Politika a sociálne siete: Smer by bol bez Blahu nula, kráľovnou Instagramu je Čaputová

  • Ako si politické subjekty počínajú na Instagrame či Facebooku?
  • Politici populárni medzi mladými majú silnejší Instagram
BeFunky-collage – 2020-08-02T180149.304
TASR/Martin Baumann, Jaroslav Novák
  • Ako si politické subjekty počínajú na Instagrame či Facebooku?
  • Politici populárni medzi mladými majú silnejší Instagram

Soxiálne siete patria nielen influencerom, ale aj politikom. Postupne na to prichádzajú všetci, nie každému sa však darí svet sociálnych sietí dobyť. Stránka s veľkým počtom fanúšikov ešte nemusí automaticky znamenať úspech. Niektoré príklady ukazujú, že funguje aj veľký počet malých stránok.

Nekorunovaným kráľom sociálnych sietí je americký prezident Donald Trump, ktorého príspevky zrejme narobili viac škody, ako celá koronakríza. U nás Facebooku kraľuje Igor matovič, no jeden politik je ešte populárnejší.

Pozreli sme sa na účty na sociálnych sieťach, ktoré patria parlamentným stranám a známym politikom.

Obyčajní ľudia a ich šéf

Najsilnejšia parlamentná strana má pomerne dobre rozbehnutú Facebookovú (180-tisíc fanúšikov a 230-tisíc sledovateľov) aj Instagramovú stránku (35,7 tisíca sledovateľov). Strana na sociálnych sieťach komunikuje dobre, vysiela naživo tlačové besedy a informuje o dôležitých krokoch.

Najlepší výtlak však má predseda vlády Igor Matovič. Nepoužíva fanpage, ale svoj osobný, verifikovaný profil. Matovič je podľa všetkých definícií perfektný influencer, ktorý si príspevky píše sám a je autentický v dobrom aj zlom. Na Facebooku jeho profil sleduje viac ako 204-tisíc ľudí. Na Instagrame premiéra sleduje viac ako 78-tisíc ľudí. Na sociálnych sieťach sa nebojí komunikovať aj veci z bežného života, za čo si často vyslúži kritiku a vtipy.

SMER by bol bez Blahu nula

Teda aspoň čo sa týka sociálnych sietí. Facebooková stránka Smeru má niečo vyše 58-tisíc fanúšikov a viac ako 67-tisíc followerov. Facebook ti umožňuje sledovať zaujímavé profily bez toho, aby bolo potrebné dávať stránke „páči sa mi“. Na Instagrame, platforme mladých, má Smer naizaj biednych 2 733 sledovateľov. Toľko mávajú úplne priemerné osobné profily.

Člen Smeru Erik Kaliňák na tlačovej besede avizoval, že strana má profil aj na sieti TikTok, žiadny profil sme však nenašli.

Fanpage predsedu Roberta Fica na Facebooku je na tom o poznanie lepšie. Má viac ako 69-tisíc sledovateľov pri takmer 48-tisíckach „lajkov“. Ficov Instagram má viac ako 7 000 followerov. 

Kráľom socialistov a najjasnejšou červenou hviezdou v Smere je však poslanec Ľuboš Blaha. Má viac ako 84-tisíc sledovateľov.  Jeho príspevky sú populárne, s množstvom reakcií a zdieľaní. Poslanec však často uvádza zavádzajúce a dokonca nepravdivé informácie, za čo si vyslúžil už aj trestné oznámenie. Na Instagrame sme našli aj jeho profil, nie je však verifikovaný a tak nie je stopercentne isté, či profil skutočne patrí Smeráckemu poslancovi. Má 744 sledovateľov.

O 17.30 začína diskusia na Slobodnom vysielači, v ktorej budem hosťom – živé vysielanie nájdete na internete 😊 Srdečné pozdravy z parlamentu, priatelia!

Gepostet von Ľuboš Blaha am Dienstag, 30. Juni 2020

SaS je profi, Sulík to trochu kazí

Toto isté by sme mohli povedať aj o OĽaNO, ale na príklade SaS je to ešte výraznejšie. Facebooková stránka strany Sloboda a Solidarita má 129-tisíc lajkov a viac ako 124-tisíc followerov. Prispieva pravidelne, fotografie a grafiky sú spracované profesionálne, nechýbajú videá z tlačoviek.

Predseda Richard Sulík má viac ako 100-tisíc fanúšikov, no svoju stránku využíva nielen na aktuality, ale aj na posielanie odkazov koaličným kolegom a hlavne premiérovi Matovičovi. Ten ho za to síce kritizuje, ale ako inak- opäť na Facebooku. Richard Sulík svoju fanpage využíva aj na fotky jedla, lebo ako hovorí jeho kniha: fešák nie je, ale variť vie. Pre zaujímavosť, na Instagrame má šéf SaS viac ako 27-tisíc followerov.

