Prečo Millenials nechcú normálnu prácu?

  • Ako zamestnať generáciu, ktorej prioritou už nie je vybudovať kariéru a usadiť sa? Inšpiráciou!
adventure-2548133_960_720
pixabay
  • Ako zamestnať generáciu, ktorej prioritou už nie je vybudovať kariéru a usadiť sa? Inšpiráciou!

Nedávno svet obletel článok austrálskeho milionára, ktorý odporúča Mileniálcom (medzi ktorých patríš aj ty, ak si sa narodil po roku 1990), aby jedli menej avokádových toastov a radšej sa sústredili na kúpu svojho prvého bývania a kariéry. Autor článku Gunner, ktorého majetok je mimochodom odhadovaný na 460 miliónov dolárov, sa stretol s mimoriadne silnou vlnou kritiky Mileniálcov, ktorí mu odkázali, že nechcú dom a normálnu prácu.

Nechcú pracovať v banke, nechcú pracovať u mobilného operátora a hlavne nechcú fádny život od 8 do 17. Nechcú svoj život venovať rutine. Chcú cestovať, spoznávať a ochutnávať. A majú pocit, že túto možnosť ponúkne len startup alebo freelancing.

Pritom robia rovnakú chybu ako Gunner, keď nevedia, o čom hovoria. Preto sme ti pripravili niekoľko inšpiratívnych ľudí z týchto “nudných“ inštitúcii. Ruku na srdce, keď sa povie banka, všetkým nám asi napadne pobočka v nákupnom centre, ktorá nepôsobí ako vysnívaná práca. Zamyslel si sa niekedy nad tým, kto stojí za kreatívnymi kampaňami, ktoré súťažia o ocenenia? Nie sú to len šikovní kreatívci z Core4, ktorí dali dokopy kampaň Sporky pre mladých (http://www.space.sk).

Sú to práve odvážni marketéri, ako Peťo Holík, ktorý sa nebál riskovať a pustil sa do úplne nového štýlu komunikácie. Peťo pracuje v banke. Nenudí sa, ale pomáha tvoriť komunikáciu, ktorá mení vnímanie banky. Riskuje, buduje a zabáva sa svojou prácou – v banke. Ak chceš vedieť, ako Peťo začínal, pozri jeho LinkedIn.

Nehovorím len o banke, keď ti napadnú predsudky. Mobilný operátor vo väčšine ľudí evokuje nekonečný rad s poradovým číslom v ruke, aby ti chalan za priehradkou povedal, že ti fakt nevie dať viac mobilných dát, ale môže ti ponúknuť 100 minút do všetkých sietí zadarmo. Z tejto definície by si asi nestrávil tri dni nad svojim CV, aby si sa okamžite dostal na pohovor. Ale práca pre operátora znamená aj to, že dostaneš možnosť pustiť uzdu kreativite a dáš spolu s Triadom dokopy najkreatívnejšiu kampaň roka, ktorou bol 17.November. A naučíš mladých, že si treba vážiť voľnosť, ktorú tu nemali vždy

A možno sa potom aj z teba stane Marketér roka, akým sa stal aj Igor Tóth, ktorý v O2 pracuje už od roku 2008. Taktiež buduje značku, prináša nový pohľad na svet a pomáha meniť chápanie “nudnej“ práce. Ale je jasné, že nie každý chce pracovať v kreatívno-marketingovom prostredí. A je jasné, že firmy, ako napríklad Sporka, nehľadajú len marketérov a kreatívcov.

Možno tvoj život definujú čísla, financie a risk. A možno zistíš, že sa chceš stať Risk analytikom – definovať  a predikovať vývoj trhového rizika. Prečo teda Millenials nechcú normálnu prácu? Keď sa pozrieš na článok, zistíš, že ani veľké firmy, ako O2 a Slovenská sporiteľňa ti neponúkajú normálnu nudnú prácu, v ktorej nedostaneš šancu preraziť. Ale prečo ti hovoriť o možnostiach, keď ich môžeš si ich môžeš sám najlepšie pozrieť tu a môžeš začať meniť svoj pohľad na svet a meniť pohľad sveta na “nudnú“ prácu.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK