Odborník radí: Storytelling je nástroj zisku. Buď dôvodom, pre ktorý si človek pustí televízor

  • Predaj, ktorý funguje, je ten, ktorý si zákazník ani neuvedomí
  • Takto vyzerá rozdiel medzi násilným a hodnotovým predajom
  • Tipy, ako predávať bez predaja
Ako storytelling pomáha v marketingu
  • Predaj, ktorý funguje, je ten, ktorý si zákazník ani neuvedomí
  • Takto vyzerá rozdiel medzi násilným a hodnotovým predajom
  • Tipy, ako predávať bez predaja

Klasické formy reklamy strácajú účinnosť. Spotrebitelia sú čoraz citlivejší na rušivé a nevyžiadané reklamné formáty.

Podľa Filipa Kunu, odborníka na marketingovú komunikáciu, je najklikanejším tlačidlom na internete „Skip this ad“, čo jasne ilustruje odpor voči nátlakovému predaju. Naopak, efektívna reklama sa dnes opiera o hodnotový obsah, ktorý je pre publikum zmysluplný a prínosný.

Reklama, ktorú si ľudia púšťajú dobrovoľne? Presne tak má vyzerať moderný predaj

Kvalitný storytelling prepája predajné argumenty s emóciami, ktoré zákazník dokáže spracovať a zapamätať si dlhodobo. Značka sa tak udrží v jeho mentálnom zozname preferencií aj v čase, keď ešte nie je pripravený nakúpiť. Výsledkom je synergický efekt medzi budovaním značky a predajom.

Kľúčom je nájsť rovnováhu medzi emočným „soft sell“ prístupom a priamym predajným zásahom. V rozhovore sa dozvieš, ako pomocou nenásilnej komunikácie, príbehov a obsahu zvýšiť dôveru zákazníkov, konverzie aj zapamätateľnosť značky.

  • Aký je rozdiel medzi „násilným“ a „nenásilným“ predajom v online priestore?
  • Čo dnes ľudí najviac odrádza od klasickej reklamy?
  • Aké typy obsahu ľudí priťahuje a donúti nakupovať?
  • Aké emócie sú v príbehovom predaji najúčinnejšie a ako ich vyvolať bez manipulácie?

Ako by ste definovali rozdiel medzi „násilným“ a „nenásilným“ predajom v online priestore?

Odpoviem jednoduchou otázkou – aké je to najklikanejšie tlačidlo na internete? Nie, nie je to like tlačidlo na Facebooku alebo srdiečko na Instagrame. Je to „Skip this ad“ na webovej stránke YouTube. To je násilný predaj, otravná reklama, keď človeku niečo, čo nechce vidieť (reklama), prekrýva niečo, čo chce vidieť (obsah).

Nenásilný predaj je, keď je produkt súčasťou obsahu, ktorý chcem pozerať. Felix Baumgartner a zoskok z vesmíru, pričom to celé nahráva na GoPro. Keď Forrest Gump obehne Ameriku v Nike teniskách. Keď James Bond uniká pred zločincami na Aston Martin. Nebuď otravná reklamná prestávka, buď dôvod, pre ktorý si človek pustí televízor.

Čo dnes ľudí najviac odrádza od klasickej reklamy a aké typy obsahu ich naopak priťahujú?

Najviac odrádza to, že je nevyžiadaná, otravná, vyrušujúca. Ako taká mucha, ktorej sa neviete zbaviť. Štve ich, keď reklama klame, robí z nich hlupákov. Také nerobte. Robte takú reklamu, taký obsah, za ktorý by si boli ochotní aj zaplatiť. Michelinovského sprievodcu vymysleli bratia Michelinovci preto, aby motivovali ľudí viac cestovať, viac drať pneumatiky. Dnes im platia ešte aj krajiny, aby tam poslali svojich komisárov, aby podporili domáci gastroturizmus.

Nastala neočakávaná chyba, prosím skontroluj vyplnené údaje, alebo skús neskôr.

Staň sa členom Startitup PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.

Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
Zobraziť všetky mesačné predplatné Arrow down

Čítajte viac z kategórie:

Nastala neočakávaná chyba, prosím skontroluj vyplnené údaje, alebo skús neskôr.
Platba
Tlačidlo späť
Visa logo
Mastercard logo
Trust pay
Registrovať a zaplatiť
Ikona zabezpečenia Zabezpečené šifrovaním
Trust pay Platobné operácie sa odohrávajú na zabezpečených certifikovaných platformách spĺňajúcich tie najvyššie PCI DSS štandardy bezpečnosti.
Zrušiť predplatné môžeš kedykoľvek. Súhlasím s poskytnutím predpaltného a bol som poučený, že odsúhlasením jeho poskytnutia strácam právo na odstúpenie.

Najnovšie videá

Trendové videá