McDonald’s predstavil revolučnú reštauráciu. Všetku elektrinu si vyrába sama
- Nová reštaurácia v Dysneylande na Floride je vlajkovou loďou nového konceptu reštaurácie
- Súčasťou je živá stena, solárne panely, ekologické spotrebiče aj prirodzené chladenie
- Nová reštaurácia v Dysneylande na Floride je vlajkovou loďou nového konceptu reštaurácie
- Súčasťou je živá stena, solárne panely, ekologické spotrebiče aj prirodzené chladenie
Ekológia je zrejme to posledné, čo by sme hľadali vo fastfoode. Reťazec McDonald’s však ide proti prúdu. Predstavil koncept reštaurácie, ktorá je skutočne stavbou budúcnosti.
Celú strechu tvoria solárne panely, ktoré nielen dodávajú elektrinu, ale aj tienia interiér. Spotrebiče v reštaurácii sú tiež úspornejšie, takže spotrebujú menej energie. Súčasťou reštaurácie je zelená stena s dvomi typickými zlatými oblúkmi. Tie sa rozsvietia, keď návštevníci začnú šlapať na rotopedoch produkujúcich elektrinu.
Projekt je súčasťou stratégie znižovania skleníkových plynov. Spoločnosť o tom informovala médiá v tlačovej správe.
Kompletná prestavba
Nová reštaurácia vyrástla v parku Disney World na Floride. Celý park bol kvôli koronavírusu zatvorený, tak sa McDonald’s rozhodol využiť situáciu a úplne prebudovať starú prevádzku. Architekti dokonca počítali s dodržiavaním povinných rozostupov počas pandémie.
Úplná nezávislosť na dodávkach elektriny zvonku však nie je jedinou novinkou. Budova zadržiava dažďovú vodu, ktorá je na horúcej Floride vzácna a polievajú sa ňou rastliny na zelenej stene, ktorá pomáha prirodzene chladiť interiér.
Interiér je celý otvorený, no návštevníkov chráni pred slnkom a dažďom solárna strecha. Steny sú polopriehľadné a jednotlivé prvky fasády sa dajú automaticky otvárať tak, aby v podniku stále prúdil čerstvý vzduch. Budova tak nepotrebuje klimatizáciu. McDonald’s chce do konca roka prevádzkovať túto reštauráciu 100% z obnoviteľnej energie, ktorú si podnik sám vyrobí.
Zelená stratégia
Novinka v meste Orlando je podľa firmy len prvou lastovičkou. Spoločnosť McDonald’s sa zaviazala, že do roku 2030 zníži svoje emisie až o 36 percent. Reštaurácie už dnes viac recyklujú, používajú úspornejšie spotrebiče a snažia sa čerpať elektrinu z obnoviteľných zdrojov. Známe je tiež to, že McDonald’s sa v každom regióne snaží nájsť lokálnych dodávateľov.
Ďalším krokom má byť zníženie emisií pri chove hovädzieho dobytka. Najpopulárnejšie jedlá McDonald’s totiž tvoria práve burgre z hovädzieho mäsa. Firma experimentuje s udržateľným chovom aj novými krmivami, keďže chov dobytka sa na produkcii skleníkových plynov podieľa výraznou mierou.
Zdroj: McDonald