Inšpiratívne Slovenky v biznise: Patrí im gastro aj svet dizajnu
- Dnes si s nami pripomeň náš výber piatich zaujímavých žien slovenského biznisu, ktoré by si mal poznať a podarilo sa nám s nimi spolupracovať
- Čaká na teba gastro, dizajn aj zero waste projekt
- Dnes si s nami pripomeň náš výber piatich zaujímavých žien slovenského biznisu, ktoré by si mal poznať a podarilo sa nám s nimi spolupracovať
- Čaká na teba gastro, dizajn aj zero waste projekt
Simona Budinská
Simona je mimoriadne aktívna milovníčka dobrej kávy, ktorá má čo povedať o slovenskej gastro scéne. Jej meno si môžeš spojiť s úspešným projektom Kávičkári.sk, no na svojom konte má aj dve knihy. Jednou z nich je bedeker slovenských kaviarní Top miesta na Slovensku a druhou (ne)učebnica Gastrolove pre začínajúcich podnikateľov v gastronómii. Pre Startitup dokonca napísala výborný článok, kde zhrnula 7 tipov, ktoré ti pomôžu ak si chceš otvoriť vlastnú kaviareň (nájdeš TU).
Barbora Figľušová
Mladučká podnikateľka z Horehronia podniká s čučoriedkami a domácim medom a jej usilovná práca jej priniesla dokonca aj titul Podnikateľka Slovenska 2018 aj Začínajúca podnikateľka roka (viac si o jej projekte prečítaš TU). Ťaží z veľkej popularity domácej produkcie a je veľmi aktívna na sociálnych sieťach. Je tiež tvárou lokálnej fashion značky Fake Folk (rozhovor s nimi nájdeš TU).
Natália Gapľovská
Škodlivé parafínové sviečky sa Natália rozhodla vymeniť za ekologickejšiu alternatívu a jej značka LUMINIA vytvorila unikátnu receptúru miešania šiestich voskov, s jedinečnými vôňami, ktoré do ovzdušia nevypúšťajú žiadne škodliviny, a teda sú úplne bezpečné. Predviedla ich dokonca aj na veľtrhu v Paríži. Viac sa dozvieš v našom rozhovore.
Rebecca Šafariková
So svojimi zdanlivo jednoduchými produktmi je Rebecca známa po celom svete. Vytvára štýlové vôdzky pre psy, ktoré môžeš považovať za malý šperk pre štvornohých chlpáčov. Na ich výrobu používa čisto slovenské materiály a výroba prebieha v bratislavskom ateliéri.
„Komunikovať s klientami a uverejňovať fotky ich štvornohých miláčikov, ktorí nosia Hound, je pre mňa veľkým potešením. Sociálne siete ako Facebook a Instagram sú v prípade značky pre psov ideálnym marketingovým nástrojom. Ľudia na nich zdieľajú nielen svoje zážitky, ale radi sa pochvália aj svojimi štvornohými miláčikmi. Denne nám ľudia posielajú fotografie svojich psíkov, ktorí hrdo nosia naše produkty. Je to úžasný zdroj inšpirácie, vďaka ktorému si môžu klienti pozrieť, ako na iných psíkoch vyzerá jednotlivý model, a to im často krát pomôže rozhodnúť sa,“ prezradila v našom rozhovore, ktorý nájdeš TU.
Petra Brlayová
Petra stavila vo svojom biznise na relatívne nezvyčajný materiál, ktorým je korok. Vyrába z neho štýlové batohy, peňaženky, tašky a taštičky a jej produkty sa tešia veľkej obľube. V rozhovore pre Startitup povedala: „Zistila som, že na Slovensku sa také niečo zohnať nedá a videla som dieru na našom trhu. Objednala som si prvú korkovú kabelku od dodávateľa, s ktorým spolupracujem dodnes, aby som sa presvedčila o kvalite korkovej módy. V marci 2017 vznikol eshop CORK it a vo februári 2018 som otvorila aj malý showroom.“ Určite sa oplatí spoznať jej prácu a zapálenie pre podnikanie.
Toto bola pätica žien, ktoré na Slovensku robia biznis a mal by si o nich vedieť viac. Ak budeš pravidelne sledovať Startitup, určite už onedlho vyspovedáme ďalšie a ďalšie ambiciózne podnikateľky. Takže zostaň naladený.