Ako sme zdvojnásobili počet platiacich zákazníkov?

Michal Truban / 11. júna 2014 / Lifehacking

Vďaka www.blackslide.com mám možnosť vidieť, ako rôzne firmy a startupy riešia svoje problémy. Keď vidím, ako sa niečo podarilo v jednom z nich, poinformujem aj ďalšie tímy. Takto spolu rastieme oveľa rýchlejšie a efektívnejšie. Jeden z objavov je taký učinný a pritom jednoduchý, že som sa rozhodol oň podeliť so všetkými.

 

Každý poriadny startup alebo webový podnikateľ rieši ako jednu z priorít KONVERZIU. Ináč tomu nebolo ani v Nicereply.com. Odjakživa sme sa ju snažili tunovať.

Ku koncu roka 2013 si chalani povedali, že to stále nie je dosť a chceli ju ešte vylepšit. Cca 1-2 mesiaca sa venovali tuningu, cez Inspectlet.com pozerali, ako sa ľudia správajú na webke, kde zamrznú, kde odchadzajú atď. Potom všetky tieto problémy odstraňovali a vylepšovali. Až sa úpravy dali online. A potom sa to stalo.

Naša konverzia z vytvoreného konta na platiaceho zákazníka:

september – október 2013: >20%

– nasadil sa nový wizard a nový postup, na ktorom sa robilo cca 2 mesiace

november:  >11% (takmer o 50% menej)

– v polovici decembra všetci rozčarovane pozeráme na výsledok. Niečo sme robili 2 mesiace a ešte sme to celé zhoršili? Ako je to možné? Čo sa zmenilo?

Naštastie sme po krátkej debatke na to prišli.

december:  > 17%
január – február: >20% a stále rastie

Teraz určite všetkých zaujíma, čo bola tá čarovná vec, vďaka ktorej môžete mať o 100% menej alebo viac platiacich zákazníkov.

Ešte vás trošku ponaťahujem :) Rovnakú chybu sme robili aj pri inhiro.com a vďaka môjmu mentorovaniu viem, že túto istú chybu robi 90% startupov.

Bola to táto zázračná vec:

Potom, ako sa nasadil nový wizard, Viktor (CEO Nicereply.com) prestal písať každému novosignupnutému klientovi (čo predtým robil). Či mu môže nejako pomôcť, či chápe produkt, či si ho vie integrovať. Keď nemal ratingy, tak mu odporučil, ako to spraviť, aby ich mal atď..

Ihneď, ako sme si to uvedomili, okamžite začal písať znovu všetkým klientom a konverzie sa vrátili späť a stále rastú.

Z toho vyplýva, že keď sa budete snažiť manuálne pomôcť každému novému zákazníkovi, aby lepšie pochopil váš produkt, počet platiacich sa ZDVOJNÁSOBÍ.

Až potom, spätne som si uvedomil „Ty wole, veď to je jeden zo základov lean startupu.“ Veď to všetko vieme, a napriek tomu sme sa snažili veci škálovať a upravovať automaticky namiesto toho, aby sme to najskôr ručne všetko riešili s klientmi, pomáhali im a neboli múdri za nich.

Verte mi, že osobná starostlivost o ľudí, čo skúšajú váš produkt, je najlepšia investícia, akú môžete spraviť.

Nájdite si na to čas. Nielen, že budete mať viac platiacich zákazníkov, ale z poznatkov ktoré pri tomto procese získate, by mali vychádzať všetky feautures, upgrady a smerovanie vašej firmy.

NEZABÚDAJTE, PRE KOHO TO ROBÍTE. A BEZ TOHO, ABY STE S NIMI PRIAMO KOMUNIKOVALI A POMÁHALI IM, NEBUDETE VEDIEŤ, ČO ICH PRESNE TRÁPI.

Zdroj: @michal_truban

Pridať komentár (0)