Hudob­ný prie­my­sel má novú tvár. Stre­a­mo­va­nie

Peter Kováč / 5. júla 2014 / Tools a produktivita

Pre­da­je hudob­ný­ch albu­mov kle­sa­jú, to sa vie už dlho. Tiež sa vie, že App­le si mys­lel, že iTu­nes ho nes­kla­me, len­že kon­ku­ren­cia mu pred­vied­la, že budúc­nosť je v pau­šál­ne pla­te­ný­ch stre­a­mo­va­cí­ch služ­bá­ch, nie v pre­da­jo­ch samos­tat­ný­ch albu­mov a pes­ni­čiek. Nikto neho­vo­rí, že sa oba mode­ly nemô­žu dopĺňať, no čís­la doka­zu­jú, čo sa s hudob­ným trhom deje.

Dáta pochádzajú z prvých šiestich mesiacov roku 2014 a pri porovnaní s prvými šiestimi mesiacmi roku 2013 vychádza, že sa predaje albumov prepadli o 14,9% - vlani sme si kúpili 142 miliónov albumov, tento rok len 120,9. Pokles to teda nie je zrovna pomalý a nevýznamný. Naproti tomu predaje vinylov, ktoré sú stále obľúbenejšie u určitej skupiny fajnšmekrov, narástli dokonca o 40,4%. Reálne to ale boli 4 milióny platní, čiže žiadne terno.

Najviac zdravého rastu ale dokázalo mnohokrát spomínané streamovanie, ktoré sa nafúklo o 42%. resp. audiozáznamy si ľudia púšťali o 50,1% častejšie, zatiaľ čo videoklipy išli hore o 35,2%. Prehrali sme si týmito cestami 70 miliárd piesní.

Napriek tomu sa celý hudobný priemysel o niečo scvrkol, konkrétne o 3,3%. Pokiaľ ide o samostatne predajné pesničky v digitálnej forme, tak tých sme si kúpili 593,6, zatiaľ čo vlani to ešte bolo 682,2. To je práve biznis iTunes, ktorý klesá.

Music evolution, až po súčasný streaming :)

Zdroj: billboard, inc.

Pridať komentár (0)