BILLA v Česku končí s papierovými taškami, vracia sa k tým plastovým

  • Česká BILLA zo sortimentu úplne vyradí papierové tašky, ktorých výroba je energeticky náročná a zákazníci ich spravidla používajú len jednorazovo
  • Billa sa odvoláva na nedávno zverejnenú štúdiu Vysokej školy chemicko-technologickej ako aj na podnety svojich zákazníkov
  • Do portfólia zaradila plastové nákupné tašky a do konca roka pribudnú aj chladiace tašky vyrobené z 80% z LDPE fólie
play
archív BILLA, wikimedia.org
  • Česká BILLA zo sortimentu úplne vyradí papierové tašky, ktorých výroba je energeticky náročná a zákazníci ich spravidla používajú len jednorazovo
  • Billa sa odvoláva na nedávno zverejnenú štúdiu Vysokej školy chemicko-technologickej ako aj na podnety svojich zákazníkov
  • Do portfólia zaradila plastové nákupné tašky a do konca roka pribudnú aj chladiace tašky vyrobené z 80% z LDPE fólie

Sieť supermarketov BILLA nebude po vypredaní zásob ako jediný z reťazcov v Česku ponúkať papierové tašky. Na výrobu  papierových tašiek len pre spoločnosť BILLA padne mesačne 300 stromov. Na to či podobný krok plánuje aj BILLA na Slovensku, sme sa pýtali hovorkyne spoločnosti BILLA, Kvetoslavy Kirchnerovej.

„Napriek tomu, že zákazníci už pár rokov deklarovali, že nechcú kupovať tašky na nákup a používajú vlastné, realita bola iná. Preto sme zareagovali a priniesli pred dvoma rokmi plastové tašky vyrobené z recyklovateľného plastu s označením Blue Angel. Zároveň sme vtedy ponúkli zákazníkom hnedé recyklovateľné BILLA papierové tašky. Tieto nahradili žlto-biele papierové tašky, ktoré boli bielené. Tieto momentálne už v ponuke nemáme,” objasňuje hovorkyňa spoločnosti pre Startitup.

Foto: (c) Christian Dusek/BILLA AG

Gepostet von BILLA am Mittwoch, 14. August 2019

„V ponuke máme aj tašky na opakované použitie (žlté s čerešňami). V súčasnosti sme ponuku rozšírili o ďalšie tašky na opakované použitie, ktoré sú vyrobené z materiálu, ktorý sa dokáže vo voľnej prírode rozložiť do 6 mesiacov. Rovnako sme zaradili do ponuky plátenné eko-tašky zo 100 % bavlny. Tento rok sme prvýkrát zaznamenali stabilizáciu predaja plastových tašiek a nárast predaja papierových tašiek a permanentných tašiek na opakované nákupy. Slovenský zákazník si ekologické papierové tašky žiada a preto v súčasnosti neuvažujeme nad ich vyradením z predaja,” dodáva Kirchnerová.

Gepostet von BILLA am Dienstag, 16. Oktober 2018

 

Zavedením plastových tašiek chce BILLA docieliť zamedzenie jednorazového používania papierových tašiek. BILLA z reakcií zákazníkov zistila, že papierové tašky opakovane nevyužívajú a väčšina z nich putuje v domácnostiach do zmesového odpadu. Nové plastové tašky vyrobené z 80 % už  z recyklovaných plastov majú podľa spoločnosti predpoklady k niekoľkonásobnému použitiu. Keď doslúžia, stačí ich vyhodiť do žltého kontajnera, odkiaľ poputujú na ďalšiu recykláciu.

zdroj: pixabay.com

„Súčasťou našej filozofie je dlhodobá snaha o udržateľnosť. V predajniach a v skladoch využívame čo najšetrnejšie technológie, zefektívňujeme logistiku, postupne zavádzame elektronické cenovky. Úprava sortimentu nákupných tašiek je ďalším z radov krokov, ktorými sa snažíme obmedziť dopady nášho podnikania na životné prostredie,“ hovorí riaditeľ spoločnosti BILLA ČR Jaroslaw Szczypka.

Nové plastové tašky sa teraz vyrábajú z regranulátu vytriedeného z komunálneho odpadu. Do budúcnosti spoločnosť plánuje tašky vyrábať z fólií, ktoré sama vytriedila vo svojich predajniach.

zdroj: pexels.com

BILLA tiež rokuje o možnosti ich výroby z plastov, ktoré vyprodukuje v rámci svojich logistických procesov. Tým by naplnila princípy cirkulárnej ekonomiky, keď sa vyprodukovaný odpad recykláciou premení v produkt s rovnakou úžitkovou hodnotou ako na začiatku a primárny materiál sa tak udrží čo najdlhšie v obehu.

„V poslednom roku sa ukazuje, že pre mnoho rozhodnutí, ktoré firmy zvažujú, je jediným správnym a súčasne zatiaľ najkomplexnejším podkladom analýza celého životného cyklu. Tá definuje zdrojovú a energetickú náročnosť vrátane dopadov na životné prostredie od ťažby až po spracovanie. Je tak viac ako rozumné s ňou aktívne pracovať. Len komplexné dáta eliminujú greenwashing. Preto je okrem výberu materiálov tiež nutné sledovať jeho materiálové toky do posledného možného bodu, ktorý je obchodný reťazec či výrobca schopný dosledovať. Som rada, že sa podobné prístupy v Česku rozširujú a metóda LCA už nie je novým pojmom, a tak sa diskusia dostáva na tú správnu úroveň, kedy je objektívna a overená faktami. Billa sa tak radí medzi firmy, ktoré volia najlepšie varianty v daný okamih na základe maxima dostupných dát,“ hovorí Soňa Jonášová, zakladateľka a riaditeľka Inštitútu Cirkulárne Ekonomiky.

zdroj: billa.cz

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech