koľko toho predáš.

Očakávaš, že predáš viac ako 40 produktov? V tom prípade sa rozhodni pre Professional selling plan, ktorý stojí 40 dolárov mesačne. Individuálny plán stojí dolár za predaj a skutočne je výhodný len pre tých najdrobnejších predajcov. Viac info tu.

 

4. Vyber si kategóriu.

Každá kategória má svoje špeciálne pravidlá a treba si ich pozorne naštudovať. Tak napríklad predaj oblečenia vyžaduje fotografie a Professional selling plan.

 

5. Dodaj čo najviac informácií.

Zákazníci chcú vedieť všetko. Koľko váži, aké má rozmery v krabici, aké má rozmery mimo krabice, čo obsahuje, čo neobsahuje, kapacitu, kompabilitu..proste všetko.

 

 

6. Priprav popis produktu.

Keď chceš niekde predávať, zvyčajne musíš presviedčať obchody, aby tvoj tovar vôbec ponúkali. V Amazone je tvoja jediná starosť marketing k zákazníkovi. Vytvor také popisy produktov, ktorým nikto neodolá.

 

7. Priprav popis spoločnosti.

Amazon ti dovoľuje pripraviť si rozsiahlu sekciu o tvojej spoločnosti. Nezabudni pripojiť aj logo. Tvoja spoločnosť je dôležitá, budeš k nej zbierať recenzie a hodnotenia užívateľov.

 

8. Najmi si profesionálneho fotografa.

Amazon má veľmi prísne pravidlá ohľadom fotografií. Všetky fotky musia byť zachytené profesionálne a na bielom pozadí.

 

9. Vyber si doručovateľa.

Rozhodni sa, ktorý doručovateľ ti vyhoduje najviac. Zvyčajne najlepšie skúsenosti majú zákazníci s kuriérmi. Človek si je istejší, ako keď mu má niekto neznámy posielať niečo poštou.

 

10. Vykalkuluj si cenu.

Nastaviť správnu cenu nie je také jednoduché. Do úvahy musíš brať úplne všetky faktory, ktoré ti napadajú. Čiže konkurenčné produkty, ostatných predajcov, okolnosti na trhu (nové zariadenia a produkty), sviatky…

 

zdroj: entrepreneur.com

Pridať komentár (0)