Ako bude vyze­rať spra­vo­daj­stvo 21. sto­ro­čia z pohľa­du Face­bo­oku?

Michal Tomek / 20. mája 2014 / Tools a produktivita

Pred pár dňa­mi sa na inter­ne­te obja­vi­la stra­te­gic­ká Sprá­va o ino­vá­cii novín New York Times. Doku­ment hovo­rí o digi­tál­nej stra­té­gii tých­to novín. Nej­de o verej­nú sprá­vu, no nie­kto sa posta­ral o to, aby sa dosta­la do médií. Na por­tá­li Scribd má už cez sto­ti­síc vide­ní. V duchu tej­to sprá­vy dostá­va krok Face­bo­oku – spus­te­nie FB Newswi­re v spo­lu­prá­ci so Sto­ry­ful – ove­ľa väč­ší význam.

 

Facebook chce ponúkať novinárom a redakciám viac relevantného obsahu, ktorý by mohli využívať pri svojej práci. Aj z toho dôvodu ohlásil koncom apríla vznik FB Newswire - novú platformu na zdieľanie najaktuálnejších správ. Spolupracovať na tomto projekte budú odborníci na „social news“ agentúry zvanej Storyful.

Fotky z nepokojov na Ukrajine alebo video zo smartfónov tých, čo prežili nehodu trajektu v Južnej Kórei – to sú informácie, ktoré človek nezíska inak ako od priamych účastníkov udalosti. Klasické novinárske domy nemajú kapacity, aby dokázali pokryť všetko, čo sa vo svete deje. V dobe sociálnych sietí ako Youtube, Twitter či Facebook však takýto obsah nie je problém zdieľať, a teda nie je ani problém k nemu sa dostať. V prípade, samozrejme, ak o ňom ako novinár viete a viete si ho overiť. To už je namáhavejšie a najmä časovo náročnejšie, takže kým si fakty overíte, už môže byť po aktuálnosti. 

 

 

Práve preto je ohlásenie FB Newswire, ale najmä existencia projektu Storyful, v oblasti spravodajstva skutočným krokom vpred. Odteraz sa dostanete k overeným a aktuálnym informáciám bez problémov práve cez stránku FB Newswire. Alebo ju môžete obísť a priamo skúsiť spoluprácu so Storyful.  

Agentúra Storyful bola založená ešte v roku 2010 so sídlom v Dubline. V roku 2013 ju odkúpil News Corp, za ktorým stojí mediálny magnát Rupert Murdoch. Na čele tímu aj celej spoločnosti Storyful je CEO Mark Little. Celý tím pozostáva z veľkého množstva novinárov, editorov či reportérov. Spolu je v ňom 38 ľudí, čo môže byť skutočne zárukou kvality.

Ich hlavným cieľom je informácie vyhľadávať, overovať, získavať autorské povolenie, a potom zhromažďovať a posúvať ďalej. Častokrát je to až práca detektíva. Stačí si pozrieť niektoré prípadové štúdie, ktoré majú uvedené na webe. Keď chceli overiť a získať práva na Youtube video, prešli cez troch ľudí a viaceré stránky až sa dostali ku konkrétnej osobe. Celý proces trval 40-60 minút.

 

 

Robert Thomson, výkonný riaditeľ News Corp, pre The Guardian povedal: “Storyful vnáša tradičné novinárske hodnoty do súčasného videa, pričom oddeľuje to podstatné od povrchného a skutočné od falošného.“

Storyful je skutočne jedinečný projekt, ktorý posúva novinárčinu do novej éry 21. storočia. V časoch, keď klasické noviny padajú a hľadajú spôsoby ako sa udržať na trhu a zostať pre čitateľa zaujímavé (či už prostredníctvom platenia za obsah ako je napríklad Piano Media alebo súhrnom aktuálnych udalostí na webe, a analytikou a hlbším zameraním na tému v tlačenej verzii), zakladateľ Storyful a ľudia okolo neho pochopili, kadiaľ vedie cesta.

Facebook potrebuje inovovať a prinášať užívateľom to, čo ich na tejto sociálnej sieti udrží. Preto bola dohoda na spolupráci so Storyful možno až nevyhnutným krokom smerom k zatraktívneniu toho, čo na sociálnej sieti užvateľlia nájdu. Ako Facebook vo svojom vyhlásení uvádza, médiá a novinári sa stali integrálnou súčasťou tejto sociálnej siete, preto je dôležité udržať si ich záujem a pozornosť. Myslím si, že týmto krokom sa to Facebooku darí.

Celú správu novín New York Times nájdete na tu

 

Zdroj: blog.cirrusmedia.com.au, onmedia.dw-akademie.de, thegetsmartblog.com

Pridať komentár (0)