Keď sa nápady menia na biznis

TS / 12. decembra 2014 / Lifehacking

Už v utorok sa uzavrie prvá fáza prvého slovenského startup akcelerátora The Spot Booster. Pred odborným publikom sa počas Demo Day odprezentuje 10 najúspešnejších podnikateľských nápadov, ktoré sa postavili za jeden intenzívny mesiac na nohy. Z neistej myšlienky “z ulice” až k reálnemu biznis projektu.

 

Demo Day ukončí prvú fázu Boostru, tzv. Idea Market a investori spolu s odbornou porotou vyberú najkvalitnejšie projekty, ktoré postúpia do nadväzujúcej fázy – inkubácie.  Cieľom Demo Day je ukázať, že účastníci Idea Marketu sú pripravení predstaviť svoj startup investorom a tiež na projekte ďalej pracovať. Tento večer bude pre nové startupy odrazovým mostíkom k získaniu prvého financovania a posunu v programe Booster.

 

Ako akcelerátor The Spot Booster funguje?

 

The Spot Booster je na Slovensku ojedinelý projekt, ktorý ponúka ľudom s chuťou založiť a pracovať na vlastnom startupe, priestor na prechod od nápadu až k reálnemu biznisu.Program je navrhnutý tak, aby sa na začiatku identifikovali nové potencionálne nápady, otestovali sa na  reálnom trhu, vyvinul sa prvý prototyp a vo finále, aby sa produkt či služba nasadili na relevatný trh.

 

 

The Spot Booster sa skladá z troch fáz: IDEA MARKET, INKUBÁCIA, AKCELERÁCIA.

 

IDEA MARKET pomáha odhaľovať príležitosti a ich potenciál. Počas 1 mesiaca pracujú startup tímy na večerných workshopoch na analýze svojich nápadov, konkurencie či trhu. Sami na sebe zisťujú, či sú schopní dať vlastnému projektu celý svoj dostupný čas a či im vyhovuje práca v startup ekosystéme.

 

INKUBÁCIA umožní startupom aj vďaka úvodnému financovaniu a podpore Booster expertov za 2 mesiace overiť nápad u potencionálnych zákazníkov, vyladiť produkt, získať úvodný záujem a komplementárny tím. Po absolvovaní Inkubátora má tím jasno, čo robí, pre koho, aké sú jeho silné stránky a je pripravený predávať a prezentovať svoj produkt investorom.

 

AKCELERÁCIA projektom otvára dvere a jej hlavným cieľom je získať čo najviac hodnoty – zákazníkov, záujmu odbornej verejnosti, či partnerstiev. Pomocou dodatočnej investície sa možu startupy sústrediť na vstup na relevantné trhy a pokračovať v zlepšovaní produktu podľa spätnej väzby zákazníkov.

 

 

Toto sú tímy, ktoré sa počas utorkového DemoDay predstavia investorom:

 

1. Public Ticketing System – Mobilná UX platforma pre elektronický predaj lístkov na verejnú dopravu

 

2. Signee – Predaj a marketing existujúcej aplikácie, ktorá umožňuje tabletom bez prístupu na internet overovať a identifikovať podpisy

 

3. ProGuidie – Užívateľsky pohodlné a bezpečnostné online riešenie pre správu, kontrolu a reportovanie v oblasti projektov

 

4. Waitie – Mobilná aplikácia, ktorá bez nutnosti inštalácie okamžite komunikuje objednávky hostí v reštauráciách alebo hoteloch

 

5. TipsterBox – Otvorená platforma, ktorá v reálnom čase sprístupňuje a analyzuje aktuálne uzatvárané športové stávky

 

6. Track Shop – Analytický produkt pre offline obchody, ktorý sleduje správanie zákazníkov

 

7. GoDiscover – Mobilná aplikácia pre cestovanie, ktorá na základe individuálnych požiadaviek cestovateľa vytvorí špeciálnu trasu po pamiatkach a mestách, presne podľa želaní užívateľa.

 

Komu držíte palce vy? :)

 

Zdroj: TS, thespot.sk

Pridať komentár (0)