Ako vplý­va­jú let­né horú­ča­vy na onli­ne biz­nis

Braňo Pokrivčák / 7. júla 2014 / Tools a produktivita

Pre nie­kto­ré strán­ky dosť výraz­ne. Ako­náh­le stúp­ne tep­lo­ta nad 30 stup­ňov, nech­ce sa nám sur­fo­vať ani objed­ná­vať (ak to prá­ve nie sú kli­ma­ti­zač­né jed­not­ky a ven­ti­lá­to­ry :-)).

 

Nedávno sme sa v reportingovom nástroji KPI watchdog pozreli na trendy pre populárny e-shop so stolovými hrami IHRYsko.sk a niekoľko zistení tu s povolením prevádzkovateľa e-shopu zverejňujeme.

Na obrázku nižšie vidíte porovnanie vývoja dennej návštevnosti na stránke e-shopu v lete minulého roku (hnedá) voči teplote v Bratislave v tom istom období (modrá). Bežná krivka návštevnosti je podobná prvému týždňu- skok nahor v pondelok, potom mierny pokles v priebehu týždňa až po piatok a potom veľký pád v sobotu a v nedeľu.

Ďalšie týždne však vyskočili mimo normálu. V utorok 30.7. (označené ako A) prudko poklesla teplota z 34 na 26 stupňov a vďaka tomu bolo na webe v utorok najviac ľudí v danom týždni. Podobne v sobotu 10.8. (B) opäť prudké ochladenie a hneď je z toho najlepšia sobota za celé leto.

 

 

Ešte lepšie to je viditeľné pri týždennej agregácii. Keď priemerná teplota za týždeň stúpla v júni o 12 stupňov, okamžite klesla návštevnosť takmer o 20 percent. Ďalší týždeň sa ochladilo späť a návštevnosť sa vrátila na pôvodné hodnoty.

 

 

Načo je to dobré?

Ak máte podobne meteosenzitívny web ako je iHRYsko, môžete sa modliť za zlé počasie :-). Okrem toho si ale môžete s pomocou predpovede počasia plánovať kampane tak, aby ste zasiahli čo najviac ľudí.

Samozrejme, každý web môže reagovať inak na iný faktor počasia, prípadne nereagovať vôbec. V nástroji KPI Watchdog je možné porovnať ľubovoľné dáta nielen z Google Analytics, ale aj Facebooku či vlastnej databázy  s najdôležitejšími parametrami počasia, ako je teplota, vlhkosť alebo tlak. To všetko aj  niekoľko rokov dozadu.

 

  

Pridať komentár (0)