Kedysi bol chudobným včelárom, dnes ho v Číne sleduje vyše 700-tisíc ľudí

  • Na internete predstavuje videá zobrazujúce pôvod výrobkov a život na dedine
  • Scénu vysielal pre 737-tisíc ľudí, ktorí sa prihlásili k odberu jeho príspevkov na sociálnej sieti
BeFunky-collage-5
Unsplash
  • Na internete predstavuje videá zobrazujúce pôvod výrobkov a život na dedine
  • Scénu vysielal pre 737-tisíc ľudí, ktorí sa prihlásili k odberu jeho príspevkov na sociálnej sieti

Ma Kung-CuO bol kedysi chudobným včelárom, no dnes jazdí v BMW vďaka technológii, s ktorej pomocou predáva v Číne svoj tovar rastúcemu počtu poľnohospodárov. Na internete predstavuje videá ukazujúce pôvod ich výrobkov a život na dedine, píše agentúra AFP.

Klipy o pôvode produkcie vyhovujú spotrebiteľom čoraz viac náročným na to, čo vlastne majú na tanieri. A pre roľníkov je to spôsob, ako sa vymaniť z trvajúcej chudoby, ktorú chce vládna komunistická strana tento rok oficiálne odstrániť.

„Chcete ochutnať?“ pýta sa Ma Kung-CuO do objektívu smartfónu, ktorý drží jeho priateľ, a hryzie do včelieho plastu s medom jantárovej farby. Scénu vysiela pre 737-tisíc ľudí, ktorí sa prihlásili k odberu jeho príspevkov na sociálnej sieti Tou-jin.

zdroj: Unsplash

Celebrita čínskych sociálnych sietí

Táto sociálna sieť so 400 miliónmi používateľov – čínska verzia aplikácie TikTok, umožňuje vysielať priamo videá a filmy. Muž pestujúci svoje včely v provincii Če-ťiang na východe Číny sa vďaka nej stal malou celebritou.

Ma Kung-CuO, ktorý absolvoval univerzitu v provinčnej metropole Chang-čou, začal v meste predávať po internete oblečenie, ale nemal úspech. Preto sa rozhodol vrátiť do svojej obce Cheng-čang obklopenej zelenými horami.

„Keď videli, ako sa vraciam, považovali ma za naničhodníka,“ hovorí tridsaťjedenročný muž v koženej veste, obutý v teniskách od americkej značky. „Tu nám opakujú, že len štúdium a zamestnanie v meste nás môžu vymaniť z biedy,“ dodáva.

Ma Kung-CuO prevzal v roku 2015 rodinnú produkciu medu. Vďaka internetovým aplikáciám dosiahol ročný obrat vo výške jedného milióna jüanov (vyše 130-tisíc eur). Predaj však stagnoval. Mladý včelár teda začal v novembri 2018 s pomocou priateľov publikovať svoje prvé videá. Na nich môžeme vidieť, ako uprostred včelieho roja otvára včelín, ako pláva v rieke, ako dráždi kohúta, ako pasie na kopčeku kravy alebo ako štípe drevo.

„Nikdy nepropagujte svoje produkty. Ukazujte svoj každodenný život, vidiecku krajinu. Ľudí to zaujíma,“ zdôrazňuje. „Keď si odberatelia pozrú video, niekedy pochybujú, že vážne predávam med. Je na nich, aby ma kontaktovali, ak si ho chcú kúpiť,“ hovorí.

Ročné zárobky sa pohybujú v miliónoch jüanov

Ma Kung-CuO uvádza, že každoročne predá med za dva až tri milióny jüanov (cca 260 až 391-tisíc eur), ale ponúka aj sušené sladké zemiaky a hnedý cukor. „Keď som bol malý, rodičia boli chudobní. V škole som závidel deťom, ktoré mali vreckové, pretože ja som ho nikdy nemal,“ spomína. Dnes jazdí v BMW a investuje do hotelov.

„Keď som začal používať Tou-jin, všetko sa zmenilo. Dneska môžem rodine kúpiť všetko, čo potrebuje. Pomáham tiež iným dedinčanom predávať ich produkty. Má z toho prospech celá miestna ekonomika,“ vyhlasuje. Počet ľudí žijúcich pod hranicou chudoby na vidieku sa v Číne prudko znížil: v roku 1978 ich bolo podľa oficiálnych údajov 770 miliónov, zatiaľ čo vlani 16,6 miliónov.

Kľúčovú úlohu v posledných rokoch zohral rýchly vzostup smartfónov s pripojením na internet, ktoré teraz v Číne využíva vyše 800 miliónov ľudí. To umožnilo poľnohospodárom ponúkať svoje produkty online. Čína je tiež najväčším svetovým trhom pre aplikácie umožňujúce šírenie a sledovanie videozáznamov. Americká kanceláriu auditu Deloitte v roku 2017 odhadovala, že v nadchádzajúcom roku tento trh vytvorí obrat až vo výške štyroch miliárd eur.

Materská firma Tou-jinu Byte Dance usporiadala školenie pre 26-tisíc poľnohospodárov, najmä mladých, aby zvládali nakrúcanie videí. V Číne sú ďalšie platformy, ako je Kchuaj-šou či I-Č‘-po, ale najpopulárnejšia aplikácia je Tchao-pao, ktorá patrí gigantu Alibaba.

Podľa niektorých názorov tiež ekonomika cez mobilné telefóny zbrzdí odchod ľudí z vidieka do miest, kde mnohí Číňania hľadali lepšie platené zamestnanie. „Chcem ísť príkladom a ukázať mladým, ako sa dá zarábať aj na vidieku,“ hovorí Ma Kung-CuO. Mladý muž už navyše dostal od používateliek internetu, uchvátených nielen chuťou jeho medu, niekoľko ponúk na sobáš.

Zdroj: ČTK

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá