200 eur za jazdu v biznis triede. V Európe pribudnú nové luxusné nočné autobusy s ekologickým pohonom

  • Nové nočné autobusy Twiliner ponúknu komfort biznis triedy a ekologický pohon
  • Spoločnosť má ambiciózny plán
twiliner
  • Nové nočné autobusy Twiliner ponúknu komfort biznis triedy a ekologický pohon
  • Spoločnosť má ambiciózny plán
ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Tento rok na jeseň sa má začať prevádzka nového nočného autobusu, ktorý spojí hlavné európske mestá a sľubuje vyšší komfort pri dlhých trasách. Švajčiarska spoločnosť Twiliner spustí svoje linky v novembri 2025 a zastavovať bude vo viacerých krajinách, vrátane Švajčiarska, Luxemburska, Belgicka, Holandska a Španielska. 

Informoval o tom portál The Independent.

Pohodlie ako v biznis triede

Autobusy používajú HVO naftu, obnoviteľný druh paliva z odpadových tukov a rastlinných olejov, čo z nich robí ekologickú alternatívu k krátkym letom. Podľa prevádzkovateľa je jazda autobusom rovnako udržateľná ako cestovanie vlakom, takže cestujúci môžu spojiť komfort s ohľaduplnosťou k životnému prostrediu.

Okrem ekologického pohonu sa Twiliner zameral aj na pohodlie. Sedadlá sa dajú sklápateľne nastaviť do polohy na spanie, takže cestujúci môžu počas jazdy odpočívať alebo sa vyspať. Na palube je 21 sedadiel v štýle biznis triedy, každé vybavené vankúšom a prikrývkou, aby bola jazda čo najpríjemnejšia.

Spodná úroveň autobusu ponúka toaletu na nočnú rutinu a menší snack bar s občerstvením. V tejto časti sa nachádza aj úložný priestor na osobné veci, pričom sedadlá sú vybavené elektrickými zásuvkami, čítacou lampou a stolíkom, a cestujúci majú k dispozícii aj bezplatné internetové pripojenie.

Každý cestujúci si môže so sebou vziať jeden veľký kufor (max. 23 kg) a príručnú batožinu (max. 5 kg). Ďalšia batožina, ako bicykle, lyže či surf, je možná po predchádzajúcej rezervácii, informuje The Independent. Počas cesty nie sú plánované žiadne prestávky okrem povinnej zmeny vodičov.

Twiliner však upozorňuje, že služba nie je vhodná pre rodiny s malými deťmi. Deti do 5 rokov sa neprepravujú, zatiaľ čo staršie deti môžu cestovať, pokiaľ sú zvyknuté na dlhé trasy a dokážu rešpektovať tiché prostredie vhodné na spánok.

Cieľ je prepojiť 25 hlavných miest do troch rokov

Služba začne s dvoma trasami: Zürich – Amsterdam cez Basel, Luxembursko, Brusel a Rotterdam a Zürich – Barcelona cez Gironu. Jednosmerná jazda medzi Bruselom a Zürichom bude stáť približne 200 eur, informuje Belga News Agency.

Druhá trasa spája Zürich a Barcelonu, pričom cestou sa zastavuje v Berne a Girone. Obidve hlavné linky sa spustia od novembra. Podľa webovej stránky Twilineru budú cesty z Bruselu dostupné od 14. novembra.

„Ponúkame jedinečný produkt,“ uvádza pre Belga News Agency Bortolani, generálny riaditeľ spoločnosti Twiliner. „Počet cestujúcich je obmedzený, no na každú trasu sú potrební dvaja vodiči.“

Twiliner ciele svoje služby na cestujúcich, ktorí hľadajú ekologickú alternatívu k lietaniu alebo majú strach z lietadla. „Môžu si vybrať aj vlak, ale aj ten je drahý a nočné vlaky bývajú často preplnené,“ dodáva Bortolani.

V úvodných mesiacoch budú autobusy premávať niekoľkokrát týždenne podľa dopytu po lístkoch. Cieľom spoločnosti je spustiť od budúceho roka každodenné spojenia.

Cieľom spoločnosti je postupne vybudovať sieť nočných autobusov po celej Európe, ktorá by doplnila existujúcu sieť nočných vlakov a do troch rokov spojila 25 najnavštevovanejších miest kontinentu.

Čítaj viac z kategórie: Cestovanie

Zdroje: independent.co.uk, twiliner.com, belganewsagency.eu, startitup.sk

Najnovšie videá

Trendové videá