Čo to má spoločné s láskou?

  • Zúčastnili ste sa nespočetného množstva startupových konferencí, počuli kopu motivačných rečníkov a stále znova a znova tá istá rada: Musíte milovať to, čo robíte! Ak to nemilujete, môžte rovno zostať doma. Dokonca aj veľký Steve Jobs vo svojej známej reči pred promujúcimi študentmi na Stanforde, v roku 2005 povedal: “Jediný spôsob ako robiť skvelú prácu je milovať to, čo robíte. Ak ste to doteraz nenašli, hľadajte ďalej. Neuspokojte sa.”
image_1421653799.jpeg
  • Zúčastnili ste sa nespočetného množstva startupových konferencí, počuli kopu motivačných rečníkov a stále znova a znova tá istá rada: Musíte milovať to, čo robíte! Ak to nemilujete, môžte rovno zostať doma. Dokonca aj veľký Steve Jobs vo svojej známej reči pred promujúcimi študentmi na Stanforde, v roku 2005 povedal: “Jediný spôsob ako robiť skvelú prácu je milovať to, čo robíte. Ak ste to doteraz nenašli, hľadajte ďalej. Neuspokojte sa.”

Tak toto neberiem.

Samozrejme, nie je nič zlé na tom, ak milujete to čo robíte – len si nemyslím, že je to predpoklad na vybudovanie firmy, alebo úspešnej kariéry, samozrejme to sa netýka toho „robiť veci poriadne“. Myslím, že je neúprimné, ak skutočne úspešní ľudia kladú taký dôraz na lásku, tak isto neúprimné ako keď bohatí vravia, že na peniazoch nezáleží. Ľudia si radi idealizujú svoje vlastné motivácie a príbehy. Cenia si to, na čom im záleží teraz, ale zabúdajú na to, na čom im záležalo, keď začínali. Je to ľudská prirodzenosť, takže sa to ľahko stane samo od seba.

 

 

Ja to vidím tak, že veľa skvelých biznisov a dôležitých inovácii sa v skutočnosti rodí z frustrácie, či dokonca nenávisti. Travis Kalanick a Garrett Camp, zakladatelia Uberu, nespustili svoju službu na preto, že by milovali logistiku alebo prepravu. Spustili ju, pretože boli nasratí, že nevedeli zohnať v San Franciscu taxík. Kalanickovi sa možno teraz páči viesť Uber, ale na začiatku fakt nenávidel fakt, že sa nemá ako dostať domov. Náhodné brainstormingové stretnutie jednej noci v Paríži premenilo túto frustráciu na semienko multimiliardového biznisu.

 

Celý čas sa rozprávam s inými podnikateľmi, a veľa ich spoločností vyrástlo z podobných dôvodov – pretože zakladateľ chcel niečo čo neexistovalo, alebo uvideli príležitosť, ako robiť niečo lepšie, než sa to robilo pred tým. Láska k ich produktu či službe sa môže, ale nemusí objaviť – ale odpor k terajším možnostiam spolu s dobrým názorom (ako by to mohlo fungovať lepšie), je oveľa kvalitnejším prepokladom na úspech.

 

 

Pravdupovediac, ani dnes nemilujem všetku svoju prácu. Papierovačky, hlásenia, dennodenné drobnosti, ktoré prichádzajú so zadpovednosťou za veľkú a rastúcu spoločnosť – zo žiadnej z týchto vecí nie som šťastím celý bez seba. Ale aj tak by som radšej riadil Basecamp ako robil čokoľvek iné. Myslím, že som v tom dobrý, každý deň musím robiť kreatívnu prácu, ktorá je pre mňa výzvov a naďalej pokračujem v tvorbe lepších nástrojov na menežovanie projektov, hodnotnú a uspokojujúcu vec. A tiež je pre mňa skutočným potešením spolupracovať dennodenne s tak úžasnými ľuďmi.

 


Ak by som ja prednášal motivačnú reč, povedal by som, že ak chcete byť úspešní a skutočne prispieť do tohto sveta, musíte byť vnútorne motivovaní prácou, ktorú robíte, a musíte sa cítiť dobre z toho, že ňou trávite svoj čas. Láska možno časom vznikne – a je krásne ak áno, ale vopred ju nepotrebujete. Uspieť môžete aj tým, že chcete niečo, čo ešte neexistuje.

 

zdroj: inc.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech