Andrea Sevaldová s jej športovým oblečením AIDASTYLE obliekla aj slovenských olympionikov

Zuzana Kaššáková / 13. mája 2017 / Rozhovory

Aidastyle je slovenská značka športového funkčného oblečenia, ktorej dominujú najmä ľudové prvky, farebnosť a originalita. Jej legíny dokonca obliekali aj slovenskí športovci na olympijských hrách v Riu.

Na začiatok nám prosím povedz viac o Aidastyle – čím sa zaoberá, kedy tento biznis vznikol?

Značka AIDASTYLE vznikla v roku 2010 a zaoberá sa hlavne výrobou športového funkčného oblečenia, ale aj bežnou módou, ktorej hlavným znakom je orignálny textilný dizajn materiálov, z ktorých sa oblečenie tvorí.

foto: archív Andrea Sevaldová

Čo si robila pred Aidastyle a ako si prišla na to, že práve šitie a výroba oblečenia bude pre teba to práve? Je Aidastyle tvoja full time práca alebo to máš ako koníček popri inom zamestnaní?

Pred AIDASTYLE som študovala právo a popri štúdiu som vystriedala rôzne druhy zamestnania. To posledné ma viacej posunulo k výrobe oblečenia, ktorému som sa chcela venovať odkedy si pamätám. Čiže je to mojim splneným snom, že som nakoniec skončila pri tom, čo ma naozaj baví a môžem sa venovať tomu naplno, čiže áno, je to moj fulltime job už nekoľko rokov. Samozrejme spočiatku to bol koníček popri práci…

zdroj: FB stránka Aidastyle

Na tvojich kúskoch nájdeme aj slovenské vzory. Čo ťa viedlo k takémuto dizajnu?

Páčia sa mi folklórne prvky zakomponované vkusne do odevu dnešnej doby. Je to úžasné sledovať, akú renesanciu v posledných rokoch zažíva náš folklór vo viacerých druhoch umenia. Má zmysel zachovávať si naše kultúrne dedičstvo, i keď sa môže zdať, že už je toho folklóru v poslednej dobe všade až moc. Ale stále ma to vie zaujať, ak je to samozrejme prepracované a kvalitne spravené.

zdroj: FB stránka Aidastyle

Pre tvoje oblečenie sú typické najmä farebnosť a originalita. Kde čerpáš inšpiráciu? Sú návrhy tvojou prácou?

Inšpirácia prichádza rôzne a takisto aj grafiky vznikajú rôznymi štýlmi. Nedajú sa ani nejako kategorizovať. Môžete tam nájsť už spomináne ľudové vzory, abstrakcie, ilustrácie, fotomontáže a iné. Z 99% sú návrhy mojím autorským dizajnom, ale mám aj zopár spoluprác s inými dizajnérmi, ilustrátormi, maliarmi a grafikmi.

Ako sa kúsky vyrábajú? Tvrdíš, že je za nimi kus poctivej ručnej práce. Čo to presne znamená – šiješ si ich sama?

Každý jeden kus sa samostatne tlačí už v hotovom grafickom strihu na látku, každý jeden kus sa samostante vystrihne a ušije v mojom ateliéri. Áno strihám a šijem ich ja sama. Sem tam prídu na výpomoc externé krajčírky.

zdroj: FB stránka Aidastyle

Momentálne si tvoje oblečenie priaznivci môžu zakúpiť online cez internet. Plánuješ do budúcna aj svoju vlastnú kamennú predajňu alebo spoluprácu s inými obchodíkmi či reťazcami?

Moje výrobky sa dajú zakúpiť v kamenných predajniach v Banskej Bystrici v Miestni, v jogovom centre HYC v Bratislave a v jogovom centre Joga Srdcom v Banskej Bytrici. Plánujem svoje veci umiestniť aj v iných predajniach, či už kamenných alebo na internetových retazcoch, no je to momentálne v štádiu jednania.

zdroj: FB stránka Aidastyle

Na čom momentálne pracuješ? Chystáš novinky, na ktoré sa môžeme tešiť?

Najnovším počinom sú šaty v strihu 50tich rokov s ľudovou potlačou, ktoré sa pôjdu najbližsie fotiť. Nápadov je veľa, ale času málo. Naučila som sa radšej veci neprezrádzať dopredu, aby sa to nakoniec nejakým zásahom vyššej sily nepokazilo. Nechajte sa prekvapiť a sledujte ma na FB a Instagrame ;)

Pre koho sú tvoje kúsky určené? Na akého zákazníka sa orientuješ?

Pre ľudí, ktorí majú radi farby, radi nosia oblečenie, ktoré vyniká z davu. Kedže je to z veľkej časti funkčné oblečenie, vhodné na rôzne aktivity či už jóga, tanec, beh, fitness, plávanie, snowboarding … Tak je to najvhodnejšie pre ľudí, ktorí žijú aktivným spôsobom života. Veková hranica nie je obmedzená.

V dnešnej dobe cítiť akýsi návrat k našim ľudovým tradíciam. Vzniká viacero startupov, ktoré si zakladajú na ľudových motívov. V čom vidíš ty osobne tento trend? Neobávaš sa, že konkurencia s akýmikoľvek ľudovými motívmi bude stále silnejšia?

Ako som už spomínala, na trhu sa objavujú stále nové značky, ktoré chŕlia množstvo výrobkov s ľudovou tématikou. A ak je niečo kvalitné, svojich zákazníkov si to určite nájde. Konkurencia je prirodzenou súčastou mojej tvorby a môže ma práveže posúvať vpred. Neberiem to ako niečo negatívne.

zdroj: FB stránka Aidastyle

Marketingové aktivity na podporu predaja zohrávajú v dnešnej dobe veľmi silné postavenie a často rozhodujú o tom, ktorý podnik “prežije”, a ktorý nie. Ako je to s marketingom u teba, v akej miere a fome sa mu venuješ v súčasnosti?

Marketingu sa venujem, ako to len čas dovolí. Využívam klasické nástroje sociálnych sietí, rôzne spolupráce s inými značkami, snažím sa prezentovať moju značku na rôznych spoločenských udalostiach, ale najlepší marketing sú aj tak spokojní zákazníci, ktorí mi robia reklamu sami.

Na ktorý kúsok z tvojej kolekcie si najviac hrdá a prečo?

Veľmi ťažka otázka, kedže mám ku všetkým mojim kúskom oblečenia osobný vzťah. Ale asi najlepším úspechom boli legíny, ktoré som vytvorila pre našu reprezentáciu na letných olympijských hrách v Riu , ktoré mali naši olympionici na otvorení hier. To sa asi najviac dostalo do povedomia širšej verejnosti.

zdroj: FB stránka Aidastyle

Ak sa práve nevenuješ Aidastyle, čo rada robíš vo voľnom čase?

Rada trávim čas aktívne, čiže v zime na horách na snowboarde, no a v lete rôznymi letnými športmi, či už surfovaním za ľodou na Dunaji, korčulovaním, výletmi a samozrejme letnými festivalmi. Som tak trošku filmovým a seriálovým maniakom, no a popri tom rada varím, takže je pre mňa dokonalým relaxom dobré jedlo a prítomnosť ľudí ktorých mam rada.

 

Pridať komentár (0)