Facebook pripravuje nové funkcie. Stane sa konkurenciou pre Uber

Michal Sorkovský / 14. februára 2016 / Business

Všetko nasvedčuje tomu, že Facebook má najlepšiu stratégiu, ako konkurovať Uberu. Spoločnosť Marka Zuckerberga si mala prihlásiť nový patent, ktorý podporuje teóriu, že zvažuje pridanie možnosti zdieľanej jazdy na stránky udalostí.

Táto možnosť by mala byť na výber priamo na stránke facebook-ového eventu, pod názvom “Idem a jazdím“, na mieste, kde si užívateľ normálne vyberá, či sa udalosti  zúčastní, alebo nie. Po označení tejto možnosti by sa ťa mal Facebook okamžite spýtať, koľko ľudí si ochotný odviezť a požiada ťa, aby si pozval ostatných, aby sa k tebe pripojili. Nasleduje nastavenie miesta odchodu, ako aj nastavenie toho, kto vlastne môže tvoje pozvanie vidieť.

fb rideshare

foto: thenextweb.com

 

V prípade, že by si sa chcel takto s niekým zviezť, Facebook ti dá vedieť, ktorí z tvojich priateľov pôjdu na udalosť autom. Zaujímavosťou je, že ti Facebook ponúkne aj možnosť „Cestujem hromadnou dopravou“ a po jej označení sa ťa pokúsi spárovať s inými ľuďmi, ktorý si túto možnosť vybrali tiež. Cesta bude potom vyzerať, ako pri iných aplikáciách tohto typu: budeš mať možnosť vidieť trasu, po ktorej ideš, ako aj ľudí, ktorí majú po ceste k tebe pristúpiť.

Aj napriek tomu, že nejde o oficiálne potvrdené informácie, celý projekt pôsobí veľmi prakticky a zdá sa, že by pre používateľov nebolo ťažké zvyknúť si na možnosti, ktoré ponúka. Navyše by zavedenie možnosti zdieľanej jazdy prinieslo hneď niekoľko výhod. Používatelia by mohli takýmto spôsobom ušetriť peniaze, čas a to nehovoriac o tom, že pri obrovskom množstve ľudí, ktorí používajú Facebook, by zavedenie tejto funkcie znížilo mieru znečistenia ovzdušia, pretože by sa jednoducho znížil počet áut na cestách. No a ak by sa Facebooku táto funkcia pri udalostiach osvedčila, je celkom možné, že by z nej mohol spraviť funkciu pre každodenné cestovanie.

Facebook-ridesharing-1200x880

foto: thenextweb.com

 

Samozrejme, existuje veľké množstvo aplikácií, vďaka ktorým môže človek takýmto spôsobom cestovať, len máloktorá by však dokázala prežiť, keby sa jej konkurentom stal Facebook. Navyše, ked vezmeme do úvahy, že väčšina ľudí by takto cestovala len s priateľmi či priateľmi priateľov, zdá si byť táto forma prepravy aj menej riskantná, než cez iné appky, ktoré ťa, aj keď s rôznymi bezpečnostnými opatreniami, spoja s úplne neznámou osobou.

Facebook - konkurencia Uberu

foto: gizmodo.com

Zdroj: thenextweb.com, zdroj titulnej fotografie: businessinsider.com

Pridať komentár (0)