Keď vám zákazník povie, s čím vyhrať Podnikateľský nápad roka

Harry Gavendová / 17. decembra 2014 / Business

Ak od vás klienti žiadajú službu či produkt, ktorý v podstate neexistuje, máte len dve možnosti: s ľútosťou ich poslať klopať na iné dvere, alebo im službu jednoducho vyvinúť. Páni zo slovenského Pygmalios Analytics si vybrali tú druhú možnosť a rovno s ňou i zabodovali. Vyhrali Podnikateľský nápad roka 2014.

V dnešnej dobe sa vieme orientovať v digitálnych dátach i analyzovať ich, dokážeme zistiť správanie klientov na webových stránkach, no akonáhle vystúpime zo sveta jednotiek a núl do hmotného sveta – sme v niektorých prípadoch nahratí. Michal Tomčík to vzal ako výzvu a so svojím tímom v podaní Igor Pavelek, Milan Novota, Miroslav Duda, Martin Lipták, Matúš Tomlein vytvorili jedinečný analytický nástroj pre náš materiálny svet.

 

 

Zamerali sa napríklad na monitorovanie pohybu zákazníkov po predajni, vďaka čomu môžete strategicky rozmiestniť regály i tovar, teda využiť tieto informácie vo svoj prospech. Spoznáte pohyb zákazníkov vo vašej predajni a zistíte, ktoré produkty priťahujú najviac ich pozornosť. Nástroj sa však zameriava aj na sledovanie efektivity rozloženia tovaru, skladov, obchodných priestorov i výrobných hál. Pomocou Pygmalios Analytics teda optimálne uložíte i tovar v sklade, či vyriešite indoor navigáciu – a v konečnom dôsledku ušetríte čas nielen klientom, ale aj svojím zamestnancom.

 

 

 

Áno, riešenia sledujúce pohyb ľudí po obchode už sú k dispozícii, no slovenský tím poskytol službu, ktorá má navrch po viacerých stránkach. Ide o nenákladné, nízkoenergetické a nenápadné hardvérovo – softvérové riešenie. Vyžaduje si umiestnenie malého zariadenia napríklad na nákupnom vozíku a v reálnom čase sa vám na monitore pomocou softvéru zobrazuje jeho pohyb po predajni.

 

To sa spája ďalej s faktom, ako dlho klienti čakajú pri pokladniach, kedy vznikajú najvyššie „zápchy“ a prípadne podľa toho posilniť tím pokladníkov. Okrem toho ponúka i ďalšie nadstavby – zaujímavosťou je myšlienka, že zákazníka privíta pri vstupe do predajne už pripravená vernostná karta s jeho menom.

Ponúknuť niečo, čo tu v rovnakej miere a danej finančnej kategórii ešte nebolo je silná zbraň, a tak tento „materiálny“ ekvivalent Google Analytics sa hádam má na čo tešiť.

Zdroj: podnikatelskynapadroka.sk

 

Pridať komentár (0)