Milan z eventovky: Zázračný nástroj pre pohodovú atmosféru v práci? Teambuilding!
- Ľuďom dnes v práci už nezáleží len na platových podmienkach
- V kolektíve,v ktorom trávia väčšinu dňa, sa chcú cítiť dobre
- Príjemnú atmosféru v kolektíve zabezpečí teambuilding
- Svoje o tom vie mladá eventová agentúra 4SPORTS Media a jej zástupca Milan Hanzel
- Ľuďom dnes v práci už nezáleží len na platových podmienkach
- V kolektíve,v ktorom trávia väčšinu dňa, sa chcú cítiť dobre
- Príjemnú atmosféru v kolektíve zabezpečí teambuilding
- Svoje o tom vie mladá eventová agentúra 4SPORTS Media a jej zástupca Milan Hanzel
Kedysi hral v zamestnaní hlavnú rolu plat, no časy sa menia. Nájsť si každý mesiac na účte troj či štvorcifernú sumu je síce pekné a nevyhnutné pre plnohodnotný moderný život, ale iba to nie je záruka spokojnosti a motivácie. Najmä mladá a nastupujúca generácia dbá čoraz viac na to, aby ich práca napĺňala, umožňovala kariérny rast, no najmä, aby sa cítili dobre v pracovnom kolektíve. Nie je totiž nič horšie ako spolupracovať s ľuďmi, s ktorými si takmer nemáš čo povedať. Práve tento faktor dokáže zamestnávateľ, manažér alebo HR oddelenie veľmi dobre ovplyvniť. Ako?
Odpoveďou je teambuilding – slovo, ktoré sa čoraz častejšie skloňuje v ponukách práce medzi firemnými benefitmi. A nie nadarmo. Úloha teambuildingu je totiž oveľa väčšia než len zabaviť kolegov po náročnom pracovnom týždni. Nemusí sa pritom konať len v krčme pri pive, ale môže byť povýšený na úplne iný level.
V podobe kreatívneho eventu s programom ušitým na mieru dokáže riešiť mnohé problémy na pracovisku alebo im predchádzať. Navyše hravým a zábavným spôsobom. To všetko sú dôvody, prečo sa zamestnávateľovi oplatí raz za čas „siahnuť do vrecka“ a investovať do kvalitne zostaveného teambuildingu.
Viac o tejto téme nám prezradil Milan Hanzel z mladej eventovej agentúry 4SPORTS Media, ktorá je expertom na firemné eventy.
Nie je to len o zábave
Hoci je teambuilding všeobecne vnímaný ako benefit pre zamestnancov a príležitosť, ako sa „za peniaze šéfa“ odviazať, nejde len o povrchnú zábavu. Samozrejme, dobre pripravený teambuilding musí zamestnancov zaujať a zabaviť, no zároveň do toho dokáže bezbolestne zaobaliť aj networking či spoločné vzdelávanie. Pre zamestnávateľa by to nemali byť len peniaze vyhodené na výlety, akcie, alkohol a jedlo, ale predovšetkým investícia do jeho biznisu, ktorý stojí a padá na fungujúcom tíme.
„Dnes, keď začína byť problém udržať si kvalitného zamestnanca, si firmy začali uvedomovať potrebu dobrej atmosféry v office. Takisto je oveľa jednoduchšie a v neposlednom rade aj lacnejšie si človeka v kolektíve s dobrou atmosférou udržať ako hľadať a prácne zaúčať nového,“ hovorí Milan Hanzel.
Čo všetko teambuilding dokáže?
Základom dobrých pracovných vzťahov je v prvom rade komunikácia, preto je aj v centre takmer každého teambuildingu. Nemusí pritom ísť len o obyčajný rozhovor, ale aj komunikáciu pri spoločnej aktivite. Aj obyčajná príprava burgrov či plnenie vedomostnej úlohy dokáže ľudí stmeliť.
Na prvom mieste je tak networking a socializácia, alebo jednoducho povedané, lepšie spoznanie kolegov. Na ďalšom mieste je tímová spolupráca a boost tímového výkonu, ktorý podporí napríklad súťaž. Netreba však zabúdať na patričnú oslavu a relax pri dobrom jedle či pive.
„Zamestnanci sa zvyčajne poznajú len z pracovného prostredia alebo dokonca vôbec, takže stráviť spoločne čas aj mimo pracoviska je výborný spôsob, ako to zmeniť. Práve počas teambuildingu môžu ľudia zistiť, že majú spoločné témy a záľuby, čo ich dokáže zblížiť. To potom môže pomôcť aj pri pracovných činnostiach. Ak v práci existuje konkrétny problém, tak sa program a zameranie teambuildingu prispôsobuje tak, aby ho pomohol vyriešiť,“ vysvetľuje Milan.
Event ušitý na mieru
Prevládajú v tvojom tíme športovci, milovníci jedla alebo napríklad rodičia malých detí? To je základná otázka, ktorú si treba pred organizovaním eventu položiť. Je totiž možné ho robiť na milión spôsobov a tém. Niekedy je vhodný aktívnejší typ eventu, inokedy zas pasívnejší. Nie každý je party zviera, nie každý zvláda vrcholové športové výkony a nie každý miluje spoločenské hry. Teambuilding by predovšetkým nemal zamestnancov znechutiť a budiť v nich dojem, že sa musia baviť nasilu.
„Vždy platí staré známe príslovie: „Sto ľudí, sto chutí“. Preto zisťujeme vekové a typové zloženie účastníkov, aby si v programe každý našiel to svoje. Veľmi nás bavia tematické teambuildingy, ako napríklad folklórny a stredoveký. Je skvelé preniesť sa do úplne iných oblastí s tematickým oblečením, aktivitami alebo žargónom. Pre dokonalé navodenie atmosféry využívame aj dobové kostýmy či divadelných hercov. Máme v talóne aj ďalšie témy, ako vojenský, mafiánsky či banský teambuilding a čakáme, ktorá spoločnosť sa ich v blízkej budúcnosti chopí,“ vymenúva Milan.
Prečo to zveriť do rúk profíkom?
Mnohé firmy sa púšťajú do organizovania akcií vo vlastnej réžii. Ak im stačí obyčajná letná grilovačka či zakúpenie voucherov na escape room, je to úplne v poriadku. Organizovanie väčšieho eventu pre firmu čítajúcu sto zamestnancov je už však tvrdší oriešok.
Vtedy sa oplatí zveriť to do rúk skúsenejším, napríklad práve agentúre 4SPORTS Media, ktorá pozná tie správne ingrediencie pre vydarený teambuilding a má už za sebou spolupráce s firmami z rozmanitých sfér, ako napríklad IT, administratíva, obchod, šport či výroba.
„Je to podobné ako s dobrým jedlom. Takmer každý dokáže navariť slušné jedlo, ale predsa len, šéfkuchár v kvalitnej reštaurácii je na vyššej úrovni. Každý, kto takéto eventy vo firme zabezpečuje, vie, čo všetko je s tým spojené a koľko času to zaberie. Keď má zároveň svoje každodenné pracovné povinnosti, je to nielen časovo náročné, ale môže sa stať, že sa na niečo dôležité zabudne a pokazí sa celková idea. Práve preto je dobré zveriť organizáciu do rúk profesionálom, ktorí myslia na každý detail,“ dodáva Milan.
Ak si myslíš, že teambuilding je to pravé pre teba a tvoj tím, neváhaj osloviť 4SPORTS Media, ktorí tebe a tvojmu tímu pripravia nezabudnuteľný zážitok v podobe tematického teambuildingu.