10 rád ako pracovať chytrejšie, nie tvrdšie.

Webdesigning: Michal Králik / 18. septembra 2014 / Lifehacking

“Nehovorte že nemáte dosť času. Máte presne rovnaký počet hodín počas dňa ako mali Helena Keller, Pasteur, Michaelangelo, Matka Teraza, Leonarado da Vinci, Thomas Jefferson a Albert Einsetin.” – H. Jackson Brown Jr.
V našej spoločnosti je veľa ľudí, ktorí sa snažia byť hyper-produktívny. Pobehujú od jednej práce ku druhej, stále kontrolujú e-maily, organizujú niečo, volajú, organizujú stretnutia, aťď. Títo ľudia sa zastávajú toho názoru, že byť “stále zaneprázdnený” znamená, že pracujete tvrdšie a budete úspešnejší. Ale je to pravda len do určitej miery, lebo je veľký rozdiel medzi tým byť produktívny a strácať čas s podradnou prácou.

Ako hovorí jeden z mojich obľúbených autorov Tim Ferriss: “To, že pracujete na niečom bezvýznamnom dlho z toho stále nespraví nič významné.”

Pracujte chytrejšie nie tvrdšie.

Namiesto toho aby ste roboticky pristupovali k riešeniu problému, skúste sa spýtať samého seba, či je možné úlohu zjednodušiť alebo úplne eliminovať. Manažovanie pracovného dňa nie je o tom napratať si dostatočný počet úloh do jedného dňa. Ide o to naučiť sa pracovať efektívnejšie, rýchlejšie a bez stresu.

“Plánovanie času” je o tom odstraňovať si zbytočné veci zo života aby ste mali čas na seba, rodinu a priateľov.

Vybral som 15 rád, ako si svoj deň lepšie zorganizovať.

Takýchto rád a literatúry je kopa. Niektoré vám nemusia vyhovovať a niektoré vám môžu prísť hlúpe.

  1. Dorobte najpodstatnejšie úlohy ako prvé.

    Základné a zlaté pravidlo plánovania. Každý deň, si naplánujte 2 maximálne 3 úlohy, ktoré sú najpodstatnejšie a tie dokončite ako prvé. Ideálne dokončite aspoň jednu z nich do 11:00. Toto vám pomôže zbaviť sa jednej z najpodstatnejších úloh na deň ešte pred obedom.

    Keď ich dorobíte, deň bol pre vás už úspešný. Potom sa môžete posunúť na iné úlohy, alebo môžete oddychovať do ďalšieho dňa. Vás deň bol v základe dokončený.

  2. Naučte sa hovoriť NIE.

    Toto je jedna z najpodstatnejších rád aké som kedy dostal. Urobiť si veľa záväzkov na určitý čas môže byť fajn, naučiť sa ako si organizovať čas. Niekedy je to prínosné.

    Ale príde moment, kedy už budete mať plný diár alebo si budete chcieť len oddýchnuť. Nie je to jednoduché ale musíte sa naučiť ako odmietnuť príležitosť. Cieľom by malo byť, klásť dôraz iba na tie záväzky o ktorých viete, že na ne budete mať čas a že vám na nich naozaj záleží. Ostatné ide bokom.

    Veľmi zaujímavá cesta ako sa naučiť hovoriť nie, je hneď celý ďalší týždeň hovorte všetkým, ktorí vás oslovia s výzvou o pomoc odpovedzte NIE. Naučiť sa hovoriť nie, je ťažké, nebude sa to páčiť všetkým ale ušetríte sa veľa vráskam a zbytočným problémom.

  3. Venujte celú vašu pozornosť práci, ktorú práve robíte.

    Zatvorte si všetky ostatné okná. Odložte telefón stranou a prepnite ho na tichý režim. ( Myslíte si, že keď nezdvihnete jeden alebo dva telefonáty ľudia sa na vás nahnevajú? Ak ste neústupný, nechajte odkaz na odkazovači, že ste zaneprázdnený ale ozvete sa akonáhle to bude možné.) Nájdite si tiché miesto na prácu, alebo počúvajte muziku, ktorá vám pomáha pri práci. (Mne často pomáha pri kreatívnej práci dubstep).

  4. Zmeňte nové úlohy na zvyky.

    Snažte sa všetko čo začnete robiť, robte pravidelne. Ja píšem pravidelne, každý druhý deň. Každý tretí deň idem do fitka. Každé ráno dokončím jednu podstatnú úlohu pred obedom a každý deň čítam aspoň 5 strán.

    Podľa niektorých ľudí je najťažší prvý týždeň, podľa niektorých je najťažšie začať. Niektorí neurológovia tvrdia, že na to aby sa činnosť stala zvykom treba 21 dní.

    Jedno je isté. “Život je prikrátky nato aby sme boli malí.” – Tim Ferriss

  5. Načrtnite si časový limit na každú úlohu.

    Namiesto toho aby ste len sedeli a pracovali na projekte s tým, že budete pracovať dokým to dorobíte, skúste rozmýšľať. Povedzte si, že budete pracovať na tomto projekte 3 hodiny a tak aj urobte.

    Táto “časová tieseň” vás posunie a pomôže viac sa sústrediť a byť viac efektívny, aj keby sta sa museli vrátiť a dorobiť projekt o niečo neskôr.

  6. Nemyslite na váš zoznam ako celok.

    Jedna z najrýchlejších ciest ako sa preťažiť je myslieť na masívny zoznam úloh. Musíte si uvedomiť že žiadne množstvo myšlienok vám nespraví zoznam kratší.

    Za určitú dobu sa snažte sústrediť na jednu úlohu. Túto jednu, jedinú a tú dorobte. Najdlhšie cesty začínajú jedným krokom.

  7. Cvičte a jedzte zdravo.

    Veľký počet štúdií ukazuje, že zdravý životný štýl vás urobí produktívnejším. Rovnako ako mať dostatok spánku. Ani bez jedného z týchto dvoch môžete fungovať dostatočne dobre. Pravidelné cvičenie a zdravá strava zlepší hladiny energie, vyčistí hlavu a pomôže vám ľahšie sa sústrediť.

    Ak veríte úspešným, tak napríklad Andrej Babiš o sebe vravel, že každý deň cvičí hodinu doobeda. Rovnako aj Richard Branson odpovedal na otázku, ktorú dostal od niektorých zamestnancov. Tí sa ho pýtali, čo mu pomáha v práci. Povedal ,že každodenné cvičenie mu pridalo 2 hodiny efektívnej práce denne. A to si myslím, že stojí za zamyslenie.

  8. Robte niečo počas čakania.

    Ak by sme spočítali všetky minúty čakania, boli by z toho hodiny. Čakacie miestnosti, zastávky, rady v obchodoch, autobusy.

    Nájdite si niečo čo môžete robiť počas čakania. Ja mám v taške vždy dve veci, skicár a čítačku kníh. Keď mám chvíľku času, alebo na niečo čakám začnem čítať alebo si kreslím. Vyplňte svoj čas niečím užitočným.

  9. Spojte podobné úlohy dokopy.

    Povedzme, že na tento týždeň máte za úlohu urobiť dva nákresy web stránok, nejaké videá a kopu papierovania. Skôr ako by ste si zvolili postup podľa napr. projektov, skúste si spojiť podobné úloh dokopy.

    Rôzne úlohy vyžadujú rôzne typy uvažovania, tak to dáva zmysel zamerať sa na rovnaké typy úloh a plynule pokračovať v rovnakej forme tvorby ako sa stále prepínať z jedného typu úloh na druhý a snažiť sa v rýchlosti preorientovať.

  10. Vynechajte nepodstatné.

    Buďte selektívny. Snažte sa vyradiť tie veci, ktoré nie sú podstatné a neposúvajú vás dopredu. Ak vás niečo brzdí, nebojte sa to nechať tak. Napríklad aj štúdium literatúry. Buďte selektívny, nemusíte čítať každú kapitolu. Prečítajte si to čo vás zaujíma a ostatné si nechajte na vtedy, keď to budete potrebovať.

    Je pravdepodobné, že si aj tak celú knihu nezapamätáte, tak si vyberte iba to podstatné.

Radosť musí byť vždy cieľ. Práca by mala byť hra. Ak vás vaša práca nebaví, mali by ste porozmýšlať o zmene. Vždy sa samého seba spýtajte: Ako môžete tráviť viac času robením čo vás baví?

Veľa šťastia so zapájaním mojich rád do vašeho každodenného života.

Máte iné rady ako si zjednodušiť život?

Zdroj: webdesigning

Pridať komentár (0)