Microsoft sa púšťa do boja s virtuálnou realitou

Ľubomír Tereš / 25. apríla 2015 / Tech a inovácie

Virtuálna realita už ani zďaleka nie je tak nereálna ako pár rokov dozadu. Mnohé zo spoločností to dokazujú a snažia sa každý deň vytvárať nové a nové prostriedky na to, ako ju dosiahnuť. A Microsoft je jedným z lídrov, ktorý prichádza z inováciami.

 

John Needham nedávno opustil svoju pozíciu v čele Fable vývojára Lionhead Studios, aby dohliadal na vývoj Microsoft hier pre Xbox a najmä zariadenie Hololens, umožňujúce sprostredkovať  rozšírenú realitu. Spoločnosť Microsoft týmto krokom potvrdila, že napreduje s vývojom softvéru pre HoloLens, ktorý má byť odpoveďou na šialenstvo ich konkurencie Oculus VR, Sony a Valve ohľadom virtuálnej reality.

 

 

 

Hololens zatiaľ nie je zariadenie, sprostredkúvajúce virtuálnu realitu, umožňuje však podobné triky, ako Oculus Rift alebo Playstation Morpheus. Microsoft už predstavil najnovšie koncepty, napríklad hranie Minecraftu priamo vo vašej obývačke – to znie celkom sľubne a zaujímavo. Pravdepodobne asi až moc sľubne, pretože trhový poradca spoločnosti Digi-Capital odhaduje, že príjmy zo softvérových a hardvérových riešení pre zariadenia sprostredkúvajúce virtuálnu realitu dosiahnu do roku 2020 až 150 miliárd dolárov.

 

 

Pre Microsoft je dôležité, že HoloLens by mohol pomôcť odlíšiť ich herné produkty v priebehu najbližších rokov. V súčasnosti pôsobia na trhu rozšírenej a virtuálne reality veľkí hráči, ako Oculus (vlastnený Facebookom), Valve (spolupracuje s partnermi,ako HTC) a Sony (bude mať VR zariadenie pre svoje PlayStation 4), vale aj menšie firmy, ktoré sa snažia preraziť s lacnejšími alternatívami. Veľkou výhodou Hololens je, že beží na známej platforme, akou je Windows. Ak by sa Microsoftu podarilo pre toto zariadenie priniesť na trh zaujímavé hry, určite môžu pomýšľať na úspech.

 

 

Zdroj: Venturebeat.com

Pridať komentár (0)