Na Slovensko prinášajú sviežu značku Mellow plnú radosti. Marcel a Adrián však majú svetové ciele

  • Za značkou Mellow stojí Marcel a Adrián
  • Ich plánom do budúcna je zarobiť 100 miliárd dollárov, kúpiť Matell a vytuningovať výrobu bábiky Barbie
seno
archív:Mellow
  • Za značkou Mellow stojí Marcel a Adrián
  • Ich plánom do budúcna je zarobiť 100 miliárd dollárov, kúpiť Matell a vytuningovať výrobu bábiky Barbie

Adrián Macho je ilustrátor, ktorý spojil sily s Marcelom, ktorý už viac ako 10 rokov pracujúcie v módnom priemysle s bohatými skúsenosťami s jemnou a detailnou výrobou. Tá sa perfektne odráža aj na ich novej značke Mellow, ktorá ťa zaujme už na prvý pohľad.

Adrián pôvodne pracoval ako grafický dizajnér a približne pred 4 rokmi začal publikovať prvé ilustrácie pod značkou „SEASIDESPIRIT“. Potom už veľmi rýchlo prišli reálne zákazky, detské knihy, rôzny merch či publikovanie v magazínoch.

Prvé vankúše značky Mellow vznikli pred vyše rokom prekvapivo pred Vianocami. „Rozmýšľal som, čím by som obdaroval rodinu a blízkych. Nechcel som, aby to boli len vytlačené grafiky, no chcel som, aby to bolo pokiaľ možno praktické, hravé a to, čo sa odo mňa tak trochu očakáva,“ hovorí Adrián pre Startitup.

Pripravil si preto strihy a potlačil 20 metrov látky. Bol to čistý experiment, no vydaril sa. Adrianové ilustrácie tak dostali ďalší, hmotnejší rozmer, zároveň produkt samotný balansuje medzi hračkou a vankúšom, teda ideálny darček, na ktorý všetci výborne reagovali, či už deti, alebo dospelí.

V dnešnej dobe je moderné stanovovať si filozofiu vlastnej značky. Mellow to však vidí inak.

„My filozofiu nemáme, Mellow ju nepotrebuje. O čo bude lepší napríklad bio šípkový lekvár, keď bude mať filozofiu? Nechajme to na ľudí, oni vedia, čo majú robiť. Keď dieťa chytí náš vankúš do ruky, schúli sa s ním v objatí a má z neho radosť, nepotrebuje k tomu filozofiu ani návod na použitie. Občas zabúdame žiť jednoducho a produkty Mellow majú ľudom práve pripomínať tieto momenty, majú im robiť radosť. Ak je toto filozofia, tak potom asi „radosť“.“

Základom produktov Mellow sú návrhy dizajnov a strihov. Všetko sú to Adriánove autorské ilustrácie, vytvorené pre jeden konkrétny projekt. Základom je detail a spracovanie výrobku. Mellow ponúka poctivú ručnú prácu. Dizajny tlačia na 100 % bavlnu, následne ich krajčírky strihajú, zošívajú a plnia polyesterovým vláknom. Všetky komponenty, ktoré pri práci používajú, sú z certifikovaných materiálov, aby boli vhodné aj pre malé deti.

„Pred Vianocami to bol masaker, po celej dielni stovky vankúšov, vyzeralo to ako na severnom póle v Santovej dielni.“ smeje sa Adrián.

Väčšina dizajnov, ktoré má Mellow v ponuke, sú inšpirované prírodou. Aj keď dnes medzi doplnkami a dekorom prevláda skôr čistý dizajn v tlmených farbách. Adrián sa snažil tým neriadiť a ísť si vlastnou cestou.

„Deti super reagujú na pestrofarebné veci, sú pre ne oveľa pútavejšie. Pri tvorbe som kládol dôraz na to, na čo je konkrétny typ určený. Napríklad líška je vankúš, ktorý si prehodíte okolo ramien a spríjemní vám napríklad cestu autom, ale aj čítanie knihy na pohovke. Potetovaný námorník si našiel obľubu medzi ženami.“

Všetky vankúše však spája originalita. Šikovní Slováci sa pri tvorbe produktov snažia neriadiť stereotypmi, teda nedeliť ich na chlapčenské a dievčenské, alebo detské a dospelácke. „Nevytvárame si tak umelo hranice, každý si proste nájde to svoje a o to viac je to pestrejšie.“

Značka Mellow má svoju vlastnú dielňu a sklad na vidieku pri Šamoríne. Výrobe sa venuje Marcel a spoločne s obchodným partnerom zamestnávajú dve krajčírky a zabezpečujú technickú stránku výroby.

Adrián je ten, čo do procesu výroby rozpráva najviac. Spolu tvoria výborný tím a na to, že začali s výrobou len pred 4 mesiacmi, výborne im to klape, čo je vidieť aj na finálnych produktoch.

Slovenská značka Mellow má aj napriek krátkej dobe pôsobenia svetové plány. Tiež veria, že aj hand-made tvorbou dokáže človeka slušne uživiť. „Áno, myslím si, že sa dá, ale u nás nie je ešte úplne bežné platiť za ručnú prácu. Postupne sa to mení, svet sa mení a aj ľudia, takže verím, že sa to zlepší.“

„Naše vankúše z istého pohľadu nie sú najlacnejšie, ale je to autorská práca a hand-made. Stále sú možno aj o polovicu lacnejšie ako v zahraničí. Veľkosť trhu a jeho kúpyschopnosť sú tiež limitujúce. Nechceme nabaľovať výrobu do obrích rozmerov, chceme si držať primeranú veľkosť.“

„Radi by sme sa presadili aj na trhoch, kde zákazníci lepšie rozumejú hodnote ručnej práce. Slovensko máme radi a tu sme začali, ale dnešný svet je bez hraníc a radi by sme sa s našimi produktami dostali aj na iné trhy, okolité krajiny či do zámoria. Nápadov je viacero, držte palce,“ dodáva Adrián.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech