7 hlavných hriechov podnikania. Vyhni sa im a dosiahneš úspech

  • Pustili ste sa na cestu podnikania, ale nič nevychádza podľa vašich predstáv?
  • Možno sa dopúšťate jedného z hlavných hriechov tohto biznisu
  • My vám v tomo článku poradíme, akým 7 stratégiám by ste sa mali vyhnúť obrovským oblúkom
idea-3083106_960_720
pixabay.com
  • Pustili ste sa na cestu podnikania, ale nič nevychádza podľa vašich predstáv?
  • Možno sa dopúšťate jedného z hlavných hriechov tohto biznisu
  • My vám v tomo článku poradíme, akým 7 stratégiám by ste sa mali vyhnúť obrovským oblúkom

Lenivosť

Často si myslíme, že čo fungovalo raz, zaberie opäť. V bežnom živote to môže byť pravda, ale v podnikaní to neplatí. Ak vaša kampaň prilákala veľa záujemcov minulý rok a myslíte si, že by ste ju mali spustiť znovu, mali by ste sa zamyslieť, čo by ste robili v koži zákazníka. Zaujala by vás tá istá básnička? Asi nie, že? Nebuďte teda leniví, zapojte kreativitu a meňte reklamu častejšie.

Závisť

Páči sa vám nápad vášho konkurenta? Na tom nie je nič zlé. Akokoľvek úspešní ste, každý môže prísť s dobrým nápadom. Nikdy by ste sa však nemali uchýliť k jeho kopírovaniu. V prvom rade, je to nelegálne. Obvinenie z plagiátorstva vašu firmu síce spopularizuje, ale nie v dobrom svetle, čo je druhý dôvod, prečo by ste sa mali vyhnúť prehnanej závisti.

Takáto negatívna reklama by mohla mať vplyv aj na vašich zákazníkov, veľmi ľahko sa môžu od vás odvrátiť a utekať ku konkurencii, ktorou ste sa až príliš očividne inšpirovali. Mali by ste sa skôr snažiť zviditeľniť tým, čo vás odlišuje. Upozornite na svoje špecifiká, pripomeňte všetkým, prečo ste práve vy tí lepší.

Zobraziť celú galériu (6)
zdroj: unsplash.com

Chamtiosť

Veľa lajkov za každú cenu neznamená krok vpred. Ak uverejníte na svojej stránke niečo, čo upúta pozornosť mnohých ľudí, ale zároveň nemá žiadny súvis s vašou firmou, aký to potom má zmysel? Ok, máte lajky. Ale od koho?

Produktívne propagovanie vašej značky by sa malo sústrediť na 2 hlavné body: budovať povedomie o vašej značke a zvýšiť predaj.

Svoju marketingovú stratégiu by ste mali tiež zostaviť až po uskutočnení malého prieskumu: Na čo sa chcete sústrediť? Čo chcete ponúknuť? Ako efektívne prilákať zákazníkov? Často tento postup funguje metódou pokus-omyl. Avšak, ak objavíte perspektívnu cestu, mali by ste sa jej držať. Nezabúdajte ale na bod jedna a nestraťte sa v predstave večného pohodlia. Aj fungujúcu stratégiu treba trochu obmieňať!

Žiadostivosť

S pevným postavením na trhu a úspechom prichádzajú aj návrhy na partnerstvá s renovovanými spoločnosťami. Práve tu často preberá vedenie žiadostivosť. Nie je potrebné uzavrieť kontratkty so všetkými záujemcami a dokonca ani s tým najväčším menom. Mali by ste mať stále na pamäti svoje ciele a idey. Ak sa s nimi partnerská firma nezhoduje, ponuku odmietnite. Partnerstvo je zaväzujúce, preto je potrebné dobre si premyslieť, s kým si ľahnete do postele.

Lakomstvo

Medzi správnou propagáciou a spamovaním je vo svete marketingu veľmi tenká hranica. Či už vytvárate reklamu online alebo offline, je veľmi dôležité opäť si sadnúť a premyslieť si, koho chceme osloviť. Často sa potvrdzuje staré dobré: kvalita nad kvantitu. Uvedomujeme si, že propagácia e-mailom sa zdá na prvý pohľad ako tá najjednoduchšia cesta.

Stlačíte jedno tlačidlo a reklama je odoslaná. Ak však zvolíte nesprávne publikum, môžete potenciálneho zákazníka odradiť. Možno by si o 5 rokov kúpil váš produkt, ale keďže ste ho tých 5 rokov starostlivo spamovali, obráti sa na inú spoločnosť. Nebojte sa teda investovať aj do kreatívnej reklamy.

Pýcha

„Pýcha predchádza pád.“ Tak táto múdrosť je známa každému. Je to asi preto, že naozaj platí v každej oblasti, aj v podnikaní.

Ak už vytvárate logo, budujete alebo pretvárate webovú stránku, vytvárate novú reklamu, kampaň… počúvajte názory druhých. Akokoľvek úžasný nápad máte podľa vás vy, pamätajte, je to len váš nápad. A ak 100 ľudí povie, že nie je práve najlepší a zhodnú sa na inom, pravdepodobne by ste sa mali vydať inou cestou. Ak ste ale o svojej myšlienke naozaj presvedčený a chcete si názor presadiť, nechajte si aspoň poradiť. Firmu predsa netvoríte iba vy, ale aj zamestnanci. Opäť je dobré uskutočniť nejaký ten prieskum trhu, spraviť analýzy a nakoniec možno výsledky naozaj potvrdia, že váš nápad bol ten „naj“.

Nenásytnosť

Získať známe meno pre svoju značku znie super, ale aj tu by ste mali byť opatrní. Celebrita vám nie vždy zaručí úspech. Tvár síce predáva, ale koniec koncov je to váš produkt, ktorý si zákazník kupuje a na základe svojej spokojnosti s vašimi službami sa k vám buď vráti, alebo nie. Často sa navyše ukazuje, že práve tie najjednoduchšie nápady sú tie najlepšie. Kampaň s celebritou vás ešte k tomu bude stáť riadny balík. Treba teda zvážiť, či sa vám táto investícia naozaj vyplatí. Niekedy je lepšie rásť pomaly a úspešne, ako dosiahnuť vrchol v krátkom čase a padnúť na dno.

zdroj: www.wix.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK