Petra Slafkovská: Aplikáciou chceme byť pre klientov hlavne užitoční

Nikola Brehová / 20. apríla 2017 / Rozhovory

zdroj: VÚB

Petra je charizmatická žena z oddelenia E-biznis vo VÚB banke. Porozprávala nám o tom, ako vidia dianie v oblasti digitálnych služieb a čo majú nové.

Ahoj …, najprv ti chcem rozhodne pogratulovať k úspešnému uvedeniu novej aplikácie, ktorá si za krátku dobu získala množstvo priaznivcov. Aké ciele ste si dali pred začatím vývoja a čo ste presne chceli dosiahnuť vo finálnom produkte?

Cieľom bolo vytvoriť komplexnejší pohľad na existujúce funkcie tak, aby bola mobilná aplikácia  – VÚB Mobil banking – pre bežného užívateľa jednoduchšia na ovládanie a zároveň sme chceli do nej pridať exkluzívne funkcie a vylepšenia, ktoré nenájde v inom bankovom kanáli. S novou aplikáciou sme sa usilovali o sprístupnenie mobilného bankovníctva pre všetkých, teda aby si našlo svojich priaznivcov vo všetkých vekových kategóriách. Každý si v aplikácii má nájsť to, čo potrebuje. Má byť pomocníkom a sprievodcom pri správe svojich peňazí v  každodenných situáciách.

 

V posledných mesiacoch je vidieť citeľný vzostup záujmu o mobilné bankovníctvo na Slovensku. Čomu pripisuješ tento pozitívny trend?

V súčasnosti môžeme sledovať prechod z používania počítačov na mobilné telefóny. Už nie je zaujímavé prísť domov a zapnúť počítač, aby sme vyriešili nahromadené  úlohy. Riešime ich za behu. Tento trend prirodzene zasiahol aj bankový sektor, kde si ľudia začali zvykať, že všetky úkony spojené so správou ich peňazí si vybavia jednoducho a hlavne kedykoľvek cez mobil. Ďalším faktorom je určite aj stúpajúca úroveň mobilného bankovníctva na Slovensku. V podstate všetci hráči na bankovom trhu ponúkajú svojim klientom okrem internetového bankovníctva už aj alternatívu v podobe bankových mobilných aplikácii.

foto: VÚB

Používajú zväčša vašu aplikáciu majitelia Androidov alebo je v prevahe operačný systém iOS?

Väčšina našich používateľov sú majitelia Androidov, je ich viac ako 60%.

 

Konkurencia medzi aplikáciami slovenských bánk je vskutku silná, no ktorá vlastnosť zásadne odlišuje tú vašu od ostatných?

našou aplikáciou chceme byť pre klientov hlavne užitoční. Dôležitá je pre nás všestrannosť a komplexnosť a pritom zachovanie jednoduchosti a prehľadnosti. Nepodsúvame klientom jeden „správny postup“, ale každý si vie nájsť vlastný spôsob, ako pracovať s aplikáciou. Užívateľ vie cez aplikáciu naozaj efektívne spravovať svoje financie. Na jeden klik si skontroluje svoj zostatok na účte, hneď po prihlásení vidí svoje posledné transakcie a rovnako jednoducho si vie previesť peniaze medzi svojimi vlastnými účtami.

 

Ako presne prebiehal vývoj novej aplikácie od začiatku až po finálny produkt?

U nás v banke sme už dlhšie zvažovali myšlienku úpravy aplikácie. Jej vývoj prebiehal v našej réžii, ale v prípade dizajnu sme úzko spolupracovali s kolegami z innovation labu našej materskej banky Intesa San Paolo priamo v Turíne. Na koncepte dizajnu sa podieľal tím špecialistov z celej Európy a okrem nápadov z labu sme samozrejme brali do úvahy aj podnety a nápady od klientov.

Do testovania prvotných verzií aplikácie boli zapojení kolegovia z iných oddelení banky, od ktorých sme zbierali feedback. Aplikácia je stále živá. Naďalej reagujeme na pripomienky od klientov a postupne zapracovávame aj naše ďalšie nápady. Najbližšie smerovanie aplikácie bude zamerané viac na personalizáciu, aby bola aplikácia naozaj šitá každému na mieru.

foto: VÚB

Aké je to podieľať sa na vývoji aplikácie pracujúcej s peniazmi, ktorá jednoducho musí mať špičkové zabezpečenie a musí fungovať na 110 %, keďže ide o najcitlivejší majetok ľudí?

Je to zodpovedná úloha, ale zároveň aj veľmi tvorivá a zaujímavá. Na jednej strane musí aplikácia spĺňať náročné bezpečnostné požiadavky, na strane druhej musí fungovať spoľahlivo a užívateľa nemajú tieto bezpečnostné nároky obmedzovať v jej používaní. Je to výzva, s ktorou sme sa v spolupráci s odborníkmi informačnej bezpečnosti museli popasovať. S výsledkom sme spokojní, nakoľko prihlasovanie cez Touch ID a potvrdzovanie platieb cez mobilný PIN sú pre používateľov jednoduché a pritom na 110 % zabezpečené.

 

Ak by ťa nový klient bez väčších znalostí technológií oslovil, aby si mu poradila najlepší spôsob online bankovníctva, poradila by si mu rokmi overený internet banking alebo radšej inovatívne mobilné bankovníctvo?

Jednoznačne by som uprednostnila používanie mobilného bankovníctva, ale samozrejme to závisí od toho, či klient vlastní smartphone. Je jednoduché, prehľadné a vždy po ruke. Pomocou pár klikov vieš urobiť presne to, čo potrebuješ. Navyše máš skvelý prehľad o svojich financiách priamo „vo vrecku“. Internet banking odporúčam v prípade náročnejších aktivít, kde je naozaj potrebné vidieť ich na veľkej obrazovke, ako napr. hromadné platby, prehľad zmlúv alebo správa firemných účtov. Pre bežného klienta je určite mobil banking lepšia voľba. Napríklad už len pre kontrolu zostatku na svojom účte sa nebudeš prihlasovať na desktop, ale na jeden klik si ho skontroluješ v aplikácii.

 

Čo by si však odkázala používateľom, ktorí si ešte stále myslia, že vybavovanie financií cez smartfón je nebezpečné?

Mobilný telefón je niečo, čo bežne nedávaš z ruky a navyše ho má väčšina ešte aj zaheslovaný. Nabúrať sa do aplikácie je oveľa zložitejšie ako do webového prehliadača. Naša banková aplikácia spĺňa aj tie najnáročnejšie bezpečnostné požiadavky. Celá komunikácia medzi aplikáciou a bankou je kryptovaná a šifrovaná. V prípade čo i len najmenšieho podozrenia o jej nabúraní sa sama deaktivuje, a tým sa stáva pre útočníka bezcennou.

foto: VúB

Kam by mohlo mobilné bankovníctvo zamieriť v najbližších rokoch? V čom má ale naopak ešte pred sebou dlhšiu cestu, aby sa z neho stal naozaj perfektný element finančnej sféry?

Aktuálna situácia je taká,  že ľudia okrem bankových aplikácií využívajú aj aplikácie nebankových spoločností. Cieľom mobilného bankovníctva budúcnosti je skoncentrovať všetky funkcie pre komplexnú správu finančných potrieb na jedno miesto. Bankovú aplikáciu nebudú klienti používať len na svoje povinné platby, ale bude pre nich nástrojom, ktorý im pokryje všetky potreby a pomôže pri plnení ich finančných cieľov. V ďalšom smere pôjde o inovatívne spôsoby bezkontaktných platieb a využitie mobilného bankovníctva pre online nákupy. V tomto smere majú bankové aplikácie ešte pred sebou dlhú cestu.

 

Určite sa vám už stala nejaká vtipná príhoda, či zo zákazníckej infolinky alebo priamo osobne so zákazníkom, prezradíš nám ju?

Kuriózne situácie s klientmi sa občas stávajú pri vymieňaní e-mailov, kedy až po nejakom čase zistíme, že každý hovorí o niečom inom. Klient napr. použije pomenovanie, ktoré si u nás vykladáme inak. To menej vtipné na tom je, že vývojári trávia čas hľadaním problémov tam, kde vôbec nie sú.

 

Nakoniec bude moja finálna otázka smerovať k vylepšeniam do budúcnosti. Môžeš nám prezradiť nejaké nové funkcie, ktoré v aplikácii pribudnú?

Na tento rok sa chceme okrem nových funkcií zamerať aj na personalizáciu aplikácie, aby si ju každý vedel viac prispôsobiť podľa svojich predstáv. Jednou z plánovaných vychytávok je aj jedinečná funkcia, vďaka ktorej si klienti budú môcť hravou a zábavnou formou sporiť peniaze. Spomeniem ešte napríklad, že majitelia zariadení s operačným systémom Android sa môžu tento rok tešiť na možnosť prihlasovania odtlačkom prsta.


Pridať komentár (0)