Leonardo DiCaprio ukázal, ako sa dá robiť biznis s diamantmi morálne!

Martin Bohunický / 12. novembra 2015 / Lifehacking

Diamond Foundry už tri roky pracuje na extrémne ambicióznom projekte.

 

Startup zo Santa Clary vytvoril Martin Roscheisen z Nanosolaru. Jeho cieľom je vytvoriť v laboratóriu skutočné diamanty. Narozdiel od syntetických diamantov by jeho produkty mali pochádzať zo skutočného substrátu.

 

 

Po dvoch rokoch experimentov a zlyhaní hlási Roscheisenov tím, že je hotovo. Spoločnosť deklaruje, že za dva týždne dokáže vytvoriť stovky skutočných diamantov – od deväť karátov vyššie.

 

Celý proces zaujal desiatky investorov s miliardami na účtoch. Po troch kolách financovania je súčasťou Diamond Foundry napríklad zakladateľ Twitteru a Medium Evan Williams, zakladateľ Zynga Mark Pincus,  spoluzakladateľ Facebooku Andrew McCollum ale aj „ne-oskarový“ herec Leonardo DiCaprio.

 

 

To by bolo pomerne dosť zvláštne, pretože DiCaprio v minulosti zahviezdil vo filme „Blood Diamond“ a potom bol súčasťou aktivizmu proti celému priemyslu, ktorý bol kritizovaný za silné následky na životné prostredie a využívanie detskej práce. Lenže práve spôsob, akým Diamond Foundry diamanty vyrába ho presvedčil, že toto je čisté a stojí za to naliať sem nejaký ten milión. Práve toto je totiž spôsob, ako zničiť „krvavé“ diamanty.

 

Spoločnosť doposiaľ naraisovala ani nie 100 miliónov dolárov, čo je na startup, ktorý oficiálne vyšiel von stredu ráno, fakt výnimočný výkon. Cieľom firmy však nie je vyrábať šperky. Diamond Foundry má záujem dizajnérom diamanty predávať, tí z nich už vyrobia to, čo im ich kreativita dovolí. Nákupy diamantov od dizajnérov budú zatiaľ jediným zdrojom príjmu.

 

 

Aký je vlastne rozdiel, oproti syntetickým diamantom? Produkt Diamond Foundry zoberie malý kúsok skutočného diamantu a postupne k nemu pridáva jednotlivé atómy. Syntetické diamanty sú dôsledkom vysokého tlaku, no nepotrebujú žiadny substrát.

 

Syntetické diamanty stoja približne o 30 percent menej, ako skutočné. Diamond Foundry tvrdí, že ich diamanty budú mať rovnakú, ak nie dokonca vyššiu cenu, ako tie skutočné.  Firma sa zatiaľ spolieha na to, že zákazníci uprednostnia fakt známeho pôvodu ich diamantu. „Sú to úplne čisté diamanty, presne také isté, ako tie skutočné. Ale narozdiel od tých sú tie naše čisté morálne a eticky.“

 

zdroj: businessinsider.com

Pridať komentár (0)