Rodinná firma zo Slovenska vyrába exkluzívne gitary. Najkvalitnejšie drevo si zháňajú po celom svete

Veronika Remišová: Štátne IT bolo jedno veľké eldorádo. Po novom ušetríme milióny

Korupcia bola v 90. rokoch štandard. Dnes chcú mladí pracovať pre úplne iné firmy

4 trendy, ktoré hýbu svetom digitálneho marketingu

  • Trendy v digitálnom marketingu sa veľmi rýchlo menia. Podľa webu eMarketer sa bude v roku 2016 investovať viac do reklám, ktoré sa zobrazujú na displeji, napríklad pri free appkách ako do reklám pri vyhľadávaní. Investície do reklám pre mobily budú takmer dvakrát také vysoké ako investície, ktoré sa zobrazujú primárne pri vyhľadávaní cez PC. V neposlednom rade sa bude tento rok investovať aj do videí.
 srcset
  • Trendy v digitálnom marketingu sa veľmi rýchlo menia. Podľa webu eMarketer sa bude v roku 2016 investovať viac do reklám, ktoré sa zobrazujú na displeji, napríklad pri free appkách ako do reklám pri vyhľadávaní. Investície do reklám pre mobily budú takmer dvakrát také vysoké ako investície, ktoré sa zobrazujú primárne pri vyhľadávaní cez PC. V neposlednom rade sa bude tento rok investovať aj do videí.

Nasledujúce štyri trendy budú v roku 2016 dominovať najviac.

 

  1. Natívne reklamy

Existuje niekoľko spôsobov, ktoré môžu generovať zisky cez reklamu. Jedným z najväčších trendov je v súčasnosti vytváranie reklám presne na mieru, ktoré vyzerajú ako štandardná súčasť stránok.  

Na rozdiel od bannerových reklám sa zhodujú s dizajnom stránky a funkcionalitou webu. Natívne reklamy nenápadne ovplyvňujú čitateľa, obzvlášť tie, ktoré sú sponzorované len jeden raz a na stránke sa neobjavujú opakovane. Tento koncept síce nie je nový, ale v súčasnosti je kontroverznejší ako predtým.

O využívaní natívnych reklám v sociálnych sieťach sme písali už aj v článku o Snapchate, Reddite a Instagrame. Na Slovensku existuje viacero stránok, ktoré využívajú natívne reklamy tak šikovne, že väčšina používateľov umiestnenie reklamy ani nevníma.

foto: pixabay.com

 

Jednorázové platené kampane pre printové médiá sú diskutabilné, ale nie sú tabu témou. Natívne reklamy sú sofistikovanejšie v tom, že čitateľ skutočne nerozozná, že sa jedná o platenú kampaň, môže však vnímať negatívne, keď si tento fakt uvedomí. Veľa novín a časopisov sa hrdí tým, že informácie, ktoré ponúkajú sú objektívne a nestranné, preto je predplatená reklama v serióznych printových mediách ešte diskutabilnejšia. Zatiaľ čo pri bežnej reklame je zrejmé, že je platená a uvádza ju samotný inzerent, pri natívnych reklamách je obsah tvorený spravovateľmi stránky.

 

  1. Digitálni riaditelia

Pred niekoľkými rokmi začali spoločnosti vytvárať pozície pre manažérov sociálnych médií. Veľa z týchto pozícií pracuje pod marketingovými riaditeľmi alebo senior produktovými manažérmi.  Čím viac detí z generácie Y vyrastá do pracovného veku, skúsenosti s online marketingom nie sú len plusom, ale požadovanou zručnosťou.

Či už sa stane táto požiadavka v pracovnom prostredí len dočasným alebo bude trvať dlho, s istotou vieme povedať, že tento rok je veľkým trendom. Najzaujímavejšie na tomto odvetví je, že digitálni riaditelia sú vo firmách na rovnakej úrovni ako vyšší manažment a reportujú alebo sú sami výkonnými vedúcimi.

man-coffee-cup-pen

foto: pixabay.com

 

  1. Najímanie freelancerov

Už tradične sa veľké značky rozhodujú medzi tým, či najmú team ľudí, ktorý bude chodiť pracovať priamo do organizácie, alebo či sa rozhodnú outsorcovať. Firmy v súčasnosti preferujú hybridný model, keď zamestnanci z externej agentúry prichádzajú len na pár hodín alebo si najímajú freelancerov, aby pracovali ako súčasť ich tímu v kancelárii.

people-woman-coffee-meeting-large

foto: startupstockphotos.com

 

Všeobecným predpokladom je, že freelanceri pracujú z domu pre mnohých rôznych klientov.Táto definícia sa však rýchlo vyvíja, minimálne v marketingovom priemysle, kde spoločnosti najímajú freelancerov, aby pracovali exkluzívne pre nich a prichádzajú do kancelárie so zamestnancami na plný úväzok.

 

  1. Facebook-ové reklamy

Facebook-ové „Lead ads“ umožňujú používateľom jednoducho sa pripísať do rôznych obsahov, ako sú napríklad newslettre a súťaže na mobile a na počítači. Od spustenia lead ads v poslednom štvrťroku 2015, tento nový formát reklám spôsobil prevrat u vedúcej generácie a je najpraktickejším nástrojom súčasnosti. Z veľkej časti Facebook preskočil potrebu pridávať sa k akejsi hlavnej stránke, namiesto toho sa zákazníci môžu prihlásiť priamo na dostávanie obsahu od značky bez toho aby boli prepojení cez social networking.

student-849828_1920

foto: pixabay.com

Zdroj: entrepreneur.com, zdroj titulnej fotografie: pixabay.com

Najnovšie video