Klam veľkých nápadov: Ani Rím nepostavili za jeden deň

  • Zamkni sa v izbe na mesiac a vyjdi s veľkým nápadom, ktorý zmení svet. Potom ho ukáž všetkým obdivovateľom.
elitedaily-studio-firma-dream-800x400
  • Zamkni sa v izbe na mesiac a vyjdi s veľkým nápadom, ktorý zmení svet. Potom ho ukáž všetkým obdivovateľom.

Pravdou je, že všetky veľké nápady začínajú v malom. A väčšina nápadov, ktoré vyzerali megalomansky skončili ako megalomanský fail.

To je prekliate veľkých nápadov.

Veľké nápady totiž potrebujú čas. Zrejú ako víno, ako whisky. Začnú v malom, no spoluprácou, šikovnosťou a konskou dávkou šťastia sa stanú väčšími, než si kto kedy dokázal predstaviť. A nestane sa to cez noc. Vlastne je nemožné predvídať, kedy sa to stane a v akom rozmere.

Pozri sa na Netflix. Začali v roku 1997 ako služba, ktorá posielala DVDčka poštou. V roku 2000 ponúkol Blockbuster firme $50 miliónov dolárov. Odmietli. Dnes majú hodnotu $40 miliard dolárov, Netflix neustále rastie a Blockbuster je dokonalým príkladom toho, ako nezvládnuť prechod na digitálny vek.

netflix-mailbox-photo-thanks-to-flickr-user-hackingnetflix-available

Alebo AirBnB. V roku 2008 ich investori vysmiali. Keď ponúkli 10% firmy za $150000 dolárov, neozval sa nikto. Nikto ani len netušil, aký veľký raz tento nápad môže byť. Dnes má AirBnB hodnotu $24 miliard dolárov.

Alebo Snapchat. Prvýkrát bol projekt prezentovaný na Stanforde a študenti ho vysmiali. Dnes má hodnotu $19 miliard dolárov a smejú sa majitelia.

Snáď ma chápeš.

V súčasnosti aj veľké spoločnosti pracujú s malými stávkami – Facebook Moments, Instagram Hyperlapse a Boomerang, Twitter Vine a Periscope. Všetky tieto spoločnosti vedia, čo je ich core produkt a že nemusí vydržať navždy. Preto diverzifikujú. Niektoré z týchto nápadov uspejú, niektoré nie. Ale na tom nezáleží.

Čo to znamená pre teba?

Spoliehať sa na reklamu v novinách a telke si sa mohol v roku 2000. Dnes, keď sme všetci prepojení, ľudia tvoju reklamu vysmejú. Hľadajú branding, kvalitný produkt a najlepší zážitok.

Nemysli si, že som proti veľkým nápadom. Milujem nápady s veľkým potenciálom. Myslím si, že každý veľký nápad je skvelým základom pre ďalšie nápady – a to je presne to, čo robí spomenuté spoločnosti veľké. Nezáleží na tom, aké veľké boli, keď začínali, je to o tom, aké sú po rokoch intenzívneho rastu. Potrebuješ hlavne víziu.

Tú však nedosiahneš neustálou snahou. Vlastne čím viac sa snažíš, tým to bude ťažšie. Vízia musí prísť sama, zvyčajne vtedy, keď to najmenej čakáš.

Je to ako hrať šach. Vidíš pár ťahov dopredu, no zvyšok hry hráš podľa okolností. Neexistujú žiadne skratky. Nič z teba neurobí len tak väčšieho, či silnejšieho. Chce to dlhodobé pochopenie značky, problému, produktu.

Takže nesnaž sa mesiace o niečo, čo má totálne obrátiť mobilnú generáciu hore nohami. Miesto toho vyrob prototyp. Uč sa. Skúšaj. Uvidíš, kam ťa to povedie. A ak sa nezastavíš, príde aj vízia.

zdroj: medium.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK