Petržalka hľadá svoju novú identitu. Starý erb má nahradiť moderné logo

  • Najväčšie slovenské sídlisko sa rozhodlo urobiť vítaný krok k modernizácii
  • Zatiaľ čo doposiaľ mestskú časť Petržalka reprezentoval len erb, už onedlho by to malo byť nové logo
  • Grafickí dizajnéri môžu svoje návrhy predkladať už dnes
zdroj: Flickr/bratislava.redcross.sk
  • Najväčšie slovenské sídlisko sa rozhodlo urobiť vítaný krok k modernizácii
  • Zatiaľ čo doposiaľ mestskú časť Petržalka reprezentoval len erb, už onedlho by to malo byť nové logo
  • Grafickí dizajnéri môžu svoje návrhy predkladať už dnes

Banskobystrický kraj prednedávnom získal nový vizuál vďaka ktorému sa chce priblížiť domácim aj návštevníkom. Je plný farieb a ukrýva v sebe posolstvo späté s regiónom (viac si môžeš prečítať TU). Ani naše najväčšie sídlisko však nezaháľa a plánuje sa posunúť na novú úroveň aj vďaka svojej novej vizuálnej identite. Mestská časť vyhlásila grafickú súťaž na vytvorenie nového loga so sľúbenou odmenou vo výške 5000 eur. Na prihlásenie sa je presne mesiac. Od 8. januára do 8. marca 2019.

„Petržalka mala doteraz iba erb, ktorý už nezodpovedá súčasným potrebám modernej komunikácie. Preto sme sa rozhodli, že tak ako mnoho iných miest si aj Petržalka ako najväčšia mestská časť a de facto tretie najväčšie mesto na Slovensku zaslúži funkčné logo, ktoré bude vyjadrovať jej identitu,“ povedal vedúci oddelenia komunikácie s verejnosťou Radovan Choleva.

Petržalka

Do anonymnej súťaže sa môže prihlásiť každý ostrieľaný grafik s minimálne päťročnou praxou, z ktorej zrealizované boli minimálne 3 grafické návrhy loga, vrátane dizajn manuálu. Každý autor môže prihlásiť maximálne 3 svoje návrhy.

V komisii, ktorá bude stáť za výberom víťazného loga je Mária Rišková, historička umenia a kultúry, riaditeľka Slovenského centra dizajnu, Stanislav Stankoci, grafický dizajnér a pedagóg, VŠVU, Martin Bajaník, dizajnér, Pekne & Dobre, Barbora Šajgalíková, dizajnérka a vedúca oddelenia vizuálnej komunikácie SND a aj Radovan Choleva, vedúci Oddelenia komunikácie s verejnosťou, mestská časť Bratislava – Petržalka.

Mestská časť Petržalka dnes s výnimkou erbu nemá vizuálnu identitu v modernom zmysle. Zadávateľ očakáva zaujímavý nápad, ktorý bude mestská časť charakterizovať a funkčne prezentovať ako v tradičných, tak aj moderných aplikáciách. Zadávateľ dáva dizajnérovi pri riešení zadania tzv. voľnú ruku,“ píše sa vo výzve. Rozhodovať bude najmä kreatívne spracovanie, unikátnosť a originalita loga, ale aj funkčnosť a technické využitie pre všetky aplikácie.