Doučma.sk vyrástlo na Meet’n’learn

Lukáš Gašparík jr. / 12. februára 2015 / Lifehacking

Myslím, že startup Meet’n’learn netreba nejako zvlásť predstavovať. Viac krát už bol spomenutý aj v našich článkoch a momentálne je jediným slovenským startupom, ktorý pôsobí v mníchovskej Wayre. Ale na začiatok predsa len pár slov o tomto startupe, ak by sa našiel ešte niekto, kto by nemal tušenia. Meet’n’learn je market place pre doučovateľov a ľudí, ktorí doučovanie hľadajú.

 

Počas krátkej doby svojej existencie si už tento portál stihol získať svojich fanúšikov a má za sebou už aj zopár úspechov. Asi tým najväčším je prijatie do mníchovskej Wayry, kde má tento startup isté miestečko zatiaľ do konca mája tohto roka. Meet’n’learn sa môže pochváliť už aj menšími úspechmi za našimi hranicami. Necelé tri roky po spustení má tento startup rozhodené siete okrem Slovenska už aj v Českej republike, Rakúsku či Nemecku. Ako som sa dozvedel od Juraja, ktorý je jedným zo zakľadateľov tohto portálu, tak na slovensku pôsobia pod dómenou doucma.sk, v Českej republike je to doucuji.eu, v Rakúsku meetnlearn.at a v Nemecku meetnlearn.de.

 

 

Na otázku ako sa Meet’n’learn darí v jednotlivých krajinách som dostal potešujúcu odpoveď. Za prvé štyri mesiace pôsobenia v Česku sa im podarilo nazbierať už 700 doučovateľov a počet študentov sa takisto každým dňom zvyšuje. „Česko je pre nás oveľa ľahším trhom, ako napríklad Nemecko, preto by sme sa tam chcel pomerne v krátkej dobe udomácniť a vybudovať si pevnú pozíciu na trhu. Čo sa týka trhov ako Rakúsko a Nemecko, tam sú naše cieľe jasné, ale treba ísť na to postupne. V Rakúsku sme sa doteraz zameriavali iba na Viedeň, kde sa nám podarilo si vybudovať celkom slušnú komunitu doučovateľov. Čo sa týka Nemecka, tak tam je sa sústredíme hlavne na Mníchov“, doplnil Juraj.

 

Vstupom na nemecký trh sa udiali aj drobné zmeny. Jednou z nich je napríklad aj prispôbenie vyhľadávania, ktoré v Nemecku prebieha pomocu PSČ, a nie podľa miest, ako je tomu u nás. Čo sa týka marketingovej podpory, tak v tejto oblasti sa podarilo chalanom dohodnúť spoluprácu s nemeckým O2 a koncom januára prebehla v Nemecku aj SMS kampaň na podporu ich produktu.

 

 

Jednou z ciest akou sa chce tento startup uberať je nadväzovanie partnerstiev. Či už je to s jazykovými školami alebo konkrétne v Nemecku s „Nachhilfeinstitut-mi“, ktoré sú tam dosť rozšírené a pre ktoré by mohli slúžiť ako generátor nových žiakov. Jedná sa o centrá, kam sa chodia ľudia po práci alebo po škole ešte doučovať. Na rozdiel od nás je tento spôsob vzdelávania v Nemecku veľmi oblúbený. Ďalej by to mali byť aj partnerstvá so študentskými stránkami alebo vydavateľstvami, ktoré pôsobia v oblasti vzdelávania. Takže z B2C startupu sa stáva pomaly už aj B2B :)

 

V posledných mesiacoch prešiel startup Meet’n’learn aj rebrandingom. Jedným z hlavných dôvodom bol nemecký trh, kde mali problém s používaním loga. Preto sa doterajší maskot sova zmenil na oblak (za ktorým je táto sova schovaná) :) Tieto zmeny však stále nie sú konečné a tak sa môžeme tešiť na ďalšie prekvapenia.

 

 

 

Čo sa týka Slovenska, tak portál doučma.sk je jasnou jednotkou na trhu. Je síce pravda, že konkurencia je mála, ale stále sú tu jazykovky, ktoré sa snažia ich pozíciu ohroziť. Chalani chystajú do budúcna aj rôzne zlepšenia, ktoré by sa mali držať týchto troch pilierov. Bližie to už popísal druhý zo zakladateľov Tomáš: „Prvým pilierom, ktorého by sme sa chceli určite držať aj napriek zmenám je jednoduchosť. Po druhé je to dôvera alebo dôveryhodnosť, tak aby ľudia verili, že prostredníctvom nás si dokážu nájsť kvalitného doučovateľa. A tretím pilierom je byť milý k ľudom, aby sa nám postupne darilo vybudovať lovebrand, ktorý si ľudia obľúbia. Toto sú tri najdôležitejšie veci, na ktorých by sme chceli pracovať a zlepšovať ich“.

 

„Ďaľšie plány sa týkajú napríklad nájdenia spôsobu overovania doučovateľov alebo ich aktivity, pretože viac krát sa stalo, že doučovatelia, ktorí boli u nás zaregistrovaní, v skutočnosti už neboli činní, s čím ruka v ruke súvisí aj postupné zvyšovanie kvality profilov jednotlivých doučovateľov.“

 

Medzi ďaľšie plány, ktoré si chalani stanovili patrí jednoznačne udomácnenie sa na všetkých trhoch, postupné zvyšovanie kvality a samozrejme aj postupné rozširovanie sa. Podľa informácií, ktoré som dostal, by sa trhy, na ktorých Meet’n’learn pôsobí, mohli v blízkom čase rozrásť o Poľsko a Maďarsko. 

 

 

Na záver sme ešte prehodili pár slov o ich pôsobení vo Wayre, na ktoré som dostal jednoznačnú odpoveď: „Počas toho necelého roka, ktorý sme už vo Wayre, sme sa neskutočne posunuli vpred. Vlastne až tu som sa naučil ako robiť startup. Nikdy pred tým som nerozmýšľal nad vecami z právneho či učtovného hľadiska a presne toto nám poskytla Wayra, iný pohľad na veci. Ľudia možno až tak veľké zmeny nepostrehli, ale nám osobne dalo toto pôsobenie veľmi veľa. Vlastne ak by nebolo Wayry, tak možno by sme sa tomu už ani nevenovali, keďže na začiatku sme mali každý svoj job a startupu sme sa začali naplno venovať až príchodom do Wayry“.

 

Osobne si myslím, že startup Meet’n’learn je skvelá myšlienka a dúfam, že chalanom sa bude dariť aj po ukončení ich pôsobenia vo Wayre, bola by škoda, ak by nie.

Za rozhovor a poskytnutie miesta vo Wayre ďakujem Jurajovi a Tomášovi :)

 

Pridať komentár (0)