Z BOJA PROTI KORONE SME SPRAVILI FETIŠKvôli 800 mŕtvym na chrípku ročne si ekonomiku nelikvidujeme. Kvôli 500 nakazeným na koronu áno. Po celom Slovensku sa tvoria kilometrové zápchy na inak poloprázdnych diaľniciach. Zavreli sme desaťtisíce malých obchodov a vláda nie je v stave im ani len prispieť na nájomné.Bohužiaľ, hodiny argumentovania na vláde a koaličnej rade nepomohli. Toto je šialené a musí to skončiť. Premiérovi sa žiaľ neviem dovolať.Ospravedlňujem sa občanom, ktorí na ceste do roboty (čo sme ani len nezakazali), stoja hodiny v zápche.

Gepostet von Richard Sulik am Mittwoch, 8. April 2020

Sme rodina: Kollár a dlho nič

Facebookovú stránku Sme rodina sleduje vyše 120-tisíc ľudí, páči sa mi to jej dalo cez 107-tisíc. Všetky parlamentné strany majú v profilovej fotke svoje logo, Sme rodina ide proti prúdu a na profilovku si dala tvár predsedu, Borisa Kollára. Tak to je aj na Instagrame s viac ako 17-tisíckami sledovateľov. 

Viac sledovateľov na Instagrame má profil Borisa Kollára, viac ako 33-tisíc. Na Facebooku má šéf strany 145-tisíc sledovaní a viac ako 139-tisíc Páči sa mi, čo je výrazne viac ako oficiálna stránka jeho politickej strany.

Za zmienku stojí aj stránka ministra vnútra z tejto strany, Milana Krajniaka. Na Facebooku ho sleduje okolo 44-tisíc ľudí. Popularitu si vybudoval ako Posledný križiak a táto prezývka ho na Facebooku preslávila.

Za ľudí, málo ľudí

Strana Za ľudí na sociálnych sieťach rekordy neláme. Facebooková stránka má okolo 14-tisíc fanúšikov, stránka známej tváre Juraja Šeligu o polovicu menej. Líder Andrej Kiska, bývalý prezident, sa rozhodol politickú kariéru ukončiť. Jeho výtlak na sociálnych sieťach však je dodnes veľmi zaujímavý- viac ako 255-tisíc fanúšikov na Facebooku a 78-tisíc na Instagrame. Na tieto počty nemá ani kráľ Facebooku Igor Matovič. 

Zaujímavou postavou na sociálnych sieťach je Veronika Remišová. Ministerka má na Facebooku viac ako 50-tisíc fanúšikov a na Instagrame viac ako 11-tisíc followerov. 

Kotlebovci sú chaos

Strana ĽSNS sa do parlamentu dostala najmä vďaka svojmu vplyvu a zásahu na sociálnych sieťach. Keď sa však pozrieme na zmes ich stránok, robia to úplne inak ako všetci ostatní. V prvom rade, žiadna z ich stránok nemá verifikačný odznak od Facebooku, zatiaľ čo ostatné strany a ich lídri odznaky majú. Modrá značka znamená, že danú stránku či profil naozaj spravuje človek, ktorého reprezentuje a nie niekto iný.

Zaujímavé je, že facebookovú stránku a niekedy aj skupinu majú aj krajské a okresné štruktúry strany, čo je v slovenských pomeroch naozaj neobvyklé. 

Predseda Marián Kotleba má na Facebooku niečo cez 12-tisíc fanúšikov a svoj profil využíva nielen na oznamovanie noviniek, ale aj šírenie hoaxov. Podobne je na tom aj profil Milana Mazureka, obvineného z extrémizmu. Ten má spomedzi Kotlebovcov najsilnejšiu stránku s viac ako 60-tisícmi sledovateľov. Europoslanec Milan Uhrík má viac ako 70-tisíc sledovateľov.

Na všetkých životoch záleží, nie len na čiernych. Dnes som to jasne v parlamente povedal 🙂Po Anglicky to bolo naschvál, nech vidia aj v zahraničí, že na Slovensku v tom máme jasno.

Gepostet von Milan Mazurek – poslanec NR SR am Mittwoch, 15. Juli 2020

Prezidentka Instagramu

Je už známe, že Facebook si postupne obľubuje staršia generácia, zatiaľ čo mladší sa sústreďujú najmä na Instagrame (ktorý patrí tiež Facebooku). Na Instagrame je zo všetkých politikov a političiek najpopulárnejšia prezidentka Zuzana Čaputová, ktorá má viac ako 303-tisíc sledovateľov.

Na Facebooku má prezidentka 231-tisíc fanúšikov.

 

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá