4x zlyhanie = 4x úspech

Luky Gašparík / 30. júna 2014 / Lifehacking

Čo potrebujete na to, aby ste mali úspech? Správne, neúspech. Nie je veľa úspešných ľudí alebo spoločností na svete, ktoré by o sebe mohli povedať, že nikdy nezažili neúspech. Na čo je vlastne ten neúspech dobrý?

Keď sa spýtate väčšiny úspešných ľudí na jednu vlastnosť, ktorá ich robí odlišnými od ostatných, asi vám odpovedia jedno z týchto slov: „huževnatosť, vytrvalosť“ alebo jednoducho „tvrdá makačka“. Nie však všetky  success stories sa začali práve takto. Niektoré sa začali práveže trocha netypicky a to rovno totálnym failom – aspoň na prvý pohľad. Osud je niekedy nevyspytateľný a aj to, čo z počiatku vyzerá ako absolútny fail, môže vystreliť do nebies ako raketa. Predstavujem 4 produkty, ktoré by neexistovali bez toho, keby ich zakladatelia neurobili z neúspechu success stories, ktoré sa zapísali do dejín.

 

1. Kellogg’s Corn Flakes

Kto z vás nepozná Kelloggsi? Svetoznáme cereálie z USA, jedna z prvých vecí, čo si vôbec s USA spájam. A viete ako začali? Ako nemocničné, dietné, vegetariánske jedlo. No aký fail :) Bratia Kelloggovci chceli vymyslieť pre svojích pacientoch jedlo, z ktorého by sa hneď „neposrali“. Pšenica, ktorú na to chceli použiť však bola už značne suchá a keď ju upražili, boli výsledkom chrumkavé lupienky. Div sa svetu, pacientom to zachutilo a tak sa starší z bratov John, rozhodol svoj vynález aj marketingovo propagovať. POZOR, bavíme sa tu o roku 1906, čiže ako sa na divokom západe hovorilo „klobúk dole“

 

 

2. Mikrovlnka

V roku 1939 sa Percy Spencer snažil postaviť magnetrón pre radary. Všimol si však, že pri testovaní sa mu pokaždé roztopoila jeho obľúbená tyčinka, ktorú nosil vo vrecku na košeli. Magnetrón pre satelity síce nikdy nevyrobil, zato jeho vynález celkom slušne funguje na jedlo. A tak v roku 1945 požiadal o patent a prvá mikrovlnka pod názvom RadaRange bola na svete.

 

 

3. Viagra

Tí, ktorí už okoštovali, vedia o čo ide, tí ktorí nie, poprosím naštudovať wikipédiu. Jeden asi z najprijemnejších failov vôbec. Anglickí vedci pracujúci pre svetového výrobcu liekov (Pfizer), sa snažili nájsť liek na srdcové choroby. Bohužiaľ mal ich liek priveľa vedľajších účinkov, priveľa pozitívnych vedľajších účinkov ;) Všetci testovaní muži mali totiž zrazu neuveriteľnú potenciu. Pfizer si rýchlo uvedomil, že z počiatočného zlyhania môže byť veľký úspech. Namiesto propagovania lieku na liečbu kardiovaskulárnych chôrob, ju propagovali ako liek na impotenciu.

 

 

4. Coca-Cola

Asi najznámejší zo všetkých failov. Ďalšia udalosť odohrávajúca sa na prelome storočí, tentokrát v roku 1886, keď sa americký vedec John Pemberton snažil nájsť liek na rôzne choroby a bolesti. Používal k tomu zaujímave ingrediencie ako extrakt z kokainu a kofeinovú bombu vo forme Koka orecha. Časom začína byť aj celkom jasné, prečo si Coca-Cola tak rýchlo dobyla svet. Predpokladám, že všetci umelci vtedy pili Coca-Colu. Neskôr prevzal patent Coly Asa Candler business man a farmaceut z Atlanty, zainvestoval do marketingu a dnes je z Coly najznámejší drink na svete.

 

 

Všetky tieto príbehy majú jedno spoločné – počiatočný neúspech a následný mega úspech. Len vďaka schopnosti niektorých ľudí myslieť „outside the box“, sa podarilo z „ničoho“, urobiť „niečo“. Berte si príklad, nie je neúspech ako neúspech.

 

 

 

Zdroj: inc.com

Pridať komentár (0)