Apple už nie je najhodnotnejšou značkou sveta

  • Google s prehľadom vyfúkol spoločnosti Apple pozíciu najhodnotnejšej značky sveta.
jobcover
  • Google s prehľadom vyfúkol spoločnosti Apple pozíciu najhodnotnejšej značky sveta.

Hodnota značky Google v priebehu roka 2016 vzrástla o 24 %. V číslach to znamená nárast zisku z 81,9 miliard eur na 101,7 miliard eur. Na druhej strane spoločnosť Apple nemala až tak ružový rok. Jej zisk klesol zo 135,7 na 99,7 miliard eur. Google bol najsilnejším svetovým hráčom naposledy v roku 2011 a zdá sa, že po piatich rokoch je znova na koni.

Google je naozaj v bezproblémovej pozícii v oblasti vyhľadávania je jednotkou. Zároveň ich príjmy z reklamy vzrástli v roku 2016 o 20 %. Rozpočet Googlu narastá najvýraznejšie práve vďaka online prostrediu. To je celkom logické, keďže práve v online je najviac možností, ako zarobiť na užívateľoch.

zdroj:gyphy.com

„Apple sa snaží udržať sa na špičke technologického priemyslu, ale výnosy z nových iPhonov majú klesajúcu tendenciu. Môže za to aj čínsky trh preplnený konkurenciou. Apple žije z takzvaného „vypožičaného“ času, ktorý si firma nahromadila počas niekoľkých rokov, kedy bol okolo nej najväčší ošiaľ. To je jednou z výhod najsilnejších značiek sveta, ale u Apple to trvá už príliš dlho,“ povedal generálny riaditeľ Brand Finance – David Haigh.

Takisto aj značka Lego vyšla z hodnotenia veľmi dobre. Firma získala status najsilnejšej značky. Lego malo vždy predpoklady byť na vrchole rebríčka. Výrazne však tomu v posledných rokoch pomohol aj LEGO príbeh z roku 2014. Práve vďaka nemu sa LEGO stalo v roku 2015 značkou s najväčšou silou. Už 9. februára má byť uverejnený film Lego Batman, čo predčasne vytvorilo istú silu, vďaka ktorej v roku 2016 LEGO vyfúklo pozíciu najsilnejšej značky sveta Disney.

zdroj:gyphy.com

Ďalšie plánovanie nových dielov pritom značke výrazne pomáha k udržaniu top pozície aj v najbližších rokoch. Legu však ku celkovej sile prispievajú aj obrovské príjmy z ich licencií.

„V týchto rebríčkoch nejde primárne len o nejaké označenie alebo cenu pre firmu. Pre spoločnosti to znamená, že vďaka sile značky je oveľa jednoduchšie chrániť hodnoty danej spoločnosti. Zároveň firma nie je tak náchylná pri trhových turbolenciách a ľahšie si vie udržať svoje hodnoty. Taktiež môže na trhu vytvoriť nové príležitosti a zvýšiť ziskové marže. Spoločnosti by preto nemali pozerať len na samotnú hodnotu ich značky. Je nutné pochopiť, čo túto hodnotu vytvára a ako môže byť využitá v prospech podniku ako celku,“ povedal David Haigh.

zdroj fotografie:us.shein.com

 

A takto dopadli v hodnotení za rok 2016 ostatné značky:

  • Značky čínskych bánk sa stali hodnotnejšími ako tie v USA;
  • ICBC je najhodnotnejšou značkou banky;
  • AT&T predbehlo Verizon v boji o najhodnotnejšiu značku teleomunikácií;
  • Emirats už nie je najhodnotnejšou značkou leteckej spoločnosti, tento status prebrala aerolinka United & Delta;
  • Coca-Cola, Pepsi, McDonalds, KFC & Subway strácajú svoju hodnotu kvôli rastúcemu trendu zdravého stravovania.

zdroj:http:brandirectory.com/brandirectory.com zdroj titulnej fotografie:socialbarrel.com/dailykos.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK