Čo si o tebe myslia tvoji kolegovia v práci, keď v pracovnom e-maili používaš smajlíkov?

  • Emoji, emotiocony, animoji či smajlíci sú neoddeliteľnou súčasťou každodennej textovej komunikácie.
  • Je však potrebné uvedomiť si, kedy je a kedy nie je vhodné používať ich.
  • Najnovšia štúdia skúmala, ako vnímajú adresáti e-maily, ak sa v nich nachádza emoji.
iabzd-607642-unsplash
Unsplash
  • Emoji, emotiocony, animoji či smajlíci sú neoddeliteľnou súčasťou každodennej textovej komunikácie.
  • Je však potrebné uvedomiť si, kedy je a kedy nie je vhodné používať ich.
  • Najnovšia štúdia skúmala, ako vnímajú adresáti e-maily, ak sa v nich nachádza emoji.

Na svete existujú len dva typy ľudí: a to tí, ktorí si myslia, že emoji sú iba obyčajné symboly na oživenie viet, a potom tí, ktorí považujú emoji za samostatný  jazyk. Treba si však veľmi dobre rozmyslieť, kedy ich pri textovej komunikácii použijeme a kedy nie, nakoľko nevieme, ku ktorému typu používateľov emoji adresát patrí. Veď prečo riskovať, že si rozhneváš svojich kolegov alebo blízkych nenápadným vložením „:)“ len preto, aby si zdôraznil/a, že je všetko v poriadku?

Posledná štúdia výrazne narúša bublinu ohľadom popularity emoji, no môže ti pomôcť v tvojej kariére. Prostredníctvom mnohých experimentov výskumný tím zistil, že ľudia, ktorí používali smajlíkov, emoji a emoticony vo svojich pracovných e-mailoch boli vnímaní ako menej kompetentní oproti tým, ktorí ich nepoužívali.

Celkovo 549 ľudí z 29 krajín bolo požiadaných, aby si prečítali anonymné e-maily súvisiace s prácou, v niektorých emoji použité boli a v niektorých nie. Úlohou respondentov bolo hodnotiť kompetentnosť, resp. profesionalitu a odhodlanie odosielateľov. Vedci zistili, že zatiaľ čo prítomnosť smajlíkov a emoji v e-mailoch vplyv na odhodlanie nemali, v prípade vnímania kompetentnosti to do určitej miery vnímanie odosielateľov ovplyvnilo, zväčša negatívne.

Výsledky štúdie sú v rozpore s komunikáciou tvárou v tvár, nakoľko v tomto prípade je úsmev vítaný a bolo zistené, že zvyšuje dojem kompetentnosti a zanietenia. Zaujímavosťou je aj to, že respondenti pri odpovediach uviedli podrobnejšie informácie o subjektoch, ktorí emoji nepoužívali.

Zistili sme, že vnímanie nižšej kompetentnosti pri použití smajlíkov ide ruka v ruke so zníženou schopnosťou zdieľania informácií“ uviedla Dr. Ella Glikson, jedna z autoriek štúdie.

zdroj: eurekalert.org; journals.sagepub.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK