Audit Google ads kampaní alebo Ako z PPC reklám dostať maximum

Snímka obrazovky 2021-09-09 o 17.03.14

Audítorské firmy, audit účtovníctva, právny audit, audit sem, audit tam. Výraz, ktorý sa tvári veľmi odborne, no jeho význam je akosi ťažšie uchopiteľný. A čo taký audit Google Ads kampaní?  Ak ste sa nejakým spôsobom obtreli o online marketing, určite ste o ňom počuli. Čo to však vlastne je?

V prvom rade slovo audit znamená kontrolný úkon v procesoch riadenia naprieč rôznymi sférami v podniku. Audit môže odhaliť problémy ešte skôr, ako nastanú. Pri Google Ads audite to platí dvojnásobne. Dokonca sa neobávame tvrdiť, že PPC audity sú pravdepodobne najrýchlejším (a najľahším) spôsobom, ako zlepšiť výkonnosť platených reklám.

Prečo je audit Google Ads kampaní dôležitý?

Cieľom auditu Google Ads účtu je nájsť potenciálne hrozby, ktoré by v priebehu času spôsobili neželané následky – či už pôjde o výkonnosť zobrazovania reklám alebo (a hlavne) o hroziacu finančnú ujmu, ktorú spôsobia nerelevantné výrazy, zlé zacielenie alebo iné chybné nastavenia.

Pri Google kampaniach k takýmto hrozbám patria nerozsegmentované kampane, nedostatočné cielenie, nevhodná cenová stratégia, nesprávne stanovené (alebo vôbec nestanovené) konverzné ciele a najmä nezmyselné zobrazovanie reklám takmer každému používateľovi, ktorý na Google zablúdi.

Na prvý pohľad v účte všetko vyzerá, že funguje. Počty kliknutí sú pomerne vysoké a za lacný peniaz, zobrazenia šplhajú stále vyššie. No pri detailnejšom preskúmaní účtu až 95 % návštev webu, ktoré prídu z Google Ads kampaní, odchádza hneď v prvej sekunde. Priemerný čas na stránke je pod 10 sekúnd. Tu je jasné, že niečo nie je v poriadku. Návštevník sa síce na váš web dostal, ale pravdepodobne ho to, čo našiel, nezaujalo. V prvom rade preto, že naň vôbec nechcel ísť a už vôbec nemal v úmysle u vás niečo nakúpiť. Možno hľadal autoservis, no vy ponúkate servis kosačiek… Najvyšší čas na audit.

Aký vplyv má audit na výkonnosť?

Je dôležité mať na pamäti, že PPC účet nie je nikdy „hotový“. Vždy je niečo, čo treba urobiť. Vo väčšine prípadov však na „TO“ nikdy nie je čas… Tendenciu zanedbávať dôležité aspekty, ak je hoci len časť účtu efektívna, je vo firmách (aj tých marketingových!) stabilným folklórom.

Kvalitný audit PPC kampaní a následne implementácia odporúčaných zmien má však okamžitý vplyv na výsledky. Len vysoké kliknutia vám zisky neprinesú. Tie prinesú až tie správne kliknutia.

Je pravda, že Google algoritmy využívajú strojové učenie sa kampaní a maximálny efekt zo zmien prichádza neskôr. No už po prvotných zmenách – úprave kľúčových slov, zmene cielenia, vytvorení konverzných akcií, zvolení správnej cenovej stratégie, rozsegmentovaní účtu – sa dostavia výsledky v podobe nárastu základných metrík v rámci interakcie s webom. Návštevník neodchádza, ostáva na webe dlhšie. Hľadá, skúma, číta, porovnáva, inšpiruje sa. A pravdepodobnosť, že u vás skôr alebo neskôr aj nakúpi, vzrastá.

Segmentovať, segmentovať a ešte raz segmentovať

Ako sme už spomenuli, audit Google Ads kampaní je vlastne veľká jednorazová kontrola účtu s cieľom analyzovať dáta a následne ich segmentovať. To znamená oddeliť to účinné od neúčinného, efektívne od neefektívneho, relevantné od nerelevantného. A to v rámci dní, časových úsekov, jednotlivých zariadení, rôznych nastavení v rôznych kampaniach, hľadaných výrazov, množstva landing pages, množstva reklamných textov…Áno, dalo by sa o tom písať.

Veľmi často sa stáva, že 90 % konverzií pochádza len z 10 % hľadaných výrazov či od rôznych publík v rôznych časoch naprieč celým Google Ads účtom. Práve audit má nájsť tieto prieniky a zabezpečiť ich segmentáciu, prípadne rozšírenie pre zabezpečenie vyššieho výkonu.

Problémy vyriešené, čo ďalej?

Okej, máte skontrolovaný Google Ads účet, našli ste chyby a nedostatky, môžete pracovať na ich odstránení. Avšak v účte máte len jeden, maximálne dva typy kampaní. Možno by „bodlo“ spustiť inzerciu aj prostredníctvom nákupných, inteligentných, YouTube či Discovery kampaní. Možno by stálo za to pouvažovať nad remarketingovými kampaňami či nad novou kategóriou produktov.

Práve na tieto otázky nám odpovie Google Analytics. V tomto rozhraní, ktoré je dostupné zadarmo, zistíme pomerne veľa nielen o správaní používateľov, ale aj o výkonnosti produktov, procesoch v nákupnom košíku či o fungovaní asistujúcich kanálov. Preto netreba zabúdať že pri prvotnom audite Google Ads kampaní je potrebné skontrolovať aj ostatné nástroje – Google Analytics, Google Merchant Center, Google Tag Manager či Google Search Console.

Audit kampaní by mal byť aj akýmsi impulzom pre ďalšie smerovanie kampaní. Mal by vám dať odpoveď na otázku, ako riešiť svoj PPC marketing v budúcnosti.

Ako riešime audit v HIGH5 STUDIO?

Neuspokojte sa s priemernou výkonnosťou kampaní v Google Ads a zverte ich audit profesionálom.

Z našich záverov presne uvidíte, kde by bolo možné zlepšiť výkon a kde si myslíme, že by sme to u vás vedeli vylepšiť. Naše audity sú vytvárané ručne s individuálnym prístupom pre každý účet. Nemáme automatizované šablóny a nepoužívame žiadne automatické nástroje na vyhodnotenie účtu.

Vždy sa snažíme nájsť všetky príležitosti, ktoré vaša firma v online priestore má a radi vám pomôžeme, aby ste ich mohli využiť na maximum.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech