Kúpil si si oblečenie vo výpredaji a zaplatil viac? Predajcovi za to hrozí vysoká pokuta

  • Výpredaje sú skvelá vec. Na druhej strane dvojsečná zbraň. Predajca na tebe niekedy nepekným spôsobom zarobí
  • Ak zistíš, že si za tovar zaplatil viac, ako bola jeho pôvodná cena, môžeš situáciu riešiť priamo na mieste
  • Obchodnému reťazcu za takéto praktiky hrozí vysoká peňažná pokuta
vypredaje
unsplash, TASR
  • Výpredaje sú skvelá vec. Na druhej strane dvojsečná zbraň. Predajca na tebe niekedy nepekným spôsobom zarobí
  • Ak zistíš, že si za tovar zaplatil viac, ako bola jeho pôvodná cena, môžeš situáciu riešiť priamo na mieste
  • Obchodnému reťazcu za takéto praktiky hrozí vysoká peňažná pokuta

Sezóna výpredajov vrcholí. Práve teraz môžeš nájsť v obchodoch tie najväčšie zľavy. Keď sa čísla šplhajú do závratných výšok, láka to ešte viac. Mnohokrát sa však stáva, že zákazník ostal oklamaný. A mnohokrát sa stáva aj to, že o tom ani netuší. V tom lepšom prípade to zistí doma. V horšom, nuž… vôbec. Sleduješ aj to,čo sa pod tvojou červenou výpredajovou cenovkou nachádza? Vieš, aká bola pôvodná cena tovaru, ktorý si si práve kúpil? Skontroluj! Môžeš ostať nemilo prekvapený!

Marek nám poslal ďalšiu bizarnú zľavu z Tesca. Uznajte sami, že zdraženie o viac ako 500 percent len ťažko označiť slovom “zľavnené”.

Gepostet von Nekŕmte nás odpadom am Dienstag, 6. August 2019

Kto je za situáciu zodpovedný?

Realita je taká, že ty. Celý proces je na dokazovanie nesmierne zložitý. Ak si sa však ocitol v takejto na prvý pohľad zapeklitej situácii, nevešaj hlavu. Podľa slov odborníka nie je absolútne nič stratené. Ako spotrebiteľ by si sa mal v prvom rade obrátiť na predajcu. Je dosť možné, že k chybe došlo práve tu. Predajcovia skúšajú. A pokiaľ im to spotrebiteľ dovolí, budú to robiť naďalej, tvrdí odborníčka s právnym zameraním. Preukazovať nekalé praktiky je veľmi obtiažne. Tu sa však núka otázka, či v takomto prípade vôbec o nekalú praktiku ide.

K tomu, či ide o nekalú praktiku sa jednoznačne vyjadriť neviem. Záleží to od charakteru konkrétnej situácie. Každý jeden podnet je potrebné prešetriť,“ vyjadrila sa pre Startitup Danuša Krkošová, tlačová hovorkyňa z Ústredného inšpektorátu Slovenskej obchodnej inšpekcie.

Máš však možnosť domáhať sa vrátenia peňazí do 30 dní bez udania dôvodu. A tiež nárok na peňažnú kompenzáciu. Všetko treba komunikovať s predajcom. Tieto spotrebiteľské práva ale platia len vtedy, ak si splnil všetky obchodné podmienky, ku ktorým sa kúpou konkrétneho produktu automaticky zaväzuješ.

Nikdy nejde len o pár eur

Pokiaľ ide o výpredaje a znižuje sa cena, je možné, že cenovky sa prelepujú. Nová cena ale musí byť zaevidovaná v cenovej evidencii, čo môže byť aj elektronická registračná pokladnica, či akýkoľvek iný zákonom povolený systém. Tiež je potrebné, aby si bol ako spotrebiteľ v čase ponuky informovaný o aktuálnej cene výrobku. Je jedno,či je znížená alebo pôvodná.

Aj takto vyzera akcia v tesco šala veča. Z lacnejsieho na drahšie!!!!

Gepostet von Lubka Lubinella am Sonntag, 4. August 2019

Za cenový rozdiel na cenovke a v registračnej pokladnici zodpovedá asistent predaja. To sa nazýva hmotná zodpovednosť. Ak má predajca takúto úmyselnú skrytú politiku, je za škodu zodpovedný on.

Ak problém zistíš a u predajcu nepochodíš, môžeš podať podnet na Slovenskú obchodnú inšpekciu. Tu však nastáva mierny problém. Kompetentní z tejto štátnej inštitúcie však z tebou predložených zistení vychádzať nemôžu. Keďže ide o kontrolný orgán, je povinný vychádzať z vlastných tvrdení. To v praxi znamená, že musí byť vykonaná kontrola.

Preukázateľnosť našich zistení a následných šetrení je nevyhnutná v prípade správneho konania. Ak sa zistí porušenie ustanovení zákona o ochrane spotrebiteľa, Slovenská obchodná inšpekcia ukladá sankciu, ktorá môže siahať až do výšky 66 400 eur. To záleží od miery zavinenia, charakteru protiprávneho konania, jeho závažnosti, spôsobu a následkov,“ dopĺňa svoje tvrdenie Danuša Krkošová.

Deje sa to často?

Štatistiku si v tomto smere nevedieme,“ hovorí na margo pravidelnosti podnetov zaslaných na inšpektorát Danuša Krkošová. Ak k takejto situácii u teba dôjde a k zisteniu sa prihlásiš mimo konkrétnej predajne, kde si bol oklamaný, telefonát a fotografia zaslaná na SOI nestačí. Slovenská obchodná inšpekcia, ako štátny orgán dozoru sa k problému vyjadrovať nemôže a ani nebude. Musíš za nimi zájsť a spolu s daným pracovníkom predajňu navštíviť. Rátajú sa len prípady, keď je predajca doslova prichytený pri čine. Nájsť, fyzicky poukázať na nekalú praktiku, overiť cenu a riešiť. Na mieste.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá