Mentálna trénerka: cvičenie prispieva k vyššiemu sebavedomiu a pomôže vyčistiť hlavu po náročnom dni

  • Najmä začiatkom roka mnohí z nás túžia začať chodiť do fitness centra či aspoň začať behať v prírode
  • Realizácia takýto predsavzatí v praxi však častokrát býva náročná, najmä v začiatkoch
  • Na to, čo všetko môžeš cvičením získať sme sa pýtali mentálnej trénerky Veroniky Blaškovej
  • Možno práve jej slová ťa nakopnú k ďalšiemu tréningu
unsplash.com
  • Najmä začiatkom roka mnohí z nás túžia začať chodiť do fitness centra či aspoň začať behať v prírode
  • Realizácia takýto predsavzatí v praxi však častokrát býva náročná, najmä v začiatkoch
  • Na to, čo všetko môžeš cvičením získať sme sa pýtali mentálnej trénerky Veroniky Blaškovej
  • Možno práve jej slová ťa nakopnú k ďalšiemu tréningu

Veľa ľudí túži najmä začiatkom roka zmeniť svoj život k lepšiemu a začať cvičiť. S touto myšlienkou sa však mnohí z nás len dlho, dlho pohrávajú, no nikdy naozaj nezačnú. Cvičenie pritom nie je len o tom lepšie vyzerať, ale sa tak aj cítiť. Najčastejšia výhovorka je, že na to nie je čas. Podľa odborníkov veľakrát stačí len začať a ten čas si na to zrazu vyhradíte, pretože sa to stane našou drogou.

zdroj: unsplash.com

To, že na vykonávanie fyzickej aktivity sa naozaj oplatí vyhradiť si pár hodín v týždni, potvrdzuje aj mentálna trénerka MSc. Veronika Blašková, ktorá študovala psychológiu na univerzite v Kansase a úspešne získala magistra na Stirling Univerzite v Škótsku.

Hormón lásky

Podľa mentálnej trénerky je dobré mať na pamäti, že počas cvičenia človek toľko nepremýšla nad tým, čo všetko spravil zle alebo čo musí dnes ešte urobiť. „Pri cvičení naše telo produkuje endorfíny – tzv. hormóny šťastia, ktoré spôsobujú lepšiu náladu a znižujú výšku vnímania bolesti. Pri prekonávaní samých seba a pri dosahovaní nových mét v cvičení môže naše telo produkovať aj hormón lásky – oxytocín, ktorý nám takisto prispieva k pozitívnejšej nálade,” objasňuje.

Sebavedomie a koncentrácia

Samotné cvičenie prispieva aj k vyššiemu sebavedomiu, lepšej koncentrácii, k rýchlejšiemu učeniu sa nových veci, človeku sa zlepší sebakontrola a zvýši pocit energie.

zdroj: unsplash.com

Veronika Blašková pritom upozorňuje, že cvičenie nutne neznamená behať každý deň šesť až desať kilometrov. Dôležité je nájsť si svoje vlastné tempo a vyhovujúcu intenzitu. 

„Niekomu vyhovuje 30 minút cvičenia ráno, inému 45 minút po práci. Každé telo potrebuje niečo iné, aby sa dostalo do fyzickej i psychickej pohody. Treba mu načúvať. Dôležité však je, dopriať  si hocijakú formu cvičenia pravidelne.” hovorí. 

Cvičenie pritom pôsobí veľmi pozitívne na našu myseľ

„Počas neho totiž nemáme kapacitu zaťažovať ju myšlienkami, v ktorých sa, podľa výskumov, naša myseľ potápa až 47 % času nášho života. Cvičenie je podľa výskumu aj výborná prevencia pred zlou náladou, nedostatkom energie, ktoré často končia úzkostnými a depresívnymi stavmi,” objasňuje Veronika Blašková.

zdroj: unsplash.com

 

Dôvodov prečo pravidelne robiť fyzickú aktivitu je tak naozaj veľa. Okrem toho nás môže robiť viac šťastnejšími ako peniaze. Na záver treba ešte pripomenúť, že cvičenie je aj dobrá prevencia pred srdcovo-cievnymi ochoreniami, pomáha k spevneniu svalstva, ku spomaleniu rednutia kostí a k lepšiemu spánku. V neposlednom rade pôsobí veľmi pozitívne na našu myseľ a po náročnom dni nám pomôže vyčistiť si hlavu od nežiadúcej záťaže.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech