GroupSolver získal investíciu v hodnote 1 milión dolárov

  • Slovensko-americký startup sa snaží pretransformovať oblasť marketingového prieskumu kombináciou crowdsourcingu, pokročilej štatistiky a machine learningu.
 srcset
archív GroupSolver
  • Slovensko-americký startup sa snaží pretransformovať oblasť marketingového prieskumu kombináciou crowdsourcingu, pokročilej štatistiky a machine learningu.

GroupSolver oznámil úspešné ukončenie druhého kola investícií, počas ktorého sa mu podarilo vyzbierať 1 milión dolárov. Hlavným lídrom investície bol tentokrát americký angel fond Tech Coast Angels, ktorý sídli v americkom San Diegu.
GroupSolver,  technologický startup so sídlom v Košiciach, v Utahu a v kalifornskom San Diegu,  sa odlišuje od svojej online konkurencie najmä schopnosťou pýtať sa otvorené otázky, čo do maximálnej miery umožňuje respondentovi, aby hovoril len to, čo chce povedať, a nemusel byť zaťažovaný nekonečným vypĺňaním desiatok možnosti. Klienti vďaka tomu môžu viesť kvalitatívny a kvantitatívny prieskum bez nutnosti správnej formulácie otázok a hrozby ovplyvňovania odpovedí respondentov. Inovácia spočíva najmä v schopnosti spracovávať ľudský jazyk do dát, z ktorých platforma vyrátava konsenzus—zhodu naprieč odpoveďami respondentov. V praxi to znamená, že používatelia platformy dostanú logické zhrnutie odpovedí na otvorené otázky ako automatický výstup zo systému a nemusia tráviť čas manuálnou analýzou textu.

„Našou snahou je pomôcť marketérom odpovedať na otázky, ktoré im v noci nedajú spávať.  Prečo sa náš produkt nepredáva? Ako ľudia vnímajú našu značku? Čo môžeme zlepšiť na našej komunikácii s odberateľmi? Naši zákazníci majú v hlave nespočetné množstvo obchodných otázok, na ktoré hľadajú odpovede. Našou úlohou je sformovať ich do štúdie, ktorá im prinesie výsledky na základe ktorých budú môcť postaviť svoje obchodné rozhodnutia,“ hovorí Rasťo Ivanič, spoluzakladateľ a CEO GroupSolveru. „Respondenti na tieto otázky odpovedajú v niekoľkých vetách, zdieľajú s nami ich názor a to má pre firmy neuveriteľnú pridanú hodnotu.“  

Novú investíciu GroupSolver využíva najmä na rozširovanie tímu o ďalšie talenty, stabilizáciu platformy, podporu predaja a marketingových aktivít. Súčasne tím pracuje na zlepšovaní používateľskej skúsenosti s produktom zo strany výskumníka aj respondenta.

Zobraziť celú galériu (1)
zdroj: archív GroupSolver

Okrem samotnej investície sa pred pár dňami podarilo GroupSolveru získať miesto v prestížnom kanadskom programe pre „masívne škálovateľné a vedecky založené firmy“ Creative Destruction Lab. Tento program je špecificky orientovaný na startupy v oblasti machine learningu a AI technológií, ktoré majú potenciál rásť. Podľa Maroša Ivaniča, spoluzakladateľa a CTO GroupSolveru je to pre tím príležitosť ako ďalej vylepšiť svoju technológiu: „Bude to neuveriteľná skúsenosť pre náš R&D tím, ktorý získa prístup k tým najlepším mentorom pracujúcim v oblasti umelej inteligencie“.

Najnovšie video