Pinterest, Tumblr narástli. Facebook padol

Ivo Kokinda / 10. februára 2015 / Business

Pinterest a Tumblr explodovali na konci roka 2014, zatiaľ čo Facebook, ako vodca trhu sociálnych sietí zďaleka zaostáva. Facebook stratil niekoľko aktívnych užívateľov v roku 2014.

Aspoň tak to odhalil Global Web Index za posledný štvrťrok roku 2014. Global Web Index je najväčšou svetovou agentúrou  zaoberajúcou sa trhom s  digitálnymi spotrebiteľmi a online marketingom.

Výsledky výskumu ukazujú nielen nárast Pinterestu a Tumblru , ale aj Instragramu v cieľovej skupine ľudí 16-24 rokov.

 

Pinterest sa zvýšili o 97%, podľa správy GWI, a Tumblr o 95%. Facebook na druhej strane, zvýšila svoju používateľskú základňu iba o 1 % v poslednom štvrťroku 2014 a v počte aktívnych používateľov klesol o 9 %

Ďalšie zaujímavé fakty, na ktoré poukazuje výskum:
Instagram (+ 47%) a LinkedIn (+ 38%). Tieto čísla len odrážajú trend vývoja  k viac rôznorodým formám  vytvárania sietí, ako aj pokračujúci vzostup menších sociálnych  platforiem.

Facebook ako jediná veľká soc. sieť zažila pokles aktívnych používateľov v roku 2014(-9%). Tento pokles bol konzistentný naprieč všetkými regiónmi a vekovými skupinami. Najviac to bolo v skupinách 16-24 rokov (-11%), 25-34 rokov (-12%) a v regióne Ázia a Tichomorie  (-12%).

 

Aj napriek poklesu v aktívnom využívaní je stále Facebook zďaleka najpopulárnejšou sociálnou sieťou mimo Čínu. S podielom na trhu 81% medzi členmi a 42% medzi aktívnymi užívateľmi.

82% užívateľov internetu v roku 2014 vo veku 16-64 rokov navštívilo Youtube a hneď za ním je Facebook so 73% užívateľov. Podľa GWI toto platí pre 29 z 32 skúmaných krajín.

 

zdroj: relevanza.com

 

Pridať komentár (0)