Hudobný priemysel má novú tvár. Streamovanie

Peter Kováč / 5. júla 2014 / Lifehacking

Predaje hudobných albumov klesajú, to sa vie už dlho. Tiež sa vie, že Apple si myslel, že iTunes ho nesklame, lenže konkurencia mu predviedla, že budúcnosť je v paušálne platených streamovacích službách, nie v predajoch samostatných albumov a pesničiek. Nikto nehovorí, že sa oba modely nemôžu dopĺňať, no čísla dokazujú, čo sa s hudobným trhom deje.

Dáta pochádzajú z prvých šiestich mesiacov roku 2014 a pri porovnaní s prvými šiestimi mesiacmi roku 2013 vychádza, že sa predaje albumov prepadli o 14,9% – vlani sme si kúpili 142 miliónov albumov, tento rok len 120,9. Pokles to teda nie je zrovna pomalý a nevýznamný. Naproti tomu predaje vinylov, ktoré sú stále obľúbenejšie u určitej skupiny fajnšmekrov, narástli dokonca o 40,4%. Reálne to ale boli 4 milióny platní, čiže žiadne terno.

Najviac zdravého rastu ale dokázalo mnohokrát spomínané streamovanie, ktoré sa nafúklo o 42%. resp. audiozáznamy si ľudia púšťali o 50,1% častejšie, zatiaľ čo videoklipy išli hore o 35,2%. Prehrali sme si týmito cestami 70 miliárd piesní.

Napriek tomu sa celý hudobný priemysel o niečo scvrkol, konkrétne o 3,3%. Pokiaľ ide o samostatne predajné pesničky v digitálnej forme, tak tých sme si kúpili 593,6, zatiaľ čo vlani to ešte bolo 682,2. To je práve biznis iTunes, ktorý klesá.

Music evolution, až po súčasný streaming :)

Zdroj: billboard, inc.

Pridať komentár (0)