Stavba Matadoru za viac ako 22 miliónov eur
- Táto firma obchodujúca v automobilovom priemysle je skvelá v predpovedaní budúcich trendov. Prejavuje sa to najmä na jej výnosoch z dlhodobých investícií. Pred takmer desiatimi rokmi Matador odpredal svoj gumárenský biznis Continentalu a začal sa viac orientovať na dodávanie častí karosérii pre automobilky. To sa ukázalo ako veľmi výhodné rozhodnutie.
- Táto firma obchodujúca v automobilovom priemysle je skvelá v predpovedaní budúcich trendov. Prejavuje sa to najmä na jej výnosoch z dlhodobých investícií. Pred takmer desiatimi rokmi Matador odpredal svoj gumárenský biznis Continentalu a začal sa viac orientovať na dodávanie častí karosérii pre automobilky. To sa ukázalo ako veľmi výhodné rozhodnutie.
Dodávať viac
Investične náročná sériová výroba nebola pre Matador najvhodnejším riešením. Namiesto toho sa skupina rozhodla rozšíriť svoje obzory v niekoľkých oblastiach. Vývoj nových technológií, produkcia nástrojov, navrhovanie a výroba automatizovaných liniek, dizajn a výroba prototypov, žiadna z týchto oblastí im už nie je cudzia. Stali sa komplexným dodávateľom pre automobilový priemysel.
Skupina čelila problému s nedostatkom výrobných kapacít a tak sa rozhodla investovať do výstavby fabriky na zváranie a lisovanie dielcov pre karosérie. Stavba tohto závodu, ktorý bude celkovo stáť viac ako 22 miliónov eur, informuje Trend, sa nachádza pri Nitre a je najväčšou súčasnou investíciou Matadoru.
Automobilový priemysel na Slovensku je veľmi živý a neustále rastie. Matador, ako jeden z najvýznamnejších regionálnych dodávateľov musí adekvátne reagovať na rastúci trh. Príchod novej automobilky Jaguár a Land Rover prinesie aj nové zákazky. Vďaka svojej novej fabrike v Nitre bude Matador schopný tento dopyt pokryť a vyťažiť z neho maximum.
Nové možnosti
Nitrianska fabrika bude vybavená tými najmodernejšími technológiami. Systémy informačných technológii a množstvá senzorov budú zaznamenávať dáta o výrobe a poskytnú tak prostriedky na jej zefektívnenie. Doteraz boli za plánovanie zodpovední ľudia. Tento koncept čaká zmena a úplná automatizácia. Bez ľudskej pomoci bude fungovať aj systém údržby. Výrobné linky budú samé hlásiť poruchy a reorganizovať plány.
Dnes Európa, zajtra svet
Matador vidí svoju budúcnosť v spolupráci s celosvetovými dodávateľmi. Vďaka tejto spolupráci by sa mu mohlo podariť preraziť na trhu aj v Indii, Turecku alebo v Iráne. Podľa očakávaní by sa mali tieto krajiny stať centrami automobilovej výroby, zatiaľ čo v Európe je pravdepodobnejší rozvoj služieb a výskumu.
O skupine Matador sa určite nedá povedať, že by mala len hlavu v oblakoch. Na svojich cieľoch intenzívne pracuje aj v súčasnosti. V Mladej Boleslavi buduje nové dizajnérske štúdio, rozvíja oddelenia zamerané na tému autonómnych vozidiel a mnohé ďalšie. Matador má jasný plán s jasnou realizáciou. S takýmto nastavením je len otázka času, kým sa im podarí svoje ciele splniť.
Zdroj: etrend.sk