Ima­geB­rief – aus­trál­sky kon­ku­rent Get­ty Ima­ges

Daniela Vojik / 18. júna 2014 / Tools a produktivita

Ten­to mesiac bol aus­trál­sky star­tup úspeš­ný v ďal­šom kole finan­co­va­nia, keď zís­kal inves­tí­ciu vo výš­ke 800.000 aus­trál­sky­ch dolá­rov. Od svoj­ho zalo­že­nia v roku 2011 už tak vyzbie­ral od inves­to­rov tak­mer 3,5 mili­ó­na.

 

ImageBrief by sa dal opísať ako Freelancer pre fotografie. Spája profesionálnych fotografov a kupcov – okrem agentúr aj bežných smrteľníkov z marketingového, produktového alebo dizajnového oddelenia. Užívatelia majú možnosť nájsť veľmi špecifickú fotografiu a fotografi, na druhej strane, speňažiť záber, ktorý by za normálnych okolností nikdy neuvidel svetlo sveta.

Princíp fungovania je jednoduchý: objednávateľ určí, akú fotografiu hľadá, koľko môže maximálne stáť a deadline. Fotografi potom môžu na vypísanú ponuku reagovať zaslaním svojich fotografií. Objednávateľ má možnosť prezrieť si ich bezplatne a bez nátlaku sa rozhodnúť pre najlepší záber.

Minulý rok nasledoval ImageBrief svojich predchodcov za veľkú mláku a presťahoval svoju centrálu do New Yorku. Tento ťah je pre tech startupy z Austrálie bežný v dôsledku lepšieho prístupu k financovaniu a aj k talentu potrebnému na rozbiehanie úspešného biznisu. V tomto špecifickom prípade bola dôvodom aj potreba byť v centre diania a v blízkosť veľkých PR agentúr a vydavateľstiev, ktoré sídlia práve vo Veľkom jablku.

Austrálsky startup dúfa, že bude úspešným konkurentom svetovým gigantom ako Getty Images, Reuters Media či Agence France – Presse, ktoré roky ovládajú trh s licencovanými fotografiami a zatiaľ sa mu darí.  Za posledných 6 mesiacov zaznamenal rapídny rast. Poďla slov CEO, Simona Mossa, sa im podarilo zdvojnásobiť tak počet registrovaných fotografov ako aj príjmy. V súčasnosti ponúka prostredníctvom ImageBrief svoje zábery vyše 18 000 fotografov zo 168 krajín pre 5 000 kupujúcich. Ich podnikateľský cieľ sa nedá nazvať inak ako impozantný – 1 000 000 registrovaných fotografov z celého sveta.

Ďalším krokom v raste je predstavenie nového produktu. Tým je možnosť najať  fotografa, ak zadaniu klienta nevyhovela žiadna fotka. V realite sa stáva, že konkrétny fotograf nedisponuje požadovaným záberom, no nachádza sa v danej lokalite, a teda môže záber v krátkom čase dodať. ImageBrief v tomto prípade zaujme rolu sprostredkovateľa a zorganizuje výmenu medzi geograficky často vzdialenými stranami.

Ak máte vášen pre fotografovanie, hľadáte inšpiráciu alebo sa chcete pokochať nezvyčajnými "komerčnými" zábermi, odporúčam prehliadnuť si ich blog.  

zdroj: startupsmart.com.au a www.imagebrief.com

Pridať komentár (0)