eyerim oslavuje prvé narodeniny novým dizajnom. Pozrite sa, ako vznikal!

  • eyrim oslavuje 1. narodeniny. Pozrite sa ako prebiehal ich redesign.
eyerim05
  • eyrim oslavuje 1. narodeniny. Pozrite sa ako prebiehal ich redesign.

Presne pred rokom, 25.05.2015, symbolicky o 05:05 poobede, spustil predaj slovenský eshop so značkovou očnou optikou eyerim. StartItUp bol prvým portálom, ktorý o jeho spustení, ako aj seed investícii od Neulogy Ventures, informoval. Po roku sme sa s eyerim opäť stretli a porozprávali so spoluzakladateľom Martinom.

Dnes oslavujete prvé narodeniny. Ako by ste zhrnuli svoj prvý rok?

Myslím, že budem hovoriť za každého v tíme, ak poviem, že posledný rok bol najnáročnejší, no zároveň najprínosnejší v našich životoch. Ako to pri mladých projektoch býva, eyerim sa nám nepodarilo spustiť podľa plánu a štartovali sme až po skončení letnej sezóny. Prvých šesť mesiacov sme teda predávali slnečné okuliare cez zimu. Napriek tomu eyerim počas svojho prvého roku rástol v priemere o viac ako 30% mesačne. Podarilo sa nám etablovať sa v deviatich európskych krajinách, pričom najviac sa nám darí v Škandinávii, odkiaľ prichádza viac ako polovica obratu.

Najviac sa však tešíme všetkým skvelým ľudom, ktorých sme spoznali a partnerom, s ktorými sme nadviazali spoluprácu. Zatiaľ čo druhý rok plánujeme investovať predovšetkým do marketingu a získavania nových zákazníkov, ten prvý sa niesol v znamení budovania kvalitného produktu, na ktorom môžeme stavať. Za aktuálne najväčšiu novinku považujeme kompletne novú identitu značky.

eyerim02

Čo vás viedlo ku takejto radikálnej zmene a celkovému redizajnu?

eyerim mal vždy cieľ byť firmou so silným príbehom a unikátnou vizuálnou identitou.

Ako malá firma sme v začiatkoch nemali prostriedky na to, aby sme sa púšťali do ambiciózneho a kvalitného dizajnu. To málo, čo sme mali vo vreckách, išlo predovšetkým do IT a prvé logo ako aj web sme si nadizajnovali sami, bez asistencie profesionála. Odvtedy sme čakali na moment, kedy popularita projektu narastie do tej miery, aby veľké investície do imidžu neboli rizikom.

eyerim04

S kým ste na novom dizajne spolupracovali?

Začať sme chceli jednoducho – novým logom. Štúdio, ktoré nás svojím portfóliom najviac zaujalo, bolo bratislavské GOAT, za ktorým stojí art director Miro Kozel. Hneď prvé stretnutie bolo okamžitým klikom. Štýlovo na oboch stranách vyznávame minimalistický, čistý dizajn založený na detailoch.

Už pri tvorbe konceptu loga sme ale narazili na to, že jeho dizajn sa nevyhnutne bude ovplyvňovať a prelínať s celkovou identitou projektu. Tvorba loga sa tak v priebehu pár týždňov prehĺbila na kompletný redizajn webu, korporátnej identity, definovanie farebných paliet a písma, tvorbu ikon, bannerov, atď. Základy sme úspešne položili a momentálne makáme na komunikačnej stratégii, slogane a sociálnych médiách.

eyerim05

Ako prebiehal tvorivý proces?

S Mirom sme sa stretávali každú stredu o šiestej u nás. Po pár mesiacoch to už bola zabehnutá rutina. Na začiatok sme si vždy prešli prácu urobenú za posledný týždeň, ak bolo potrebné prediskutovali zmeny, následne si stanovili ciele na ten ďalší.

eyerim06

Čo symbolizuje nové logo?

Samotný názov eyerim je akronym, kombinácia dvoch slov. Eye je oko, orgán, ktorý nám umožňuje vidieť svet a oceniť jeho krásu. Rim reprezentuje okraj, imaginárny lem, ktorý ho chráni.

Obe komponenty loga, symbol a typografia, sú stelesnením slova eyerim. Oko je prenesené do iniciály e, ktorá je hlavným motívom vytvárajúcim unikátny a výrazný symbolmark.

eyerim07

eyerim08

eyerim09

Aké ciele ste mali pri tvorbe webdizajnu a ostatných grafických prvkov?

Úlohou, ktorú sme si stanovili, bolo vytvoriť minimalistický dizajn, ktorý je predovšetkým funkčný. Snažili sme sa eliminovať prvky, ktoré na bežných eshopoch zákazníkov zbytočne rozptyľujú, vyniknúť sme nechali samotné produkty. Návštevníkom tak prinášame intuitívny, plynulý pôžitok z nakupovania. Všetky ikony na webe Miro vyrobil na mieru a stránka je plne rezponzívna. O fotografie sa postaral náš dvorný fotograf Lukáš Bežila. 

eyerim10

eyerim11

A posledná otázka na záver – plánujete narodeniny osláviť niečím špeciálnym i pre vašich zákazníkov?

Samozrejme, od dnes až do konca mesiaca sme sa rozhodli našich zákazníkov potešiť zľavou 10% na všetko. Ak vám teda ešte chýbajú okuliare na leto, teraz je správny čas si nejaké zeyerimovať.. ;)

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech