Eduard Heger prezradil, kedy sa môžu uvoľniť opatrenia. Pomôcť môže aj spustenie očkovania pre ľudí nad 45 rokov
Americká armáda začína testovať utajovanú vakcínu budúcnosti. Zatočiť má s budúcimi variantmi aj ďalšími pandémiami
Matovič ponížil vedcov a znevážil ich prácu. Tí teraz žiadajú jeho verejné ospravedlnenie
4 firmy, ktoré sa na Slovensku neboja výrazne podporovať LGBT komunitu
- Modrené firmy na Slovensku sa vo veľkej miere vymedzujú voči akejkoľvek diskriminácii či netolerancii, no len hŕstka z nich zaujíma aj pro-aktívny postoj v problematike LGBT
- Aj na Slovensku však nájdeme firmy, ktoré v tomto prípade nejdu s konzervatívnym davom a otvorene a vo veľkom podporujú svojich zamestnancov patriacich do LGBT komunity
- Modrené firmy na Slovensku sa vo veľkej miere vymedzujú voči akejkoľvek diskriminácii či netolerancii, no len hŕstka z nich zaujíma aj pro-aktívny postoj v problematike LGBT
- Aj na Slovensku však nájdeme firmy, ktoré v tomto prípade nejdu s konzervatívnym davom a otvorene a vo veľkom podporujú svojich zamestnancov patriacich do LGBT komunity
Vedel si, že zamestnanci a zamestnankyne, ktorí musia na pracovisku skrývať svoju sexuálnu orientáciu, majú až o 73% väčšiu pravdepodobnosť, že odídu z práce do troch rokov než tí zamestnanci, ktorí musia na pracovisku svoju orientácie tajiť? Vyplýva to z prieskumu Credit Suisse: LGBT- The Value of Diversity. Viac ako 70 % LGBT ľudí uviedlo, že pravdepodobnejšie prijmú prácu v spoločnosti, ktorá otvorene podporuje LGBT než v akejkoľvek inej. Navyše aj samotná angažovanosť a produktivita LGBT zamestnancov sa znižuje až o 30 %, ak pracovné prostredie vnímajú ako nepriateľské.
Pozreli sme sa preto, ako pristupujú k tejto skupine zamestnancov firmy pôsobiace aj v našej krajine.
IKEA
Medzi heslá firmy patrí „Buď sám sebou. Tvoja jedinečnosť robí IKEA lepšou.“ Zaujímavosťou je, že počas prvých 2 rokov prechádza každý zamestnanec a zamestnankyňa spoločnosti sériou workshopov, ktoré podporujú inklúziu, emočnú inteligenciu a búrajú podvedomé predsudky. Súčasťou workshopov sú aj modelové situácie – ako napríklad správne reagovať v situácii, keď si zákazník vyžiada zmenu pracovníka, ktorý dohliada na deti v detskom kútiku, pretože zistil, že je gay.
Zamestnanec má v tomto prípade zákazníkovi vysvetliť, že v IKEA rešpektujú každého pracovníka takého, aký je. A keďže je vysoko kvalifikovaný na túto prácu, nevidia dôvod na jeho výmenu.
„Často sa v našom stredoeurópskom regióne stretávame s postojom, že načo treba takýto tréning, však my predsa nediskriminujeme, nemáme predsudky… A aj vďaka workshopom si potom zamestnanci uvedomia, že tie stereotypné predstavy predsa len každý z nás má,“ vyjadrila sa v oficiálnej správe Charita Diverzity Eva Šalamounová, HR specialist IKEA.
Na oslavu LGBT + Pride IKEA dokonca uviedla aj limitovanú edíciu tašky KVANTIG . Týmto ikonickým produktom a ochrannou známkou chce spoločnosť zdôrazniť jej záväzok k rozmanitosti a preukázať podporu všetkým bez ohľadu na ich sexuálnu orientáciu alebo rodovú identitu.
„Rovnosť je naša konkurenčná výhoda. Môžeme zaručiť, že začlenenie jednotlivcov LGBT + je prospešné na mnohých úrovniach, napríklad na zlepšenie motivácie a angažovanosti našich tímov, zníženie fluktuácie zamestnancov a prípadov diskriminácie a zlepšenie pracovného prostredia a celkovej lojality, “ povedala Elena López z IKEA.
Accenture
Ak sa bavíme o spoločnostiach dlhodobo podporujúcich LGBT ľudí, určite nesmieme vynechať ani IT firmu Accenture. Ich politika je striktne nediskriminačná a meritokratická. Spoločnosť sa zároveň snaží zlepšovať aj povedomie a všeobecné vedomosti jej zamestnancov o LGBT komunite a popri tom verejne podporujú svojich zamestnancov i zamestnankyne, ktorí do tejto komunity patria.
S cieľom podporiť zamestnancov v lokálnych LGBT komunitách po celom svete, spoločnosť vytvorila globálnu sieť Pride at Accenture Network a v podobe komunity ponúka podporu aj transrodovým zamestnancom. V Accenture májú tiež LGBT Ally program, prostredníctvom ktorého môžu zamestnanci vyjadriť svoju podporu inklúzii a zvyšovať povedomie o rovnoprávnosti LGBT komunity.
„Accenture sa snažíme pre našich LGBT kolegov vytvoriť inkluzívne prostredie. Naša rozmanitá kultúra a inšpirujúce prostredie podporujúce spoluprácu, sú kľúčové pre spôsob, akým v Accenture fungujeme,” píše sa na oficiálnom webe firmy.
IBM Slovensko
V tomto smere v ničom nezaostáva ani IBM Slovensko, firma sa najnovšie vyjadrila, že aj keď v našej krajine nemáme uzákonené manželstvá rovnakého pohlavia, ich zamestnanci majú možnosť zobrať si na túto udalosť špeciálne voľno , ak uzavreli manželstvo alebo registrované partnerstvo rovnakého pohlavia v zahraničí. Komunita LGBTI+ má týmto pádom rovnaké podmienky voľna na túto udalosť ako ich kolegovia.
V spoločnosti IBM okrem toho pravidelne distribuujú všetkým zamestnancom a zamestnankyniam newsletter, v ktorom okrem iného uvádzajú aj aktivity zamestnaneckej LGBT skupiny nazvanej EAGLE.
Tieto aktivity sú otvorené pre všetkých, kto má o ne záujem. Súčasťou newsletteru je aj vlog výkonného riaditeľa, v ktorom osobitne upozorňuje na vybrané informácie. Takouto informáciou bola napríklad účasť a podpora IBM dúhovému pochodu Pride, na ktorom sa zamestnanci zúčastnili vo firemných tričkách.
Slovenská sporitelňa
Podpore LGBT komunite sa nebráni ani Slovenská sporiteľňa. Naposledy to dala najavo, keď ministerka Ľubica Laššáková oznámila, že finančne nepodporí ani jeden z projektov predložených organizáciami zastupujúcimi LGBTI komunitu.
„Sme presvedčení, že pre modernú krajinu je rôznorodosť prospešná. Preto sme sa rozhodli prispieť k farebnejšiemu Slovensku. V rámci výzvy Za farebnú kultúru podporujeme projekty organizácií Iniciatíva Inakosť Duhovy PRIDE Bratislava a Nomantinels divadlo zdvojnásobením vyzbieranej sumy. Každé darované euro má teraz hodnotu dvoch,“ oznámila SLSP v máji 2019 na svojom Facebooku.
Zdroje: Charita, Diverzity, HRC, accenture.com, ikea.com