Skutočné majstrovstvo Matúša. Premieňa bicykle od babky na kúsky s hodnotou stoviek eur

  • Máš doma starý bicykel?
  • Pimp my bike ho za pár eur premení na kúsok, ktorý ti budú závidieť
tolka
archív:Matúš Kaščák
  • Máš doma starý bicykel?
  • Pimp my bike ho za pár eur premení na kúsok, ktorý ti budú závidieť

Matúš Kaščák pochádza z Trenčína, no študuje na strojárskej fakulte v Brne. Popri štúdiu však stíha viac ako len plniť zadania profesorov. Podarilo sa mu rozbehnúť vlastnú značku Pimp my bike, pod ktorou renovuje bicykle, ktoré by mnohí z nás nanajvýš odviezli do zberu. Matúš však vie ako z nich vykúzliť originálne kúsky, za ktoré by cyklo nadšenci pokojne zaplatili stovky eur.

Jeho príbeh začína v období, kedy sa rozhodol na prepravu po meste využívať len bicykel. Ako to však na Slovensku chodí, aj trochu lepší model láka zlodejov, ktorým nerobí problém rozstrihnúť zámok aj priamo pod kamerovým systémom.

Matúšovým dopravným prostriedkom sa preto stal starý Sobi 20, ktorého hodnota bola minimálna. Matúš je však mladý chalan, ktorý si potrpí na dobrý imidž. Podľa jeho slov sa za jeho vtedajší bicykel celkom hanbil, preto všetky peniaze z brigády investoval do renovácie jeho retro kúsku.

„Odmalička som bol technický typ, preto som ho celý rozobral a začal renovovať. Zarobené peniaze som minul najmä na potrebné súčiastky. Bicykel nadobudol úplne novú podobu a ja som sa začal báť, že na ulici už bude lákať aj zlodejov. Chvíľu nato ma o podobnú renováciu poprosil známy, po tejto zákazke som si povedal, že by bolo skvelé si takýmto spôsobom privyrábať,“ opisuje svoje začiatky Matúš pre Startitup.

Oplatí sa podľa kúpa nového retro bicykla alebo je lepšie nechať si opraviť ten v babkinej garáži?

„Ak by som mal niekomu poradiť, tak je určite lepšie dať si opraviť „ten po babke“. Väčšina týchto bicyklov bola vyrobená poctivým spôsobom a majú vysokú životnosť. Babke vydržal 20 rokov a keď sa dá do poriadku, zákazníkovi vydrží ďalších 20. Môžeme tu však hovoriť aj o recyklačnej hodnote, ktorá je v dnešnej dobe čoraz populárnejšia,“ hovorí Matúš.

Zobraziť celú galériu (2)
zdroj: Matúš Kaščák

A nie len to. Každý jeden bicykel je originál. A koniec koncov, Matúš potvrdzuje, že ronovácia bicykla vychádza oveľa lacnejšie ako kúpa nového. „Navyše, u mňa osobne stále vyhráva dizajn starých bicyklov, ktoré majú tenké a jednoduché rámy. Tie nové prevedenia sú častokrát masívnejšie a lacnejšie. To je ale už vec vkusu,“ pokračuje Matúš.

Z dielne Pimp my bike vyšli už desiatky zrenovovaných bicyklov. Nejde však o pár dňovú záležitosť, premena jedného bicykla vie zabrať aj mesiac.

Ceny sa pritom pohybujú zhruba od 150 do 200 eur za jeden bicykel, z čoho väčšiu časť tvoria reálne náklady. Ten najlacnejší sa mladému Trenčanovi podarilo opraviť za 90 eur, najdrahší za 550 eur. Cena však samozrejme záleží aj od individuálnych požiadaviek zákazníka a pôvodného stavu bicykla.

Zobraziť celú galériu (2)
zdroj: Matúš Kaščák

Aj keď Matúš zvykne renovovať bicykle podľa požiadaviek zákazníka. Najviac ho baví, keď sa môže riadiť podľa seba a vyhrať sa s farbami a komponentami.

„Takto to však robím len ojedinele, keďže bicykle neputujú k žiadnemu pôvodnému majiteľovi, ale hľadajú si nového. Vtedy nastáva problém, že ich nemám kde skladovať,“ hovorí Matúš.

Matúš je hrdý predovšetkým na bicykle, ktoré sa vyslovene líšia od ostatných. Veľa ľudí sa podľa neho ešte stále bojí farebných kombinácií, nevedia si bicykel dopredu predstaviť, a tak volia len kombinácie a diely, ktoré už niekde videli, čo je škoda.

Čo sa týka Matúšových plánov do budúcna, po vyštudovaní sa nebráni venovať sa renovácií bicyklov aj na profesionálnej úrovni. Predsa len, bicykel sa aj napriek absencii cyklo trás stáva jedným z najideálnejších dopravných prostriedkov, najmä v meste. Preto, ak nájdeš v garáži babky či dedka zaprášený bicykel, neváhaj ho odniesť k Matúšovi. Za pár eur ti z neho vykúzli kúsok, aký nenájdeš v žiadnom e-shope.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá