ŠTÚDIA: Na tento vitamín sa zabudlo. Podporuje imunitu a dokáže bojovať proti COVID-19
Pribudlo 396 nakazených a desiatky úmrtí. Čakal som, že bude z toho humbuk, komentuje nákup Sputnika V Matovič
Zakladateľ Pokecu Milan Dubec ponúkol štátu očkovací web zadarmo. Matovič mu odpovedal komentárom na Facebooku
TOP slovenské značky ponožiek, s ktorými sa staneš neprehliadnuteľným
- Pre mnohých ľudí je konformita štýlom života
- Nechcú sa od väčšiny ničím odlíšiť, chcú jednoducho zapadnúť do davu
- Keď niekto nezodpovedá všeobecnému vkusu, môže byť považovaný za neseriózneho či detinského
- Ak však chceš byť iný, vyjadriť to môžeš aj svojím oblečením, napríklad aj ponožkami
- Pre mnohých ľudí je konformita štýlom života
- Nechcú sa od väčšiny ničím odlíšiť, chcú jednoducho zapadnúť do davu
- Keď niekto nezodpovedá všeobecnému vkusu, môže byť považovaný za neseriózneho či detinského
- Ak však chceš byť iný, vyjadriť to môžeš aj svojím oblečením, napríklad aj ponožkami
Práve ony majú obrovský potenciál dostať na povrch záblesk individuality každého, kto chce byť jedinečný. Našťastie, dnes už na slovenskom trhu nájdeš dostatok značiek, ktoré ti vystúpiť z davu pomôžu. Toto je náš výber značiek, ktoré tebe aj tvojmu okoliu rozveselia deň.
One Sock
Aj tebe v detstve mama nadávala za to, že si si nevedel ponožky obliecť pekne spárované? Možno už vtedy v tebe driemala kreativita a chuť odlíšiť sa. Dnes už ťa však za to hrešiť nebudú. Slovenská značka One Sock, ktorú založil Braňo Pepel, totiž tento ponožkový úlet spropagovala.
A prečo predáva po jednej? Braňo nám dal jasnú odpoveď ako jednoponožkový biznis vznikol: „Drvivá väčšina pravidiel nášho života je len v našich hlavách. A vraj ju mám veľkú, tak je v nej priestor aj na porušovanie domnelých pravidiel. Jedna z prvých vecí bola, že som si položil otázku: “Kto vlastne určil, že ponožky sa predávajú len v pároch?”.
One Sock vyrábajú ponožky aj pre špeciálne príležitosti. Ich obľúbené sú napríklad svadby. Koláče ako výslužka už dnes nie sú to pravé, originálnejšie sú ponožky. One Sock obuli aj všetkých hostí na svadbe Adely Banášovej a Viktora Vinczeho, ale aj nášho prezidenta Andreja Kisku. Skvelé je aj to, že značka One Sock ti vie dodať aj iba jedinú ponožku podľa návrhu, ktorý sa dá vytvoriť v ich aplikácii.
Ponsh
Martin Fekete, Filip Čermák a Jaroslav Ďurfina, sú traja stredoškoláci, ktorí už v mladom veku nabrali dostatok odvahy a pustili sa do neľahkého sveta podnikania. Ich hlavným produktom sa stali dizajnové ponožky so slovenskou tématikou.
„Ponsh je obraz našej sebarealizácie. Mali sme túžbu založiť niečo vlastné, firmu, so všetkým čo k tomu patrí. Takisto sme boli povzbudení faktom, že podnikať na strednej škole sa naozaj oplatí. S ohľadom na dane a odvody je stredná to najlepšie obdobie na podnikanie v živote vôbec,“ hovoria pre Startitup o začiatkoch podnikania zakladatelia slovenskej značky.
Na začiatku malo trio kamarátov len veľkú dávku entuziazmu a podľa ich slov aj naivity. Aj keď ich od založenia ponožkového biznisu veľa ľudí odhováralo a hovorilo im, že je to len strata času, oni sa nebáli premeniť svoje nápady na reálne produkty, ktoré dnes žnú úspech na trhu.
„Rozumná dávka naivity je podľa nás kľúčová, ak sa chce človek niečo naučiť. Veľakrát pri tom padne na zem, ale práve vtedy príde učenie a vytriezvenie,“ hovoria zakladatelia.
Chalani sú zároveň príkladom toho, že na rozbehnutie podnikania nie je potrebný žiaden obrovský kapitál, nakoľko svoju značku naštartovali len z vlastných tínedžerskych úspor.
Moonsocks
Príbeh tejto značky sa začal písať na jednej z firemných akcií, kedy Denis Kelemen, jeho brat Mário Kelemen a najlepší kamarát Martin Gajdošech, nechceli zapadnúť medzi ostatných, preto začali riešiť ako sa odlíšiť.
„Vtedy nás napadlo, že to vieme spraviť naozaj jednoducho – ponožkami. Zohnali sme si krikľavo ružové ponožky a hneď po príchode sme si všimli, že ľudia reagovali. Pár dní na to sme si povedali, že by bolo zaujímavé vyrábať ponožky s vlastným dizajnom, prvotriednou kvalitou a pôvodom zo Slovenska,“ hovorí Denis pre Startitup.
Nápad začali postupne rozvíjať, brainstormovať a tvoriť. Celá príprava, návrhy, výroba a všetko okolo toho im zabrala takmer rok, kedy napokon spustili stránku moonsocks.sk. Za dva roky pôsobenia stihli spolupracovať aj s neziskovou organizáciou Pes v Núdzi. Pri tejto príležitosti vznikla špeciálna edícia ponožiek, ktorých kúpou zákazník podporil psíkov bez domova.
Fusakle
Fusakle vznikli v roku 2016 ako reakcia na spoločenské dianie na Slovensku. Od samého začiatku bolo ich ambíciou zmeniť konzervatívne a ustráchané Slovensko na veselú a otvorenú krajinu. Slovensko malo v minulosti silný textilný priemysel a mnoho ľudí vlastnilo pletacie stroje na ponožky. Tak vznikla myšlienka vytvoriť originálne slovenské Fusakle. Úspech sa dostavil takmer okamžite a mladá značka, ktorú založil Janči Angus, sa stala obľúbencom mnohých Slovákov.
Len nedávno otvorili aj svoju celkom prvú kamennú predajňu v bratislavskom Auparku. Podarilo sa im to, čo len máloktorému lokálnemu projektu, a konečne sa tak čisto slovenská značka dostáva medzi ostatné medzinárodné brandy na našom trhu.
Folkies
Na folkies.sk nájdeš pravé slovenské ponožky. Tak znie aj slogan firmy. Inšpiráciou pre grafický dizajn produktov bolo veľmi obľúbené miesto na Slovensku. Konkrétne na ponožkách použili grafické prvky zo známej dedinky Čičmany, ktorá je tiež veľmi obľúbená u tvorcov tričiek.
Vzory bielych ornamentov z dreveníc tak môžeš nosiť pekne na svojich nohách a okolie si to zaručene všimne. Ponožky sú vyrábané naozaj v top kvalite a vydržia aj náročné podmienky, vďaka kvalitnej bavlne a vláknam s názvom Prolen.