Mário prináša do Bratislavy vlastnú značku pudingov v extrémne zaujímavom modernom šate

  • Popri práci v oblasti eurofondov zásobuje bratislavské podniky pudingami.
  • Lord Pudington ponúka poctivý dezert, aký tu dlho chýbal.
pud
archív:Mário Mičuda
  • Popri práci v oblasti eurofondov zásobuje bratislavské podniky pudingami.
  • Lord Pudington ponúka poctivý dezert, aký tu dlho chýbal.

Mário Mičuda pochádza z Nitry, no po vyštudovaní Ekonomickej univerzity v Bratslave sa v hlavnom meste usadil už na stálo. Momentálne pracuje v štátnej správe v oblasti eurofondov. Nakoľko chcel vždy rozbehnúť niečo vlastné, zamyslel sa, čím by mohol na trhu preraziť.

Voľba padla celkom neštandardne na výrobu kvalitných pudingov, a to pod vlastnou značkou Lord Pudington. Prečo práve puding?

“Rôzne koláče, cheesecaky a makronky momentálne ponúka veľa výrobcov. Mnohí ich robia naozaj kvalitne a pekne. Ja som sa chcel vybrať iným smerom a neponúkať to, čo tu už je zabehnuté. Úplne prvú vec, ktorú som skúšal bola “zdravá nutella”, čiže nátierka z lieskových orechov. Nebol som však spokojný s konzistenciou, a tak som to odložil,” povedal Mário pre Startitup.

Mário sa pritom dostal k pudingom celkom náhodou. Pred pár rokmi našiel recept, vyskúšal ho a veľmi mu zachutil. Postupne si recept prispôsoboval a dolaďoval ho. “Testoval som ho na kamarátoch. Im to tiež veľmi chutilo, a tak som sa rozhodol, že to vyskúšam a ponúknem aj kaviarňam.”

V našom hlavnom meste rastú nové gastro prevádzky ako huby po daždi. To, ktoré za to stoja, sa však ukáže až časom. Mário sa aj napriek veľkej konkurencii nebál a verí, že s poctivými výrobkami z kvalitných surovín dokáže ľudí zaujať a nájsť si svoj priestor na trhu.

“Zákazníci čoraz viac vyžadujú kvalitné produkty z čo možno najkvalitnejších surovín. Gastro nabralo dobrý smer. Hlavne v Bratislave (iné mestá neviem posúdiť).  Postupne sa vyselektujú tie prevádzky, ktoré to robia naozaj poctivo od tých, ktoré to robia poctivo len “na oko”. A tak vznikne priestor na ďalšie gastro nápady.”

Momentálne dodáva pudingy do 5 prevádzok. Tým najväčším odberateľom je SOHO v Auparku, ako aj LAB Café, Mlskafé a kaviareň Fili Feli nad potravinami YEME. Mário má v pláne a rád by začal dodávať jeho pudingy aj do ďalších kaviarní, ale momentálne by väčšiu výrobu popri práci nestíhal. Jeho cieľom je tiež dostať sa priamo k zákazníkovi a predávať pudingy na rôzne oslavy, svadby a podobne.

Čo sa týka samotnej cenotvorby, tú mladý podnikateľ riešil podľa jeho slov odhadom a pocitovo. “Nie je to výsledok nejakých zaužívaných vzorcov. Postupne, ak bude výroba rásť, čomu pevne verím, určite sa plánujem detailnejšie venovať aj cenotvrobe.”

Mnoho mladých ľudí, ktorí chcú rozbehnúť vlastný biznis, nachádza množstvo výhovoriek, prečo sa do toho nepustiť. Buď čakajú na ten správny čas, super investora či veľký štartovací kapitál. Mário je však skvelým príkladom, že dôležité je hlavne svoj nápad zrealizovať. Jemu sa to podarilo s počiatočnou investíciou, ktorá sa pohybovala na úrovni 2-3 tisíc eur.

Pod značkou Lord Pudington Mário týždenne predá 150 pudingov. Všetky vyrába po večeroch, no už teraz cíti, že čoskoro bude potrebovať pomocníka. Mário verí, že časom sa stane Lord Pudington jediným zdrojom jeho príjmov. “Verím v to. Záleží to len na mne, či sa to podarí. Znamenalo by to dať v práci výpoveď, k čomu som sa zatiaľ ešte neodhodlal.”

A čo by Mário odkázal všetkým nádejným podnikateľom, ktorí majú v hlave nápad ale nie sú si istí, či ho majú zrealizovať?

“Osobne sa necítím byť v pozícii dávať niekomu rady v podnikaní. Treba sa však nad nápadom poriadne zamyslieť a vyskúšať ho. Nečakať na “vhodný moment”. Ten nie je nikdy. Človek pritom naozaj získa veľa cenných skúseností. Tie môže napr. využiť buď vylepšením pôvodného biznis plánu alebo pri realizacii inej myšlienky.Je to obroské klišé, ale sám vidím, že to tak je,” dodáva Mário.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá